מה הדבר שעליו רוי קין הכי מתחרט בקריירה האדירה שלו?

רוי קין
רוי קין | Gary M Prior/Allsport

הקפטן האגדי של יונייטד סיפר בפתיחות: "מעולם לא הייתי מאושר. חבל שלא הייתי רגוע כשהתארים היו בכיס, אך זה היה האופי שלי. זה היה נראה קל רק כי עבדנו קשה". וגם: מדוע לא כבש שערים והאם פגע ביכולת של ורון?

(גודל טקסט)

רוי קין, הקפטן האגדי של מנצ'סטר יונייטד, התראיין באנגליה וסיפר מספר אנקדוטות מעניינות על תקופתו המוצלחת בשדים האדומים שכלל שבע אליפויות ו-17 תארים בסך הכל. רק לפני ימים אחדים סיפר אלן שירר על היריבות הקשה ביניהם. קשר העבר דיבר בכנות וציין כי הוא מצר על כך שלא הצליח ליהנות מספיק מאותם רגעים קסומים.

אחת הדוגמאות היא מעונת 2000/01, כאשר יונייטד הביסה 1:6 את ארסנל במשחק העונה ופתחה פער משמעותי. בעוד גארי נוויל אמר: "לא היינו אומרים את זה בפומבי אבל לא היה לנו ספק שנזעה בתואר", קין גרס: "תמיד היו לנו קרבות טיטניים נגד ארסנל, לא הרגשתי בטוח. לאורך כל הקריירה שלי לא חשבתי ששום דבר יהיה קל. גרמנו לזה להיראות קל בסוף אבל רק משום שעבדנו ממש קשה".

הקשר הוסיף: "גם כשהיה לנו יתרון ברור של 10 או 13 נקודות ואנשים הכתירו אותנו כאלופים, זה לא היה באופי שלי לחגוג או להרגיש כך". "הלוואי והייתי קצת יותר רגוע ברגעים האלה, אבל הרגשתי שאני לא יכול להירגע, שאסור לי להירגע ואני לא יכול לחשוב ככה. זו הייתה הלך הרוח שלי. מעולם לא הייתי מאושר באמת".

מדוע לא כבש הרבה שערים: "השארתי את ההנאה של הבקעת השערים לחלוצים ושאר השחקנים. התפקיד שלי היה לדאוג שלא נפסיד לעולם או שנפסיד כמה שפחות. בשלב מוקדם בקריירה שלי כבשתי הרבה שערים, אבל ידעתי שעליי כעת להתמקד בשלב אחר במשחק, לנהל את הקצב מלפני ההגנה. כבשתי הרבה באימונים, אבל השארתי את זה לשחקנים כמו סקולסי, גיגסי, בקס.

דירוג חלוצי הקבוצה בתקופתו: "אני לא אוהב את השיחות האלה, באמת שלא. יורק, קול, טדי, אולה (סולשיאר), כולם מבריקים, והם היו נפלאים גם בחדר ההלבשה וזה חשוב מאוד. החלוצים צריכים להיות אנוכיים, אבל כולם היו הגונים, קבוצתיים וחשבו מעבר למספרים שלהם. המאמן כצפוי היה מבצע שינויים מדי פעם, זה גרם לשחקנים לעבוד.

ואם כבר קין, חברו לקבוצה, הבלם ריו פרדיננד, נשאל על הקשיים שחווה חואן סבסטיאן ורון ששיחק נפלא במדי לאציו והגיע כרכש נוצץ אך התקשה להשתלב באולד טראפורד. פרדיננד טוען שלקפטן יונייטד יש אשמה עקיפה בכך. "הוא היה שחקן נפלא, כבש שער בלתי נשכח באימון ולא האמנתי שהוא עושה דברים כאלה", אמר פרדיננד על ורון, והוסיף :"אני חושב שבקבוצה שלנו הוא סבל מהנוכחות של קין שרצה לנהל את המשחק ולקבל את כל הכדורים. קין עצמו לא עשה כלום, אבל האישיות שלו הייתה דומיננטית מדי. צריך לזכור שבפארמה ולאציו ורון היה האיש המרכזי ואצלנו לא. הוא כנראה השאיר את העבודה לקין".


קין עם פרגוסון ברגע של חיוך (Alex Livesey /Allsport)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי