קלופ: "שמענו שמדריד נכנסת לסגר, היה מוזר להתכונן לאתלטיקו"

יורגן קלופ
יורגן קלופ | DANIEL LEAL-OLIVAS/AFP via Getty Images

מנג'ר ליברפול התראיין לאתר הרשמי של המועדון וסיפר על השבועיים האחרונים: "בעוד 10, 20, 30 או 40 שנה נסתכל אחורה ונראה שהעולם התאחד. אני מודאג מהסיטואציה, אבל כולנו בקבוצה בסדר גמור"

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

אם ננסה לשים רגע כמעט את הכל בצד ולהסתכל על התפשטות נגיף קורונה בהיבט ספורטיבי בלבד, מי שצפויה לספוג את המכה הקשה מכולן בעולם הספורט היא ליברפול. אחרי 30 שנה בלי אליפות, למרות יתרון מטורף והיסטורי של 25 נקודות בפסגה, יורגן קלופ ושחקניו חוששים שהעונה תבוטל וכך גם תילקח מהם האליפות, ועוד אליפות מהמרשימות שידעה הפרמיירליג לדורותיה.

קצת יותר משבועיים עברו מאז המשחק האחרון של ליברפול לפני היציאה לפגרה הכפויה, ולמי שלא זוכר זה היה משחק שמינית גמר ליגת האלופות, בו נכנעו לאתלטיקו מדריד 3:2 לאחר הארכה באנפילד וסיימו את דרכם במפעל ליגת האלופות – הפסד שלישי שלהם בכעשרה ימים, אחרי שגם רשמו הפסד ליגה ראשון (3:0 לווטפורד) והודחו מהגביע האנגלי (2:0 לצ'לסי).

כעת, לאחר שבימים האחרונים הקבוצה שובתת מפעילות ורק שחקנים פצועים עוד מגיעים למתחם לטובת שיקום, המנג'ר יורגן קלופ העניק ראיון ראשון מביתו וסיפר לראשונה על ההתנהלות לקראת המשחק מול אתלטיקו מדריד, קבוצה שהגיעה מאחת הערים הכי נגועות בעולם בווירוס בימים אלה.


שחקני ליברפול אחרי המפגש מול אתלטיקן (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

"קודם כל, אני בסדר גמור. אלה זמנים קשים, אבל ברמה האישית אני בסדר. מעולם לא חוויתי דבר כזה ונשארתי בבית כל כך הרבה, אבל אני בסדר גמור, רק מודאג מהסיטואציה", אמר קלופ והתייחס למשחק מול אתלטיקו, "שיחקנו נגד אתלטיקו לפני כשבועיים, אבל זה מרגיש שעבר נצח. אני זוכר שהעולם כבר החל להילחץ מנגיף הקורונה, אבל אנחנו עוד היינו בשלנו, זה עוד לא הגיע לאנגליה באותם ימים. עוד שיחקנו בשבת לפני כן נגד בורנמות', ניצחנו, למחרת מנצ'סטר סיטי הפסידה וידענו שחסרים לנו שני ניצחונות (כדי לזכות באליפות). ביום שני בבוקר התעוררנו והתחלנו לשמוע על המצב במדריד, שם כבר סוגרים בתי ספר ואוניברסיטאות וידענו שאנחנו נפגוש אותם עוד יומיים, אז כבר המצב החל להיות מאוד מוזר.

"אני מאוד אוהב כדורגל, אהבתי את כל מה שראיתי מהבחורים שלי בהכנה שלהם למשחק, אבל זה היה מאוד קשה. היה לנו קשה להתכונן. הייתה לנו הופעה טובה למרות התוצאה, זה אפילו היה משחק מבריק אם להוציא את השערים שספגנו. למחרת היה לנו יום חופש ובשישי שוב נפגשנו והיה לנו המון על מה לדבר, על מה לחשוב – דברים שמעולם לא חשבתי עליהם בחיים שלי כי אף אחד לא יודע – ולא יודע – איך דברים ייראו. אני אחד שמבין דברים לעומק, אבל אם להיות כן – איך אפשר להסביר את מה שקורה עם הקורונה? שום סיכוי. בעבודה שלי, בחיים שלי, אני מתמודד עם בעיות – ובדרך כלל אני לא מתמקד בבעיה, אלא בפתרונות. במקרה הזה אין שום סיכוי שאני יודע משהו. דיברנו על זה וכולנו חיים את זה ומתעניינים אחד בשני. אם 'אוקס' (אוקסלייד צ'מברליין) רוצה להיות באינסטגרם וזה עושה לו טוב – אז מצוין. מצב הרוח שלנו טוב. יש אנשים בחוץ שהחיים שלהם קשים בהרבה משלנו וזה היה מביך אותי אם הייתי מדבר על 'הבעיות' שלי – כי יש לי את הבעיות שיש לכל בן אדם אחר בעולם במצב הקיים".

מסר לאוהדים: "האנגלית שלי לא מספיק טובה כדי לדבר על ההערכה שלי לאנשים שעובדים ומתגייסים למען החברה. אתמול ראיתי סרטון של אנשים מחוץ לבית החולים שרים 'You’ll Never Walk Alone' והתחלתי לבכות מיד. זה מראה שהאנשים האלה לא רק עובדים, אלא מגיעים כדי לעזור לאנשים אחרים, הם מביאים את עצמם ומסתכנים למען אחרים. אני לא יכול להעריך ולהעריץ אותם יותר. בתור מאמן כדורגל, אנשים מצפים מאיתנו להוביל, להנהיג, להיות חכמים, אבל מה שהכי חשוב הוא שאדבר בתור בן אדם ולא כמנג'ר של ליברפול. עלינו כולם להיות אנושיים בימים אלה. בעוד 10, 20, 30, או 40 שנה נסתכל אחורה ונראה שהעולם התאחד. עוד תהיה נקודה בעתיד שנוכל להביט לאחור ולראות שהעולם גילה אהבה וסולידריות. אנחנו כולנו בבית כי זו התשובה לקורונה, עלינו להיות ממושמעים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי