תחילתה של שושלת מפוארת

סרחיו אגוארו
סרחיו אגוארו | PAUL ELLIS/AFP/GettyImages

מנצ'סטר סיטי הגיעה למחזור הסיום בידיעה שניצחון על ק.פ.ר יבטיח אליפות היסטורית. בדקה ה-90 היא עוד פיגרה, אבל אז הגיעו דז'קו ואגוארו. אל תפספסו את תקציר ה-2:3 הבלתי נשכח

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

מחזור הסיום של עונת 2011/12 באנגליה היה מהגדולים שידע עולם הכדורגל. מנצ'סטר סיטי אירחה את קווינס פארק ריינג'רס והייתה חייבת לנצח כדי לזכות באליפות היסטורית – הראשונה שלה מאז עונת 1967/68. רוברטו מנצ'יני אז היה על הקווים של הסיטיזנס והוא ידע ששלוש נקודות יבטיחו לו אליפות על חשבון מנצ'סטר יונייטד, ולמזלו – או שלא – במחזור הסיום הגיעה להתארח ב"איתיחאד" ק.פ.ר, שידעה שרק אם תימנע מהפסד היא תבטיח את הישארותה בליגה.

ג'יבריל סיסה היה השחקן המסוכן ביותר של הלונדונים, בעוד מנצ'סטר סיטי אז הייתה בתחילת עידן חדש בכדורגל האנגלי וכבר אז בשורותיה שיחקו כוכבים רבים וביניהם דויד סילבה וסרחיו אגוארו שמובילים את הקבוצה עד היום, יאיא טורה היה בקישור, וינסנט קומפני במרכז ההגנה ועל הספסל ישבו שחקנים כמו מריו באלוטלי, אדין דז'קו וג'יימס מילנר, היום בליברפול כידוע.

אבל למרות כל האמור לעיל, ועל אף שהסוף ידוע, מנצ'סטר סיטי נזקקה ליותר מ-90 דקות כדי להכניע את יריבתה העיקשת ולזכות באליפות. אם לדייק, יותר מ-90 דקות כדי לצאת מפיגור, לנצח ולזכות בתואר. פבלו סבאלטה כבש בדקה ה-39, אך סיסה הדהים את יושבי האצטדיון והעולם כולו שלוש דקות בתוך המחצית השנייה, ג'יימי מאקי הפך את התוצאה בדקה ה-65, כעשר דקות אחרי שג'ואי בארטון הותיר את קבוצתו בעשרה שחקנים, אבל בתוספת הזמן החלה הסנסציה הגדולה שנראה שלא תישכח לעולם.

שופט המשחק הורה על תוספת זמן של חמש דקות ובדקה ה-92 החלה הדרמה. אדין דז'קו הבוסני, שעלה מהספסל, הצליח לנגוח את השוויון והותיר לקבוצתו שלוש דקות כדי לכבוש שער נוסף שיעניק לה את התואר. ואכן, בדקה ה-94, סרחיו אגוארו עשה זאת. אם הגעתם עד לכאן, אל תרשו לעצמכם שלא לצפות בתקציר ההיסטורי.


אגוארו מכניע את ק.פ.ר עמוק בתוספת הזמן (PAUL ELLIS/AFP/GettyImages)


קומפני ושחקני סיטי חוגגים אליפות היסטורית (Shaun Botterill/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי