השחקנים מסרבים לשחק, באנגליה מעריכים: בקרוב יחלו קיצוצים

פייר-אמריק אובמיאנג, דויד דה חאה, ויקטור לינדלוף
פייר-אמריק אובמיאנג, דויד דה חאה, ויקטור לינדלוף | PAUL ELLIS/AFP/Getty Images

ראשי קבוצות הפרמיירליג החליטו שהליגה לא תחודש לפני ה-30.4 בשום תרחיש, גם חזרה לאימונים מוטלת בספק והחשש הוא שבעלי המועדונים יצטרכו לקצץ בשכר ולפטר מאות עובדים

(גודל טקסט)

שעות ספורות לאחר שגם ראש ממשלת בריטניה חלה בקורונה ושמספר המתים מהנגיף עלה ל-578 ומספר החולים חצה את רף 11,500, נפגשו לשיחת וידאו ראשי מועדוני הפרמיירליג, ה-EFL שאחראים על הצ'מפיונשיפ ושתי הליגות מתחתיה וכן נציגי ההתאחדות האנגלית, שיחה בסיומה נקבע כי הכדורגל באנגליה לא ישוב לפני ה-30.4 לכל המוקדם. רק נזכיר כי שאר הליגות במדינה בוטלו, כולל ליגות הנשים להוציא את הפרמיירליג.

באנגליה כבר הצהירו מוקדם יותר החודש כי כל משחקי הליגה הבכירה נדחים לעת עתה עד ה-30.4, אבל ההצהרה הערב (שישי) שהם לא יחודשו בכל מקרה לפני כן וגם הטלת הספק אם הדבר יתאפשר בתאריך שנקבע, משמעותם שאין שום תרחיש של חזרת הליגה בחודש הקרוב, גם לא בדלתיים סגורות כפי שקיוו תחילה האנגלים. כידוע, גם אם תשוב הליגה במאי, זה ככל הנראה יהיה ללא קהל ואולי אף במספר אצטדיונים נייטרלים.

זמן קצר לאחר פרסום הודעה הפרמיירליג, באנגליה החלו לנסות להבין את ההשלכות לכך. כפי שקורה בספרד, באיטליה ואפילו בישראל, בעלי המועדונים צפויים בקרוב להתחיל בשיחות על קיצוץ של עובדי המועדון, בדגש על השחקנים בליגה בה המשכורות הן מהגבוהות בעולם. ב"אינדיפנדנט" טענו ששחקני הקבוצות חוששים להתייצב במתחמי האימונים בניסיון לשמור על שגרה וגם מתנגדים בשלב זה לשחק כל עוד בריאותם בסכנה. לכן, בהמשך להודעה כי הליגות לא יחודשו לפחות עד סוף החודש הבא, מסתמן שבקרוב בעלי המועדונים יחלו לנסות לקצץ והחשש הוא גם מפיטורים של מאות עובדים בקבוצות הליגה.


הקבוצה היחידה בשתי הליגות הראשונות שפעלה עד כה הייתה לידס יונייטד, מוליכת הצ'מפיונשיפ שמצפה לזכות בכרטיס לפרמיירליג לאור פער של שבע נקודות מפולהאם השלישית בטבלה. לידס הודיעה כי כל שחקני הקבוצה הבוגרת, הצוות המקצועי ואנשי הניהול הבכירים יקצצו בשכרם כל עוד וירוס הקורונה מונע את קיום הענף במטרה לשמור על היציבות במועדון ולמנוע קריסה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי