איזו נוסטלגיה: באנגליה בחרו את הסקורר הטוב בתולדות הפרמיירליג

סרחיו אגוארו, וויין רוני
סרחיו אגוארו, וויין רוני | PAUL ELLIS/AFP via Getty Images

בממלכה מצאו זמן נהדר לנוסטלגיה. שירר כבש יותר מכל אחד אחר, רוני פרץ כבר בגיל 16, להנרי היה קסם מיוחד ואסור לשכוח את אגוארו. למעלה מ-90 אלף גולשים הצביעו בסקר ה"BBC". התוצאות לפניכם

(גודל טקסט)

 נראה שבזמן שהכדורגל האירופי מושבת עד תום בצל מגיפת הקורונה, אין כמו נוסטלגיה טובה. ב"BBC" האנגלי קיבצו רשימה של עשרת החלוצים הטובים ביותר בהיסטוריה של הפרמיירליג, הציגו את הסטטיסטיקה שלו יחד עם פרשנות של חברי הפאנל, ביניהם אלן שירר, גארי לינקר ואיאן רייט
וביקשו מהגולשים לדרג. לאחר כמעט 90 אלף הצבעות, הגיעה הסאגה לסיומה.

שירר, כצפוי, מלך שערי הפרמיירליג בכל הזמנים (260 הופעות), נבחר במקום הראשון. "כל מה שיש לי להגיד זה 260. ועוד הייתי פצוע במשך שלוש שנים", אמר חלוץ ניוקאסל בעבר. רייט פירגן: "כמות השערים שכבש והיכן שעשה זאת – זה בלתי נתפס. התאהבתי אבל שנאתי אותך באותה הנשימה כי כל כך קינאתי בך".

את העשירייה פותח אנדי קול שכבש 187 שערים ב-414 הופעות וזכור לטובה בעיקר בתקופתו במנצ'סטר יונייטד עמה זכה בטרבל. מעליו מדורג לואיס סוארס עם 0.63 שערים במשחק בתקופתו באנפילד, המון רגעי קסם לצד אליפות מוחמצת. הארי קיין חלוץ טוטנהאם עם 136 שערים (0.68 שערים בממוצע למשחק) מדורג שמיני. קיין עצמו כבש 29 שערים ב-30 הופעות ב-2016/17, אגב, הרקורד הטוב ביותר לשחקן פר עונה באנגליה. במקום השביעי מדורג דידייה דרוגבה שזכה בשלוש אליפויות בצ'לסי וכבש 104 שערים. כריסטיאנו רונאלדו נכלל ברשימה "בעיקר בזכות שתי העונות האחרונות שלו", לפי שירר, על אף שלא שיחק חלוץ. לפורטוגלי 84 שערים ב-196 הופעות.

את הטופ 5 פותח רוד ואן ניסטלרוי שהיה אחראי לשיא ליגה בזמנו – עשרה משחקים רצופים בהם כבש ב-2003, עד ששיאו נשבר על ידי ג'ימי וארדי. וויין רוני שמדורג שני במספר השערים בכל הזמנים (208) והוא שיאן הכיבושים של מנצ'סטר יונייטד, תופס את המקום הרביעי בטבלה. "כבר בגיל 16 הוא היה נפלא ועמד בציפיות", נכתב עליו.

סרחיו אגוארו מדורג שלישי. הארגנטינאי של סיטי כבש 12 שלושערים – אחד יותר משירר והוא מחזיק גם ברקורד ההבקעות הטוב ביותר – 0.69 שערים בממוצע למשחק. יש לו 180 שערים וארבע אליפויות. מעליו מדורג תיירי הנרי הכוכב של ארסנל שהיה חלק מעונת הבלתי-מנוצחים וזכה ארבע פעמים בתואר מלך שערי הליגה – יותר מכל אחד אחר.

תיירי הנרי. איזה שחקן גדול הוא היה (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי