"דרוגבה ואנלקה הרסו את התקופה שלי בצ'לסי"

דידייה דרוגבה, ניקולס אנלקה
דידייה דרוגבה, ניקולס אנלקה | GLYN KIRK/AFP via Getty Images

סקולארי, מאמן הבלוז ב-2008, התראיין בפתיחות ונזכר מה לא עבד: "הייתה בעיית מנהיגות ופרגון. שניהם חלוצים על שלא יכלו לשחק יחד. לא הייתה כוונה רעה מצדם, אך פספסתי את אחד הצ'אנסים הגדולים בחיי"

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

הוא נחשב לאיש שהחזיר לברזיל את התהילה העולמית כשזכה איתה במונדיאל בשנת 2002, וגם בנבחרת פורטוגל עשה פרק עשיר עם העפלה לגמר היורו וחצי גמר המונדיאל. אבל במדי הקבוצות הוא לא הצליח להטביע חותם. לואיס פיליפה סקולארי (71) זוכר היטב את הכישלון שלו כמאמן צ'לסי ובראיון מפתיע הכריז מיהם האשמים. הוא מונה בקול תרועה רמה בקיץ 2008 אך עזב כעבור שבעה חודשים בלבד לאחר רצף של תוצאות רעות. חוס הידינק השתלט על הקבוצה וזכה איתה בגביע האנגלי יחד עם העפלה לחצי גמר ליגת האלופות כשרק שער ענק של אנדרס אינייסטה מנע מהאנגלים לשחק שוב בגמר.

סקולארי סיפר שהתמודד עם בעיות יום-יומיות במועדון: "היו לנו כמה פציעות ובעיקר כמה בעיות בקבוצה, אחת מהן הייתה בעיית מנהיגות קשה". כשנשאל במי מדובר, הטיל את האחריות בניקולס אנלקה ודידייה דרוגבה, צמד החלוצים של המועדון. את הצרפתי, אגב, הביא אברם גרנט למועדון.

"המחלקה הרפואית שלנו חשבה שעלינו לתת לדרוגבה ללכת ולהתאושש מניתוח בקאן (צרפת) באמצע הקיץ. אני לא אהבתי את זה. חשבתי שעליו להישאר בלונדון. גם אני רציתי ללכת לקאן באמצע הקיץ, הייתי נשאר שם חודש או חודשיים", הסביר.

סקולארי עם רונאלדו. בנבחרות הוא כן הצליח (Gettyimages)

לא שיתפו פעולה: "כשהוא חזרתי, ניסיתי לסגל שיטה בה הוא ואנלקה יוכלו לשחק יחד. אנלקה היה מלך השערים בליגה, קיימנו פגישה והוא אמר: 'אני משחק רק בתפקיד אחד'. היה קצת חוסר חברות, בעיות כבוד והעדר פרגון. שניהם היו חלוצים גדולים, אבל מישהו היה צריך לתת מעצמו משהו אחר, לשחק בצד ולחזור לאחור כשאנחנו מאבדים את הכדור, וזה לא קרה".

לסיכום אמר המאמן: "זה מה שקרה. נפגשנו מאז, אני ודרוגבה, הפעם האחרונה הייתה במונדיאל 2018 ברוסיה, דיברנו על זה בפתיחות. לא הייתה כוונה רעה ממנו או מאנלקה, אבל זה קרה במשמרת שלי והפסדתי את אחד הצ'אנסים הגדולים בחיי".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי