רוצה לעזוב? לא כל כך מהר: מדוע העברתו של קיין היא בלתי אפשרית

ז'וזה מוריניו, הארי קיין
ז'וזה מוריניו, הארי קיין | Richard Heathcote/Getty Images

החלוץ מסיים את חוזהו רק ב-2024, שווי השוק שלו הוא הרביעי בעולם (150 מיליון יורו) ויו"ר טוטנהאם דניאל לוי תמיד מקשה על עזיבת כוכביו. מי הקבוצה הגדולה שרלוונטית לגביו?

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)

בראיון ל"סקיי ספורטס" האנגלי הטריד הארי קיין את מנוחתו של מאמנו ז'וזה מוריניו כשהטיל ספק האם ימשיך בטוטנהאם בעונה הבאה. החלוץ האנגלי הנפלא שמתאושש מפציעה הוא אחד הסקוררים הגדולים בעולם ללא כל ספק נמצא בגיל אידיאלי (26), מרגיש מוכן לאתגר הבא ומקבל מדי יום עצות מפרשנים ושחקני עבר לעזוב את הספרס שלא מסוגלים לזכות בתארים. אולם, בספרד ציננו את החגיגה. ב"אס" קיבצו את כל הסיבות מדוע רכישתו של קיין בידי מועדון על אחר היא לא פחות מחלום אסור.

קודם כל נתחיל במספרים היבשים. בניגוד לקיליאן אמבפה לדוגמא שמסיים את חוזהו בעוד שנתיים, הרי שהאנגלי חתום על חוזה ארוך טווח עד יוני 2024 עליו חתם ב-2018. מדובר בחלוץ '9' עם שווי השוק הגבוה בעולם, הרבה יותר אחרי הבא אחריו (רוברטו פירמינו – 90 מיליון יורו), והוא השחקן הרביעי היקר בעולם כשרק אמבפה (200 מיליון יורו), ראחים סטרלינג וניימאר (160 מיליון יורו) מקדימים אותו. כל קבוצה שתרצה לצרפו תדע שעליה לשלם תג מחיר מופקע, וסיכוי נמוך שזה יקרה בזמן הקורונה.
 
מעבר לכך היו"ר דניאל לוי ידוע כאיש חסר רחמים בכל הקשור למשא ומתן ודוגמא חיה קיבלנו עם כריסטיאן אריקסן. מאוריסיו פוצ'טינו בעצמו הזהיר בעבר: "היזהרו, דניאל לוי נושך". סיפור מעניין שהופיע בכתבה ארע ב-2012. לאחר היורו המוצלח שלו ב-2008, לוקה מודריץ' עבר מדינמו זאגרב לטוטנהאם. המנהל הספורטיבי נזכר: "כבר סיכמנו הכל, ביקשנו ממנו (לוי) חמש חולצות של טוטנהאם. הוא הבטיח שייתן לי אותן. ואז ראיתי שסכום ההעברה קוזז בשווי החולצות".

קיין. יעזוב? לא כל כך מהר (Stephen Pond/Getty Images)

מודריץ' הוא אחד האחרונים שהצליחו לעזוב את טוטנהאם, זה קרה ב-2012 ושנה לאחר מכן עשה זאת בייל. שתי ההעברות הוגדרו כקשות מאוד מצד המועדון הלבן כשהוולשי הצטרף ברגע האחרון של חלון ההעברות וכדי להפעיל לחץ שניהם נאלצו להחרים אימונים.

זו גם אחת הסיבות שנראה שריאל תוותר עליו מעבר לאמון הגדול של זינדין זידאן בקארים בנזמה. נכתב שאין הרבה קבוצות על שמחפשות חלוץ. ברצלונה תתמקד בלאוטרו מרטינס או ניימאר, באיירן מינכן ונאפולי לא ריאליות כמו גם קבוצות אחרות מאנגליה, ונראה שהמשבצת היחידה שתתאים לקיין היא להיות מחליפו, אולי, של אמבפה בפריז סן ז'רמן, כשההערכות הן שהמועדון לא יממש את סעיף הרכישה על מאורו איקרדי.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי