גארי נוויל חשף מדוע כריסטיאנו רונאלדו עזב את מנצ'סטר יונייטד

כריסטיאנו רונאלדו, גארי נוויל
כריסטיאנו רונאלדו, גארי נוויל | ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images

מגן העבר ששיתף פעולה עם הפורטוגלי אמר כי לא הופתע: "מזג האוויר הפריע לו וההצהרה לאחר הזכייה בצ'מפיונס ב-2008 הייתה רמז עבה". עוד הוסיף: "99% מהשחקנים שנפרדו מהמועדון רצו להישאר"

(גודל טקסט)

ב-11 ביוני 2009 הגיע רגע ששינה את עולם הכדורגל כאשר ריאל מדריד הודיעה על החתמתו של כריסטיאנו רונאלדו, כוכב מנצ'סטר יונייטד, בתמורה ל-94 מיליון יורו – סכום שיא באותה התקופה. אז נכון שהאנגלים העפילו לגמר ליגת האלופות וזכו באליפות ב-2010/11 אך מאז זו לא הייתה אותה קבוצה. גארי נוויל, חברו לקבוצה דאז, סיפר ל"מטרו" שחבריו לא הופתעו על עזיבתו וחושף את אחת הסיבות המרכזיות שהביאו לכך.

נוויל אמר: "אני חושב שהראיון שקיים לאחר גמר 2008 בו רמז לעובדה שהוא רוצה לעזוב, הכין אותנו למצב וסיפק אזהרה מוקדמת. אז אני הייתי מוכן לזה, ידעתי שהוא יעזוב שנה לאחר מכן. זה הגיע, זה היה די ברור שיום אחד הוא יירצה לחוות את ריאל מדריד והליגה הספרדית".

האם שכנע אותו להישאר: "לא דיברתי איתו על זה, אני חושב שהבנתי שמזג  האוויר היה בעיה גדולה עבורו (בלונדון מחשיך מוקדם ומזג האוויר אפור וקר). הרגשתי מעבר לכך שהוא כבר עשה את שלו, השלים את המסע. לא חשבתי שמישהו יכול להניע אותו מהמהלך הזה".


רונאלדו עם גביע האלופות ב-2008 ( ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)

תקופתו של רונאלדו בריאל: "אני חושב שבאופן כללי מעט מאוד עזבו את המועדון כדי לקדם את הקריירה שלהם, אבל עם כריסטיאנו שזכה בארבעה גביעי אירופה קשה להתווכח, זה היה אתגר גדול עבורו והוא הצליח בכך". רק נזכיר כי כשהגיע לריאל, הקבוצה לא עברה חמש שנים את שלב שמינית גמר ליגת האלופות והייתה במצב מקצועי פחות טוב משל האנגלים. הפורטוגלי הפך למלך שערי הבלאנקוס בכל הזמנים במרוצת הזמן.

לסיום אמר נוויל: "השחקנים שעזבו עשו זאת בעיקר משום שהגיעו לסוף הדרך מסיבה כזו או אחרת. או שנגמר להם החוזה, או שהגיל עשה את שלו, או שהמאמן שלח להם רמז שהם ישחקו תפקיד משני יותר. הרוב היו רוצים להישאר. כדי להבהיר, 99% מהשחקנים שעזבו – רצו להישאר. כמעט ואין שחקנים שעזבו נגד רצונו של המועדון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי