ליברפול הוציאה עובדים לחל"ת וגרמה לסערה בממלכה

יורגן קלופ
יורגן קלופ | Laurence Griffiths/Getty Images

הממשלה תשלם את רוב השכר והמועדון ישלים, אך בכל זאת באנגליה כועסים. קראגר תקף: "כל הכבוד והמוניטין ירדו לטמיון, זה עלוב". קולימור, עוד שחקן עבר, זעם: "אני בטוח שכל אוהד ייגעל מהצעד הזה"

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

הקורונה ממשיכה להכות בליגה האנגלית והפעם באלופת אירופה היוצאת והאלופה שבדרך בפרמיירליג, ליברפול. הערב (שבת) הודיעו האנגלים על כך שעובדי המועדון שאינם חלק מהצוות המקצועי – יוצאים לחופשה ללא תשלום, ועל אף שקבוצות כמו טוטנהאם וניוקאסל כבר בחרו בצעד הזה – הקבוצה של יורגן קלופ ספגה מתקפה קשה, הן משחקני העבר של המועדון, הן מפרשנים אחרים וגם מאוהדים שמאוכזבים מהצעד והגיבו בכעס ברשתות החברתיות.

בהודעת המועדון נכתב בין היתר כי "ננקטו צעדים שונים כדי להגן על המועדון ועל העובדים הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך, וכל הפעולות נעשו בעקבות דיונים פנימיים שונים. ליברפול הוציאה כמה עובדים לחל"ת לאור השעיית הפרמיירליג". עוד נטען כי מובטח לאנשי המועדון שיקבלו את כל שרם, אם כי 80% יגיע מהממשלה לפי החוק האנגלי והמועדון עצמו יוסיף רק את 20 האחוזים הנותרים.

באנגליה, כאמור, מתחו ביקורת קשה. נטען כי ליברפול סיימה את השנה שעברה ברווח של 42 מיליון ליש"ט, יש לה עלייה של 533 מיליון ליש"ט במחזור הכספים וקבוצת "Fenway Sports" שרכשה את המועדון ב-2010, השווי שלה נאמד ב-5.38 מיליארד ליש"ט. ב"דיילי מייל" הציגו את עשרת השחקנים עם השכר הגבוה במועדון, החל ממוחמד סלאח שמרוויח 200 אלף ליש"ט לשבוע ועד לסאדיו מאנה ודז'אן לוברן שמסתפקים בחצי מהסכום.


שחקני ליברפול. עדיין לא קיצצו (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

ג'ימי קראגר, אגדה במועדון שמדורג במקום השני בטבלת ההופעות בכל הזמנים, צייץ בזעם: "המאמן קלופ הראה חמלה כלפי כולם בתחילת המגפה, שחקנים בכירים הסכימו לקצץ בשכר בכל הקבוצות ועכשיו עם הצעד הזה, כל הכבוד והמוניטין פשוט יורדים לטמיון, זה עלוב".

עוד שחקן עבר גדול הוא סטן קולימור שדיבר באותו הטון: "אני בטוח שכל אוהד של הקבוצה ייגעל מהצעד הזה של הוצאת העובדים לחל"ת, אין שום סיבה לכך. זה צעד שנועד רק כדי למנוע מעסקים קטנים לקרוס. כל הבעלים בליגה מרוויחים המון כסף, אפילו סכומים מרקיעי שחקים, למה לא להכניס את היד לכיס?"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי