באנגליה בחרו: עשרת השחקנים הכי גרועים שזכו בפרמיירליג

אלכסנדר בוטנר
אלכסנדר בוטנר | Alex Livesey/Getty Images

ב'מירור' סיכמו את העשור בליגה האנגלית בדרך מעט שונה, וקבעו מי היה השחקן בעל ההשפעה הנמוכה ביותר בכל אליפות בעשר השנים האחרונות. מה דעתכם?

(גודל טקסט)

כל אוהד מכיר את התחושה הזאת אם הקבוצה שלו זכתה באליפות, שיש שחקן שלא באמת היה צריך להיות בסגל, אבל בכל זאת הוא יוכל לזקוף לזכותו שהיה חלק מעונה גדולה. כנראה שתופעה זאת גרמה ב'מירור' האנגלי לחשוב מי השחקן הכי גרוע בכל קבוצה שזכתה באליפות בעשור האחרון בפרמיירליג ואף הוסיפו מגבלה של חמש הופעות מינימום כדי "לזכות בתואר" הלא מחמיא.

עונת 2009/10 – האלופה: צ'לסי. השחקן החלש: יורי ז'ירקוב
המגן הרוסי הגיע ב-2009 תמורת 19 מיליון יורו כדי לשמש כמחליפו של אשלי קול. למרות שתקופתו בסטמפורד ברידג' לא הייתה הכי מוצלחת, השחקן זכה ל-17 הופעות בליגה ואף הוסיף ארבעה בישולים. ייתכן מאוד שהסיבה שז'ירקוב מופיע כאן ברשימה היא יותר בגלל הסכום הלא מוצדק שנרכש ולאו דווקא בגלל היכולת על הדשא.


יורי ז'ירקוב (Alexander Fyodorov/Epsilon/Getty Images)

עונת 2010/11 – האלופה: מנצ'סטר יונייטד. השחקן החלש: דארון גיבסון
האירי הבינלאומי לשעבר נהנה מאוד מתקופתו של סר אלכס פרגוסון על הקווים של השדים האדומים ולא מעט בזכותו הפך לאורך תקופה לשחקן פרמיירליג לגיטימי. באותה עונה שותף ב-12 משחקים ותרם בישול לדימיטר ברבאטוב ב-1:1 מול ברמינגהאם. כיום בגיל 32 הוא משחק במדי סלפורד מהליגה הרביעית באנגליה, כשבמנותיה מחזיקים כוכבי העבר של מנצ'סטר יונייטד, פול סקולס, ראיין גיגס, דיוויד בקהאם ועוד.


דארון גיבסון (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

עונת 2011/12 – האלופה: מנצ'סטר סיטי. השחקן החלש: סטפן סאביץ'
כיום סאביץ' הפך לשם מוכר יותר לאחר שהפך לשחקן רוטציה משמעותי בסגל של דייגו סימאונה באתלטיקו מדריד, אבל במדי התכולים נחשב לאכזבה גדולה כאשר נרכש מפרטיזן בלגרד תמורת 12 מיליון יורו בשנת 2011 ושוחרר לפיורנטינה לאחר עונה אחת ללא תמורה. בעונת האליפות שיחק 11 פעמים וכבש גול אחד לרשת של בלקבורן.


כבש שער אחד בפרמיירליג. סטפן סאביץ' (GOH CHAI HIN/AFP/GettyImages)

עונת 2012/13 – האלופה: מנצ'סטר יונייטד. השחקן החלש: אלכסנדר בוטנר
השחקן האלמוני ברשימה. ההולנדי הגיע לאולד טראפורד תמורת 5 מיליון יורו מוויטסה בשנת 2012 ולא ממש קיבל הזדמנות עד שנמכר לדינמו מוסקבה הרוסית בחלוף שתי עונות. ייאמר לזכותו שבחמש ההופעות שלו בעונת האליפות הספיק לכבוש שני שערים ולהוסיף בישול.


האלמוני שבחבורה. אלכסנדר בוטנר (Alex Livesey/Getty Images)

עונת 2013/14 – האלופה: מנצ'סטר סיטי. השחקן החלש: קוסטל פנטילימון
אין יותר מה לספר על השוער הרומני, חוץ מזה שהוא קיבל הזדמנות למשך שבעה משחקים לאחר שמנואל פלגריני הוריד את ג'ו הארט לספסל. אגב בתקופה בה קיבל פנטילימון הזדמנות הוא ספג שבעה שערים ושמר שלוש פעמים על רשת נקייה.


החליף את ג'ו הארט לשבעה משחקים. קוסטל פנטילימון (Photo by Francois Nel/Getty Images)

עונת 2014/15 – האלופה: צ'לסי. השחקן החלש: פיליפה לואיס
עוד מגן שמאלי בצ'לסי אבל הפעם האכזבה גדולה עוד יותר. פיליפה לואיס הגיע לקבוצתו של ז'וזה מוריניו בתור אחד השחקנים הטובים בעולם בעמדה שלו, לאחר שהיה חלק מהעונה ההיסטורית של אתלטיקו מדריד שזכתה באליפות והגיע לגמר ליגת האלופות. אבל מיעט לקבל דקות בצ'לסי וחזר אחרי עונה אחת לחממה של סימאונה אחרי עונה אחת בלבד. 


חזר לאתלטיקו מדריד אחרי עונה אחת. פיליפה לואיס (Clive Mason/Getty Images)

עונת 2015/16 – האלופה: לסטר. השחקן החלש: גוקהאן אינלר
השוויצרי הבינלאומי היה אחד השמות המוכרים יותר בסגל של לסטר לפני עונת האליפות, לאחר שנרכש תמורת 7 מיליון ליש"ט מנאפולי, אך ככל שהעונה התקדמה, אך גם מעמדו בסגל התערער. למעשה ערך חמש הופעות בלבד כאשר האחרונה הייתה בדצמבר ואף ירד לקבוצת המילואים וצפה מהצד בקבוצה הכי מיוחדת בתולדות הכדורגל האירופי.


משחקו משמעותי בנאפולי לשולי בלסטר. גוקהאן אינלר (Ross Kinnaird/Getty Images)

עונת 2016/17 – האלופה: צ'לסי. השחקן החלש: נתניאל צ'לובה
אנטוניו קונטה בעיקר שיתף את תוצר מחלקת הנוער של הבלוז לדקות מועטות מהספסל והקשר לא ממש הצדיק אותן. בעשר ההופעות רשם בישול אחד ודי חסר משמעות לוויקטור מוזס בניצחון 0:3 על האלופה היוצאת לסטר. אבל כמו לא מעט שחקני בית במועדון הלונדוני גם על צ'לובה עשו רווח נקי לאחר שנמכר תמורת 5.5 מיליון ליש"ט לווטפורד, בה משחק עד היום.


גם עליו צ'לסי הרוויחה. נתניאל צ'לובה (Stevanovic/Getty Images)

עונת 2017/18 – האלופה: מנצ'סטר סיטי. השחקן החלש: אליקים מנגאלה
השחקן היקר ברשימה. הבלם הצרפתי נרכש בקיץ 2014 מפורטו תמורת לא פחות מ-40 מיליון ליש"ט ועדיין ממוקם גבוה ברשימת הבלמים. בעונות הראשונות עוד היה שחקן הרבה אבל ברגע שפפ גווארדיולה הגיע למתחם האימונים של אתיחאד הפך לשחקן שולי עד שעזב לוולנסיה ללא תמורה בקיץ האחרון. למרות זאת הצרפתי יוכל לספר כי היה חלק מהקבוצה המצליחה בתולדות הפרמיירליג.


עדיין אחד משחקני ההגנה היקרים בהיסטוריה. אליקים מנגאלה (Gareth Copley/Getty Images)

עונת 2018/19 – האלופה: מנצ'סטר סיטי. השחקן החלש: דנילו
אין ספק שדנילו הוא אחד השחקנים שלא ברור איך הוא עדיין נמצא ברמות הגבוהות. ריאל מדריד נפלה, אבל הוא ממשיך לטייל בין האלופות בליגות הגדולות באירופה. בעונת האליפות הראשונה של גווארדיולה היה שחקן משמעותי ואף ערך 23 הופעות, ולאחר מכן שותף ב-11. צריך להודות שהמגן היה לא רע בשנתיים שלו בסיטי, אבל כשבוחנים את סגל עמוס הכוכבים, חייבים לומר שבאמת לא היה לו מקום שם.

אף פעם לא היה לו מקום במנצ'סטר סיטי. דנילו (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי