יורגן קלופ בחר את שחקן הרכש הטוב ביותר בתקופתו בליברפול

יורגן קלופ, סאדיו מאנה
יורגן קלופ, סאדיו מאנה | OLLY GREENWOOD / Contributor

עם כל הכבוד לואן דייק, מאנה, סלאח או אליסון, המאמן בחר דווקא בטרנט אלכסנדר-ארנולד הצעיר בן ה-21 שעלה מהאקדמייה: "העוזר שלי המליץ עליו, הוא התקדם נפלא ולא ויתר לעולם". וגם: על עזיבתו של קוטיניו

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

בזמן הזה, חודש אפריל, בליברפול תכננו כבר לחגוג אליפות היסטורית אחרי 30 שנה, הכתרה מוקדמת כתוצאה של עונה מטורפת בה שברה שיא אחר שיא בליגה. אלא שהמציאות הכתה לא רק באנגלים אלא בכל עולם הכדורגל כשהליגות מושבתות. בינתיים, המאמן יורגן קלופ התראיין לפודקאסט וכשנשאל על ההחתמה הגדולה ביותר בתקופתו, סיפק תשובה יצירתית כהרגלו.

 
וירג'יל ואן דייק הגיע בתמורה ל-75 מיליון ליש"ט – הבלם היקר בהיסטוריה, והפך למעוז ההגנה. סאדיו מאנה שווה פי ארבעה מהסכום בו נרכש מסאות'המפטון, ואסור לשכוח גם את מוחמד סלאח שכבש 44 שערים ב-2017/18, או את השוער אליסון שהצטרף בקיץ שעבר מרומא. אבל הגרמני בחר בשחקן אחר.
 
 
קלופ דיבר בחיוך על המגן הצעיר טרנט אלכסנדר ארנולד שמבשל בלי הפסקה מצד ימין וכבר רבים רואים בו כמגן הטוב ביותר בעולם. "זה טרנט", אמר קלופ. "לא היינו צריכים לקנות אותו אבל פפ לינדרס העוזר שלי אמר לי שהוא שחקן ורסטילי שיכול לשחק בצד ימין, בצד שמאל וגם בעמדה מספר 6 ושאני חייב לתת לו קרדיט בקבוצה הבוגרת".


טרנט אלכסנדר-ארנולד. כבוד גדול (Marc Atkins/Getty Images)
 

 
תחילת הדרך הייתה לא פשוטה: "הייתה רק בעייה אחת – הוא לא היה מספיק כשיר, סבל מחולשה פיזית כלשהי אבל כבר כילד ראיתי אותו ואמרתי לעצמי 'וואו, הוא כדורגלן חכם מאוד, אין ספק. היינו צריכים לעבוד קשה בהתחלה על הפן הפיזי, והוא טעה הרבה בהתחלה ולאחר מכן הוא התקדם בצורה יוצאת דופן".
 
 
רגע המפנה היה דווקא הפסד, כשמרקוס ראשפורד חגג עליו במדי מנצ'סטר יונייטד והשדים האדומים ניצחו 1:2 במרץ 2018. האנגלי כבש צמד על חשבון המגן. "אני יודע שהרבה אנשים מסיקים מסקנות מהר ואמרו שאנחנו צריכים מגן ימני חדש. אבל זו הייתה אשמתי, הייתי צריך להסביר לו איך לסגור נכון יותר ולתת לו אפשרות להיערך. מאז הוא לא ויתר לעולם ועשה התקדמות ענקית".
 
 
עוד בליברפול, האנגלי שחזר גם את מכירתו של פיליפה קוטיניו בינואר 2018: "מאוד הערכתי אותו, הוא היה שחקן נפלא. הוא רצה לעזוב בקיץ ואמרתי לעצמי 'וואו, זה הולך להיות קשה'. אדם לאלנה נפצע ולא יכולתי לתת לו לעזוב. הוא הבין את המצב, שינה את הגישה ונשאר כאן. אבל ידעתי שבחלון ההעברות בינואר הוא יעזוב, לא יכולתי להחזיק אותו יותר. הוא לא היה מבקש לעזוב לכל מועדון, היה חשוב לו לשחק בברצלונה". קוטיניו כבש 54 שערים ב-201 משחקים באנפילד. מאז שעזב, הציג את יכולת השיא שלו רק לפרקים קצרים בברצלונה וכיום מנסה את מזלו בבאיירן מינכן. 

קלופ עם קוטיניו (PAUL ELLIS/AFP/Getty Images)
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי