כך מנצ'סטר יונייטד הפכה את כריסטיאנו רונאלדו לשחקן קבוצתי

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | Alex Livesey/Getty Images

מייק פלאן, אשר שימש כעוזרו של פרגוסון ועובד כעת עם סולשיאר, סיפר כי האתגר הכי גדול בעבודה עם הפורטוגלי היה שינוי הסגנון האינדיבידואלי שלו: "הכרחנו אותו לעשות דברים שהוא לא אהב"

(גודל טקסט)

כבר שנים שמייק פלאן מסתובב במסדרונות אולד טראפורד. האיש ששימש כעוזרו של אלכס פרגוסון וחזר לקדנציה נוספת כדי לעבוד עם אולה גונאר סולשיאר שותף ללא מעט סיפורים על מנצ'סטר יונייטד ואחד כזה, על כריסטיאנו רונאלדו, הוא חלק ב"The Coaching Manual".

פלאן דיבר על ההתפתחות של הכוכב הפורטוגלי לאורך הקריירה וסיפר כי ברגע שהגיע ליונייטד מספורטינג ליסבון "הוא מיד התבלט. הוא היה כמו ספוג, תמיד רצה ללמוד עוד ואתגר אותך כל הזמן". יחד עם זאת, האתגר הגדול ביותר נגע לשינוי הסגנון היחידני במשחק של רונאלדו: "היינו חייבים להפוך אותו לשחקן קבוצתי והצלחנו. היו דברים מסוימים שהוא לא אהב לעשות באימונים, אבל הכרחנו אותו".

כריסטיאנו לקח כל תואר אפשרי במדי השדים האדומים וכבש 118 שערים ב-292 הופעות, אך פלאן טוען שאת השינוי אפשר היה לראות בבירור רק אחרי שעבר לריאל מדריד: "ראינו אותו משחק שם וללא ספק היו אלמנטים שהוא רכש במנצ'סטר יונייטד", אמר המאמן, אך לא לקח לעצמו את הקרדיט: "אני לא טוען שגידלתי את כריסטיאנו רונאלדו. הרבה אנשים השפיעו עליו, אבל מי שהכי השפיע זה הוא עצמו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי