התכנית החדשה של אופ"א: ליגת האלופות בחודש יולי

קווין דה בריינה
קווין דה בריינה | David Ramos/Getty Images

באנגליה מדווחים שכדי לאפשר לכל הליגות באירופה לשוב לפעילות ולהסתיים, המפעלים האירופיים יחודשו רק לאחר מכן ועשויים להימשך לתוך חודש אוגוסט. המטרה: קיום כל המשחקים תוך שלושה שבועות

(גודל טקסט)

פיפ"א ואופ"א הבהירו שהן מגבות את ההתאחדויות ברחבי העולם ומאפשרות להן בשלב זה את כל הזמן לו את דרושות כדי שהליגות יגיעו לסיומן על כר הדשא, אבל הליגות שנפגעות מכך הכי הרבה הן ליגת האלופות והליגה אירופית. ככל שלוח הזמנים הולך ומתקצר והמאבק מול נגיף הקורונה רק עולה מדרגה ומחמיר, גם ראשי ענף הכדורגל יודעים שהתרחיש בו ליגות מסתיימות עד הדד-ליין הראשוני שהוצב, 30.6, הולך ונהיה בלתי אפשרי.

לכן, כך נטען הבוקר (ראשון) באנגליה, כדי לאפשר לכל ההתאחדויות לסיים את הליגות בחודשים יוני-יולי, מתכוונת אופ"א לשנות את המתכונת של מפעליה ולסיים אותן תוך שלושה שבועות בחודשים יולי-אוגוסט. כמובן שנכון לכתיבת שורות אלה כלל לא ברור אם הליגות יוכלו לשוב לפעילות, אבל כמו שפרסמנו הבוקר שגם בישראל עשויות לחזור הקבוצות לאימונים בשבוע הבא, גם באנגליה, בספרד ובאיטליה בוחנים את האפשרות להשיב קבוצות לאימונים במהלך החודש הבא וכך לקדם את חזרת הליגות סביב יוני.

הרעיון הוא שמיד עם סיום הליגות, לכל המאוחר באמצע חודש יולי, הקבוצות שעדיין נותרו במפעלים האירופיים, ליגת האלופות והליגה האירופית כאמור, יפגשו אחת את השנייה במתכונת מקוצרת שתיערך כשלושה שבועות. למעשה, בהנחה שהליגות יסתיימו עד יולי, יהיה מרווח של כארבעה-חמישה שבועות כדי להכריע את גורל העונה האירופית ב-2019/20. נזכיר כי נשיא אופ"א, אלכסנדר צ'פרין, שלל את האפשרות שהעונה הנוכחית של ליגת האלופות תתחדש לאחר חודש ספטמבר.


סארי ורונאלדו. ההכרעות יידחו לקיץ? ( KIRILL KUDRYAVTSEV / Contributor)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי