"כשז'וזה מוריניו פוטר מצ'לסי זה הרגיש כמו מוות"

פרנק למפארד, ג'ון טרי, ז'וזה מוריניו
פרנק למפארד, ג'ון טרי, ז'וזה מוריניו | CARL DE SOUZA/AFP via Getty Images

סידוול, קשר הבלוז דאז סיפר על ההלם ששרר בחדר ההלבשה עם קבלת הידיעה ב-2007: "אפשר היה לשמוע סיכה נופלת על הריצפה. שחקנים כמו דרוגבה, למפארד וטרי שהיו תמיד חזקים - התפרקו ובכו". וגם: העקיצה לאברם גרנט

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

זוכרים איך פתח ז'וזה מוריניו את דבריו כשהתמנה למאמן צ'לסי ב-2004? "אני אלוף אירופה. אני בהחלט חושב שאני 'המיוחד'". היום הפורטוגלי הוא מעין מושא ללעג אך תחילת הקריירה שלו הייתה מסחררת. מוריניו הוביל את הבלוז לשתי אליפויות רצופות לראשונה משנות ה-50. כשפוטר, בספטמבר 2007, זו הייתה רעידת אדמה של ממש. סטיב סידוול, שהיה שחקן שולי בקבוצה באותה עונה, שחזר את אותם הימים בראיון באנגליה וסיפר שהיה שקט כמו במוות.

 
סידוול אמר: "מעולם לא הרגשתי את המתח הזה או חשבתי שהוא בצרה ומעמדו בסכנה. כמה משחקים לפניכן היה אפשר לראות דברים בעיתונות, שם היו כותרות, אבל לא הרגשת את זה מבפנים. השחקנים היו כולם מאוחדים, איש לא היה נגדו. הוא בטח לא איבד את חדר ההלבשה".
 
 
הודעת הפיטורים: "ביום שהוא פוטר, הסעתי את אשתי לשדה התעופה והחדשות הגיעו ברדיו. הייתי בהלם, חשבתי לרגע: 'זה לא יכול להיות שהוא נעלם. מה יהיה עכשיו?'". השלב הבא היה פגישה בקובהאם".


מוריניו לאחר הפיטורים (SHAUN CURRY/AFP via Getty Images)
 

 
"זה היה מביך כשז'וזה בא להיפרד. יכולת לשמוע אפילו סיכה נופלת. זה הרגיש כאילו מישהו מת. כשרואים דמויות חזקות ושחקנים מובילים כל כך כמו דידייה דרוגבה, פרנק למפארד וג'ון טרי בוכים על הרצפה – גם אני התרגזתי. זה היה ממש מוזר".
 
 
מוריניו פוטר אחרי רצף תוצאות שליליות שכלל בין היתר הפסד לאסטון וילה, תיקו עם בלקבורן רוברס וכן רק 1:1 מול רוזנבורג בסטמפורד ברידג' בליגת האלופות. מי שהחליפו היה כמובן אברם גרנט ששימש קודם כעוזרו. גרנט הוליך את צ'לסי לגמר ליגת האלופות שם הקפטן ג'ון טרי החליק בדו קרב הפנדלים והבלוז הפסידו. "זה היה מחריד, כל הטיסה חזרה הביתה הייתה כל כך עצובה", שחזר. אולם, הקשר לא ממש תמך בעבודתו של המאמן הישראלי וציין כי הכוח המניע היה הבעלים רומן אברמוביץ' שהיה מעורב מאוד בהחלטות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי