אבל כבד בכדורגל האנגלי: נורמן האנטר מת מקורונה בגיל 76

נורמן האנטר
נורמן האנטר | VI-Images / Contributor

המגן האגדי שכיכב בשורות לידס יונייטד בשנות השישים והשבעים ורשם במדיה 540 הופעות, נכנע למחלה לאחר שנאבק על חייו בבית החולים במהלך השבוע האחרון

קבוצות: לידס יונייטד
(גודל טקסט)

אבל בכדורגל האנגלי. נורמן האנטר, שחקן לידס ינייטד בשנות השישים והשבעים, מת היום (שישי) בגיל 76 לאחר שאושפז בבית החולים ונאבק במחלה במהלך השבוע האחרון. המגן, שהיה חלק מהסגל של נבחרת אנגליה במונדיאל היחיד בו היא זכתה ב-1966, רשם 540 הופעות במדי הטווסים בין השנים 1962 ל-1976.

"לידס יונייטד הרוסה לשמוע על מותו של אגדת המועדון נורמן האנטר. נורמן נלקח לבית החולים בשבוע שעבר לאחר שאובחן כחולה קורונה ולמרות שנאבק בכל כוחו ומיטב המאמצים של הצוותים הרפואיים, הוא נכנע לנגיף מוקדם יותר הבוקר והלך לעולמו", כך נמסר בהודעה הרשמית שפורסמה מטעם לידס.

לאחר עזיבתו את לידס ב-1976 שיחק בבריסטול סיטי ובבארנסלי. האנטר נכלל ברשימת 100 אגדות הכדורגל של הליגה האנגלית. האנטר שנודע במשחק קשוח ולא מתפשר זכה לכינוי "נושך רגליים", זאת בעקבות שלט שהניפו אוהדי לידס במהלך משחק גמר הגביע האנגלי ב-1972 מול ארסנל בו זכתה לידס בתואר. בשלט נכתב "נורמן יינשך לכם את הרגליים".

האנטר נולד בגייטסהד והצטרף למועדון ממערב יורקשייר בגיל 15. הוא ערך את הופעת הבכורה במועדון ב-1962, ושיתף פעולה עם ג'ק צ'רלטון בהגנת לידס במשך כעשור. הוא שיחק במדי הקבוצה במשך כ-14 שנה, במהלכן זכה בשתי אליפויות אנגליה, בגביע האנגלי ובגביע הליגה, וכן בשני גביעי ערי הירידים. האנטר היה הזוכה הראשון בתואר כדורגלן השנה בליגה האנגלית בתום עונת 1973/1974. בעונה לאחר מכן היה שותף להופעתה של לידס בגמר גביע אירופה לאלופות 1975.

ב-28 באוקטובר 1976, עזב האנטר את לידס וחתם בבריסטול סיטי תמורת כ-40,000 פאונד. הוא שיחק בבריסטול שלוש עונות, במהלכן ערך כ-108 הופעות וכבש ארבעה שערים. משחקו האחרון בקבוצה היה מול לידס. ביוני 1979 הצטרף האנטר לבארנסלי במדיה הופיע כ-31 פעמים עד שפרש סופית ממשחק פעיל (קרדיט לעמוד הוויקיפדיה של נורמן האנטר).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי