השחקנים יחויבו לעטות מסכות: בפרמיירליג מקווים לשוב לאימונים

ז'וזה מוריניו, הארי קיין
ז'וזה מוריניו, הארי קיין | Tottenham Hotspur FC / Contributor

20 ראשי המועדונים הבכירים באנגליה יתכנסו כדי לדון במסמך שהוכן על ידי יו"ר הליגה במטרה לקבל את אישור הממשלה לשוב לאימונים. בין ההגבלות: איסור מוחלט לירוק על כר הדשא, אפילו את דקל הקרן יהיה צורך לחטא

(גודל טקסט)

הממשלה בבריטניה עומדת מאחורי ענף הכדורגל ותומכת בחידושו. בריטניה אמנם עדיין סובלת קשות מנגיף הקורונה ובצעדי ענק מתקדמת לעבר הצמרת העולמית עם מעל 165,000 חולים, כידוע המגפה התפשטה לשם אחרי מדינות רבות באירופה, אולם שם הוחלט שלא לסגור גבולות ולהמשיך את חיי היום-יום כמעט כרגיל – עד אשר ממדי האסון לא הותירו כל ברירה אחרת. ועם זאת במקביל למלחמתם במגפה, כעת בין המטרות נמצאת גם חידוש עונת 2019/20 בכדורגל.

בניגוד לדיווחים בצרפת על כך שהממשלה המקומית מנסה לשכנע את חברותיה, וביניהן את ממשלת אנגליה, לפעול כמוה ולהכריז על ביטול עונת הכדורגל ואירועי ספורט עד ספטמבר, ב"מירור" חשפו הבוקר (חמישי) שבממשלת בריטניה צפויים לאשר את הצעת ראשי 20 מועדוני הפרמיירליג – שמחר יתכנסו כדי לדון לפרטי פרטים בהצעה שתועבר לממשלה.

בעיתון הצליחו לשים את היד על מסמך בן שבעה עמודים שהוכן על ידי יו"ר הליגה, העוסק בחידוש אימוני הקבוצות ועליו ידונו ויעברו מחר ראשי המועדונים ולפיו השחקנים יהיו חייבים לעטות מסכה במהלך האימונים ולעבור חיטוי על ידי הצוותים המקצועיים, שבעצמם יצטרכו ללבוש חליפות מגן. בימים אלה מתאמנות קבוצות בודדות וביניהן טוטנהאם וארסנל, אולם מדובר באימונים בקבוצות קטנות במיוחד ובמהלכם השחקנים נמנעים ממגע או כל עבודה משותפת, כך שלמעשה מדובר במעין אימונים אישיים.


דה בריינה. בקרוב עם מסכה באימון? (LINDSEY PARNABY/AFP via Getty Images)

כעת, בניסיון לחדש את הליגה, רוצות הקבוצות לחזור לאימונים מלאים ועל פי "מירור", אלו הם הנהלים לפיהן יצטרכו לנהוג 20 מועדוני הפרמיירליג. ועוד לפני כן, נציין כי מובן מאליו שכל שחקני ועובדי המועדונים יידרשו לעבור בדיקת קורונה כ-48 שעות לפני חזרה לאימונים מלאים. אמש פורסם ב"דיילי מייל" כי אחת ההחלטות שהתקבלו היא שגם אם יימצאו חולי קורונה במהלך האימונים או לאחר חידוש הליגה אם וכאשר, ניתן יהיה להמשיך לשחק ושאותם שחקנים שיימצאו חיוביים לנגיף יוגדרו כ"פצועים", בזמן שחבריהם, כמו כל הליגה, ייעברו שתי בדיקות בשבוע כדי לשלוט בסיטואציה ולמנוע הדבקה המונית.

בין ההגבלות שיחולו כדי לשוב לאימונים קבוצתיים:
* כל הציוד שנעשה בו שימוש במהלך אימון, מחליפות GPS, כדורים ועד דגלי הקרן, קונוסים וכו', יצטרך לעבור חיטוי לפני ואחרי כל אימון
* השחקנים חייבים לעטות מסכות ו/או לכסות את הפה והאף בכל זמן נתון והצוותים ילבשו חליפות מגן
* במגרש החנייה תהיה חובה על כולם לחנות במרחק שלוש מכוניות זה מזה
* לא ייעשו שום טיפולים ומסאז'ים אלא באישור רופא הקבוצה
* בשלב הראשון לא יהיו יותר מחמישה שחקנים יחד בקבוצה
* אימונים בקבוצות קטנות לא יארכו למעלה מ-75 דקות
* איסור מוחלט על השחקנים והצוותים לירוק על כר הדשא

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי