הממשלה תומכת, עונת 2019/20 בליגה האנגלית עשויה להתחדש

שחקני ליברפול חוגגים
שחקני ליברפול חוגגים | Alex Pantling/Getty Images

ראשי המועדונים אישרו שרצונם לחדש את הפרמיירליג: "בריאותם וביטחונם של כל המעורבים נמצאים בחשיבות עליונה, אך אנו מחויבים להמשיך לשחק". מסתמן: רק 10 אצטדיונים יאושרו

(גודל טקסט)

זה לא חדש או מפתיע, אבל הערב (שישי) זה הפך לרשמי: שעה קלה לאחר שכל 20 הקבוצות בליגה האיטלקית אישרו פה אחד את רצונן לחדש את עונת 2019/20, גם ראשי 20 מועדוני הפרמיירליג התכנסו והצהירו בתום פגישה שארכה ארבע שבעות כי יש צורך ורצון מצדם להשלים את העונה. לפי ההשערות, תאריך היעד הוא בעוד קצת יותר מחודש, ב-8 ביוני או לכל המאוחר ב-12.6.

בהודעה רשמית שנמסרה מהפרמיירליג, נכתב כך: "ראשי הליגה והמועדונים דנו היום בנוגע לאפשרות לסיים את עונת 2019/20. הקבוצות ישובו לאימונים והליגה תחודש רק בהתאם לאישורי הממשלה, תחת פיקוח של מומחים ויועצים ולאחר התייעצות עם השחקנים והמאמנים".

לפי הדיווחים הראשוניים באנגליה, במהלך הפגישה דנו ראשי המועדונים בקיום שני מחזורים בכל שבוע – כפי שצפויים לנהוג בכל הליגות שיחודשו – אולם יש כוונה לאשר רק בין 8 ל-10 אצטדיונים ברחבי המדינה, מתוך רצון שלא להביא את 92 משחקי הפרמירליג הנותרים לאיזורים עירוניים. יש לציין שזו הייתה שיחת וידאו ארוכה, שבה נכחו גם בכירים מענפי הרוגבי, הקריקט, המירוצים ואנשי הפורמולה 1.

"המחשבות של כולנו עם אותם אנשים שנפגעו מנגיף הקורונה ובראש סדר העדיפויות של הפרמיירליג נמצאת בריאות וביטחון השחקנים, המאמנים, הצוותים המקצועיים, הצוותים, האוהדים וכל הקהילה הרחבה, ואנו רוצים להמשיך ולסיים את עונת 2019/20 כאשר הדבר יתאפשר מבחינה רפואית ויתאים. הבוקר הממשלה אישרה תוכנית של חידוש אימונים עבור ספורטאי העלית ואמנם לא התקבלו בפגישתנו החלטות, אך הקבוצות הביעו מחויבות להשלים את עונת 2019/20 ומברכות את תמיכת הממשלה", נכתב בנוסף בהודעה הרשמית.

ב-18 במאי צפויה להיערך פגישה נוספת ומכריעה, אז גם הממשלה תביע את עמדתה הרשמית ותצטרך לאשר את התוכנית שתוגש על ידי הליגה. אוהדים לא יורשו להיכנס כמובן ובמהלך הדיון אף דנו בחשש שגם לכל אורך העונה הבאה ייערכו המשחקים בדלתיים סגורות.


סיטי וליברפול עוד ייפגשו פעם נוספת העונה? (Laurence Griffiths/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי