באיזה מקום גרנט? דירוג מאמני צ'לסי בעידן אברמוביץ'

רומן אברמוביץ'
רומן אברמוביץ' | Gettyimages

12 מאמנים עבדו תחת הבעלים הרוסי החל מ-2003 ובאנגליה באופן לא מפתיע בחרו את ז'וזה מוריניו כטוב מכולם. קרלו אנצ'לוטי במקום השני, לואיס פליפה סקולארי ואנדרה וילאש בואש בתחתית הרשימה

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

לפני 17 שנים רומן אברמוביץ' רכש את צ'לסי והוביל אותה לצמרת הכדורגל האירופי בעזרת החתמת שחקנים בסכומי עתק. עם זאת, דווקא מול המאמנים הבעלים הרוסי לרוב לא ממש הסתדר ופיטר מאמן כמעט בכל עונה ובעקבות כך גם ישראלי אחד קיבל הזדמנות. לכן באנגליה החליטו לדרג את כל 12 המאמנים שעבדו את אברמוביץ' החל מקלואדיו ראניירי ב-2003 ועד פרנק למפארד בהווה.

נתחיל באברם גרנט – המאמן הישראלי שהחליף את ז'וזה מוריניו והעלה את צ'לסי לראשונה בתולדותיה לגמר ליגת האלופות ורק החלקה של ג'ון טרי מנעה זכייה היסטורית, נמצא רק במקום התשיעי. כנראה שהעובדה שלא הביא תואר לספטפורד ברידג' הייתה מכרעת עבורו.

עם זאת הוא הצליח להקדים את אלוף העולם עם נבחרת ברזיל ב-2002 לואיס פליפה סקולארי שנמצא במקום האחרון, אנדרה וילאש בואש ואת קלאודיו ראניירי שכאמור היה המאמן הראשון שעבד תחת אברמוביץ'.


למרות עונה היסטורית נמצא רק במקום התשיעי. אברהם גרנט (Phil Cole/Getty Images)

לא תופעתו לגלות שז'וזה מוריניו מופיע במקום הראשון לאחר שהוביל את צ'לסי לשלוש אליפויות מתוך חמש מאז 2003, אחריו נמצא מאמן ארבטון קרלו אנצ'לוטי שזכה גם הוא בפרמיירליג בעונת 2009/10 ואנטוניו קונטה משלים את הפודיום.

שאר המאמנים ברשימה: רפא בניטס שזכה עם צ'לסי בליגה האירופית בעונת 2012/13 הגיע למקום הרביעי, חוס הידינק שאימן את הבלוז בשתי קדנציות שונות דורג אחריו, המאמן היחיד שזכה בליגת האלופות עם הקבוצה הלונדונית רוברטו די מטאו דורג במקום השישי, המאמן הנוכחי פרנק למפארד שביעי ומאוריציו סארי שמיני.

ז'וזה מוריניו. המאמן הגדול בתולדות צ'לסי (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי