חמש שנים מאז האליפות האחרונה של מוריניו: צפו בתולדות הפרמיירליג 2014/15

צ'לסי חוגגת אליפות ב-2014/15
צ'לסי חוגגת אליפות ב-2014/15 | ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images

"המיוחד" זכה בתואר הגדול בפעם השלישית עם צ'לסי והשמינית לאורך הקריירה אחרי 0:1 על פאלאס משער של הזאר. וגם: ג'רארד נפרד מליברפול והבכורה של פוצ'טינו בטוטנהאם

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

כבר זמן רב שז'וזה מוריניו לא קצר הצלחות. בשנים האחרונות המאמן הנוכחי של טוטנהאם הוא מושא ללעג. אומרים שנשאר ממנו רק הפה הגדול. בדיוק היום, השלושה במאי, לפני חמש שנים – "המיוחד" זכה באליפות האחרונה שלו כמאמן כאשר הוליך את צ'לסי לתואר לאחר ניצחון 0:1 ביתי על קריסטל פאלאס שלושה מחזורים לסיום העונה, משער של אדן הזאר שהחמיץ פנדל באותו משחק.

זו הייתה אליפות שמינית במספר של הפורטוגלי (שלוש במדי האנגלים, שתיים באינטר, אחת בספרד עם ריאל מדריד ועוד שתיים בפורטוגל עם פורטו), שעם שובו לבלוז אמר: "אני כבר לא 'המיוחד' אני 'המאושר'. עד היום הוא המאמן הפעיל שזכה בהכי הרבה אליפויות בפרמיירליג.

בקיץ 2014 התחזקה צ'לסי בשלושה שחקנים חשובים, כולם מאתלטיקו מדריד – טיבו קורטואה השוער ששב מההשאלה הציג יכולת גבוהה וכך גם לגבי דייגו קוסטה שכבש 20 שערי ליגה. פיליפה לואיס המגן הברזילאי – השתלב הרבה פחות. בכל מקרה זו הייתה האליפות של הזאר יותר מכל. הבלגי שכבש 14 שערים ובישל עוד תשעה גם נבחר לשחקן העונה.


אדן הזאר. עונה גדולה (IAN KINGTON/AFP via Getty Images)

עבור הבלוז היה זה תואר ראשון מאז הדאבל עם קרלו אנצ'לוטי ב-2015. זו הייתה צ'לסי שונה במעט אך עדיין חזקה מאוד. קבוצה שהפסידה שלוש פעמים בלבד לאורך כל העונה (אפס הפסדי בית) והחזיקה בפסגה 37 מחזורים – מספר חסר תקדים. צ'לסי הקדימה את האלופה היוצאת מנצ'סטר סיטי בשמונה נקודות. בסיום העונה דידייה דרוגבה, שחזר למועדון בקיץ – נפרד סופית.

בכלל, עושה רושם שמדובר בעונה מיוחדת בפרמיירליג שכן התרחשו עוד אירועים גדולים. סטיבן ג'רארד נפרד מאהובתו ליברפול אחרי 17 שנה (710 הופעות בהן כבש 186 שערים) בטעם מר עונה שהסתיימה רק במקום השישי. החלום הגדול לזכות באליפות – נגוז. מעליה דורגה טוטנהאם של לא אחר מאשר מאוריסיו פוצ'טינו בעונת הבכורה. לואי ואן חאל לא ממש הצליח בעונתו הראשונה בממלכה וסיים עם מנצ'סטר יונייטד במקום הרביעי בקושי. מלך שערי הליגה היה סרחיו אגוארו עם 26 כיבושים. הסינדרלה הייתה סאות'המפטון של רונאלד קומאן שסיימה במקום השביעי לא מעט בזכות סאדיו מאנה וגרציאנו פלה.


סטיבן ג'רארד. פרידה חמוצה משהו ( Dave Thompson/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי