שופט העבר מודה: "רציתי שכריסטיאנו רונאלדו יחמיץ את הפנדל"

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | ANDREW YATES/AFP via Getty Images

שופט העבר הווארד ווב, שזכור כמי שניהל את גמר ליגת האלופות וגמר המונדיאל ב-2010, נזכר בכדור עונשין שהעניק למנצ'סטר יונייטד במשחק הצמרת נגד טוטנהאם ב-2009. צפו בתקציר והיזכרו באירוע

(גודל טקסט)

מאוד נדיר לשמוע שופט בכיר מודה בטעויות עבר שלו, בטח אם אנו מדברים על מישהו ברמתו של הווארד ווב, שופט העבר האנגלי שתלה את המשרוקית ב-2014 לאחר שנים ארוכות בתחום והיסטוריה שעשה אי שם בסוף עונת 2009/10 – כשהפך לראשון ששפט באותה עונה את גמר ליגת האלופות ואת גמר המונדיאל.

לכל שופט אפשר למצוא טעויות קריטיות במהלך הקריירה ובוודאי שווב לא נקי מאשמה, זכורה בעיקר הטענות הענקית שלו בגמר גביע העולם לפני עשור, אז לא הראה את הכרטיס האדום לקשר ההולנדי נייג'ל דה יונג שנכנס בפראות בצ'אבי אלונסו, עבירה שרבים לא שוכחים עד היום, אבל ווב החליט להתייחס הפעם דווקא לטעות אחרת שביצע ועד היום נחשבת למעוררת מחלוקת.

ווב, כך מסתבר, מתקשה לשכוח את הפנדל שהעניק למנצ'סטר יונייטד במשחק ליגה נגד טוטנהאם. זה היה בסוף עונת 2008/09, כאשר באצטדיון "אולד טראפורד" במנצ'סטר התארחה טוטנהאם. זה היה משחק צמרת שנערך בחודש אפריל בין התרנגולים לבין השדים האדומים, בעונתו האחרונה של כריסטיאנו רונאלדו בקבוצה. האורחת כבר עלתה ליתרון חוץ כפול ומדהים, 0:2 משערים של דארן בנט ולוקה מודריץ'. אלא שאז הכל התהפך.

טוטנהאם הבקיעה את שעריה תוך שלוש דקות, בדקות 29 ו-32, וירדה להפסקה ביתרון כפול לעיני מעל 75 אלף צופים. בדקה ה-57 הכל השתנה, כאשר כדור עומק נשלח עמוק לתוך הרחבה לעברו של מייקל קאריק: "ראיתי את קאריק נוגע בכדור ראשון והשוער (הורליו גומש) נגע לו ברגל. זה היה פנדל קל מאוד מבחינתי לשרוק. ציפיתי גם לתגובות הרגילות של השחקנים אחרי מהלך כזה, אבל מה שלא צפיתי שיקרה זה לראות את גומש מגיב כפי שהגיב – הסתכלתי עליו ותוך שניות הבנתי שטעיתי. שמרתי על ההחלטה שלי כי לא ידעתי היכן טעיתי, אבל ידעתי שמשהו לא בסדר. כל כך רציתי שכריסטיאנו רונאלדו יחמיץ את הפנדל".

למרות תקוותיו של ווב, CR7 כבש מהנקודה הלבנה וכעבור קצת יותר מרבע שעה המהפך כבר הושלם ומנצ'סטר יונייטד דרסה את טוטנהאם 2:5 עם חמישייה מופלאה במחצית השנייה. זהו גם אולי היה הניצחון שהבהיר לכולם שלא משנה מה יקרה, מנצ'סטר יונייטד תזכה באותה עונה באליפות – וכך אכן קרה, וכריסטיאנו רונאלדו עזב לריאל מדריד עם אליפות שלישית ברציפות ותואר אחרון באנגליה.


רונאלדו. מהפך מדהים בדרך לאליפות אחרונה בממלכה (ANDREW YATES/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי