שנה ל"נס אנפילד": ליברפול משחזרת את ה-0:4 על ברצלונה

יורגן קלופ
יורגן קלופ | Gettyimages

בלם המייטי רדס, ג'ואל מאטיפ, נזכר ברגעים הקסומים מאותו ערב היסטורי שבו קבוצתו ביצעה מהפך מדהים בדרך לגמר ליגת האלופות: "זה הרגע הגדול ביותר בקריירה שלי"

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

ביום הזה ממש, בדיוק לפני שנה, ליברפול חוללה את אחד הקאמבקים הגדולים בהיסטוריה של ליגת האלופות. למרות פיגור 3:0 נגד ברצלונה הגדולה וללא מוחמד סלאח ורוברטו פירמינו הפצועים, הקבוצה של יורגן קלופ השיגה 0:4 ענק והעפילה לגמר ליגת האלופות. האדומים המשיכו את המלאכה וזכו בגביע לאחר 0:2 על טוטנהאם בגמר. הבלם ג'ואל מאטיפ, שפתח לצד וירג'יל ואן דייק באותו משחק היסטורי נגד הקטלונים, שחזר את הערב הקסום בראיון לאתר הרשמי של ליברפול.

"אסור היה לנו להיות ולו אחוז אחד מתחת ל-100, היינו זקוקים לכולם. ידענו שמשהו מיוחד צריך לקרות כדי שנעפיל לגמר. חשבנו 'בואו ננצח את המשחק הזה', אבל בחיים לא היינו יכולים לדמיין את הסוף הזה", סיפר מאטיפ ונזכר בשיחת המוטיבציה של מאמנו לפני המשחק: "קלופ גרם לנו להמשיך להאמין שיש לנו סיכוי, שבאמת היינו מסוגלים לעשות משהו שנוכל לספר עליו לילדים שלנו בעתיד. ידענו שצריך לעשות זאת ביחד. כל הקבוצה רצה בלי הפסקה, חיפינו אחד על השני מכל כיוון".

על התחושות באנפילד: "עם כל שער, כולם נהיו חמדניים יותר – הקהל ביציעים, השחקנים על הדשא ועל הספסל. זה היה משוגע. כולם הפכו למהירים יותר, עשו הכל טוב יותר. על המגרש הכל היה רועש. היינו צריכים לצעוק יותר ויותר חזק אבל זו לא הייתה הבעיה הכי גדולה באותם רגעים".

מאטיפ נאבק בסוארס. ערב היסטורי של ליברפול (OLI SCARFF/AFP via Getty Images)
מאטיפ נאבק בסוארס. ערב היסטורי של ליברפול (OLI SCARFF/AFP via Getty Images)

השער של דיבוק אוריגי, שהשלים את המהפך: "עליתי לרחבה לאט-לאט. חשבתי שייקח כ-20 שניות עד שהכדור יהיה באוויר, אז הייתה לי זווית יפה לכל הסיטואציה. זה היה מטורף. לא יכולתי להאמין, לא ידעתי מה קרה והייתי קצת מבולבל, אם להיות כן. אבל אחרי כמה שניות, כולם חגגו אז פשוט הצטרפתי".

לסיכום, מאטיפ הבהיר מה באמת הפך את ה-0:4 להיסטורי: "זה כנראה הרגע הגדול ביותר בקריירה שלי כמקצוען, כי זה היה כל כך מיוחד. אתה פשוט מאושר. הניצחון בגמר הפך את הרגעים נגד ברצלונה למושלמים, אחרת זה היה עוד רגע ממש טוב. עדיין מיוחד, אבל הניצחון בגמר הוא מה שעשה את זה גדול כל כך. זה פשוט היה מדהים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי