ג'רארד רק שני: דירוג השחקנים הגדולים שלא זכו בליגה האנגלית

סטיבן ג'רארד
סטיבן ג'רארד | Clive Brunskill/Getty Images

כולם היו שחקנים מרכזיים, אך בגלל חוסר מזל וקבלת החלטות לא נכונה הם לא הניפו את התואר החשוב בממלכה. גם גאסקוין, לה טיסייה וליניקר ברשימה. מי הגיע למקום הראשון?

(גודל טקסט)

כאשר משווים בין שחקנים גדולים, אחד הפרמטריים המרכזיים שיכולים להכריע את הכף הוא כמובן כמות התארים. אך למרות זאת, כולנו מבינים שבלא מעט מקרים הממד הזה לא הוגן ומספר לא קטן של שחקנים סבלו מחוסר מזל בגלל בחירת קבוצה לא נכונה, או סדרת פציעות.

מי שלקח את הנושא הזה ברצינות הוא אתר 'סקיי ספורט' שהחליט לדרג את 50 השחקנים הטובים ביותר שלא זכו בליגה האנגלית, לכבוד האליפות ההיסטורית של ליברפול, שהייתה צריכה להפוך מזמן לרשמית, לולא משבר הקורונה.

למקום החמישי הגיע גארי ליניקר. החלוץ האנגלי ששיחק גם בברצלונה ונמצא במקום השלישי בטבלת כובשי השערים של נבחרת אנגליה, לא זכה באליפות אחת לאורך כל הקריירה. בעונת 1985/86 היה קרוב לכך כאשר הוביל את אברטון למקום השני שסיימה עם שתי נקודות בלבד פחות מליברפול ואף כבש באותה עונה 30 שערים.

סיר ג'ף הרסט הגיע למקום הרביעי. החלוץ האגדי שהיה חלק מהזכייה היחידה של נבחרת אנגליה במונדיאל הביתי ב-1966, העביר את רוב הקריירה בווסטהאם, איתה זכה בגביע האנגלי וגביע המחזיקות ובשלהי הקריירה כבר ויתר על החלום ועבר לשחק בארה"ב ובאירלנד.


השחקן המוכשר בתולדות הכדורגל האנגלי? פול גאסקוין (Bongarts/Getty Images)

אל השלישייה הפותחת נכנס אולי השחקן המוכשר בתולדות הכדורגל האנגלי, פול גאסקוין. הקשר ששבה את ליבנו במונדיאל 1990 לא עשה קריירה מרשימה מדי באנגליה ובפרמיירליג המחודשת כבש חמישה שערים בלבד. למרות זאת דווקא בריינג'רס הסקוטית זכה בשתי אליפויות. 

האייקון המזוהה ביותר עם תקופת הבצורת של ליברפול הגיע למקום השני והוא ניחשתם נכון, סטיבן ג'רארד. הקפטן המיתולוגי של המייטירדס לבש מעל 700 פעמים את החולצה האדומה, זכה עם הקבוצה בליגת האלופות, גביע אופ"א, בשני גביעים, שלושה גביעי ליגה וגם היה קרוב לאליפות אחת בשנת 2014, אך בגלל החלקה כואבת במיוחד של הקפטן, ליברפול איבדה את התואר בדרך הכי ליברפולית שיש.

למקום הראשון הגיע בובי מור. אולי השם הזה פחות מוכר לאוהדים הצעירים, אבל הבלם ששימש כקפטן של נבחרת אנגליה בזכייה במונדיאל, נחשב לאחד השחקנים הגדולים בכל הזמנים ולא בכדי פלה תיאר אותו "כבלם ההוגן ביותר ששיחק כנגדו אי פעם". כמו ג'ף הרסט, גם מור שיחק את רוב הקריירה בווסטהאם ולקראת סיומה עבר גם הוא לארצות הברית. ב-1993 מת מסרטן המעי הגס כשהיה בן 51 בלבד. את העשירייה הראשונה השלימו – ג'ימי גריבס, גלן הוד, ג'יימי קראגר, ג'אנפרנקו זולה ומתיו לה טיסייה.


הקפטן הנצחי של נבחת שלושת האריות. בובי מור (Alex Huckle/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי