12 שנה להפסד בגמר ליגת האלופות: אברם גרנט בריאיון

גרנט. לא כל אחד זכה להגיע לגמר ליגת האלופות
גרנט. לא כל אחד זכה להגיע לגמר ליגת האלופות | צילום: Getty

החיבוק עם טרי אחרי ההפסד למנצ'סטר יונייטד בפנדלים, ההבדל בינו לבין מוריניו והשינוי הגדול שרשום על שמו: "לפני שהגעתי אמרו שצ'לסי משחקת מכוער, בסוף העונה זה אולי היה הכדורגל היפה בתולדותיה". המאמן חושף

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

לפני 12 שנה בדיוק, קרה דבר שמי יודע אם אי פעם יתרחש שוב: מאמן ישראלי הוביל קבוצה לגמר ליגת האלופות. היו אלה כמובן אברם גרנט וצ'לסי, שאחרי מסע מטורף נכנעו בדו קרב פנדלים במוסקבה הגשומה למנצ'סטר יונייטד. מאז גרנט כבר עשה היסטוריה בפרמיירליג כשהפך למנג'ר הראשון שירד ליגה תוך שנתיים עם שתי קבוצות שונות, אבל על אותם ימים בצ'לסי הוא בהחלט גאה – ויש לו את כל הסיבות לכך.

אילולא הפנדל של ג'ון טרי באותו דו קרב בגמר, בהחלט ניתן לדמיין את אברם גרנט מגיע לפסגות נוספות בתור אלוף אירופה עם הבלוז, אותם החל לאמן בספטמבר 2007 במינוי שהדהים את העולם – ז'וזה מוריניו "המיוחד" פוטר ואת מקומו תפס מאמן ישראלי ולא מוכר, שלמרות הכל היה קרוב לטרבל מטורף ולצערו בנוסף לגמר ליגת האלופות הפסיד גם בגמר גביע הליגה ובליגה סיים במקום השני אחרי אותה יונייטד.

בריאיון מישראל לעיתון "הסאן", סיפר גרנט: "אני מאוד גאה בכל מה שעברנו. אתם רואים רק את התוצאה הסופית, אבל אני חושב על מה הביא אותנו עד לגמר – האימונים, המנטליות, הכל היה שם. אין ספק שזו עונה נהדרת. כשחיבקתי את ג'ון טרי, אמרתי לו 'לעולם לא אשכח את השיחה הראשונה שלנו וכיצד עזרת להוציא את הקבוצה מהסיטואציה הרעה אליה נקלעה. אתה יכול להיות גאה", חשף גרנט שכאמור החליף בתחילת אותה עונה את מוריניו בעקבות משבר בסטמפורד ברידג'.


גרנט. עונה היסטורית עם צ'לסי (אלבום פרטי)

"פשוט לא היה לנו מזל, המשיך גרנט, "הגיע לנו לנצח – אבל אף אחד לא זוכה בתארים כי הגיע לו. אם למפארד לא היה פוגש את המשקוף בהארכה, זה היה יכול להיות אחד השערים הקבוצתיים כי יפים במשחק גמר. אבל זו היסטוריה, אה? לפני שהצטרפתי לצ'לסי, כולם דיברו על כמה הכדורגל שלה מכוער. אחרי חודש בתפקיד אף אחד כבר לא דיבר על זה ואם תסתכלו לאחור, זה אולי הכדורגל הכי טוב ששיחקה צ'לסי".

גרנט גם נשאל פעם נוספת על יחסיו עם ז'וזה מוריניו והשיב: "הוא עושה זאת בדרך טובה, אבל ז'וזה תמיד רוצה להיות במרכז, הכוכב. אני מאמין שאני כמו במאי סרטים – הכוכבים הם השחקנים".

למרות ההגעה הסנסציונית לגמר והמאבקים בכל החזיתות, גרנט פוטר בסך הכל שלושה ימים לאחר אותו גמר ובחלוף השנים הייתה זו דווקא אשתו, צופית, שסיפרה שגרנט בזכות הצלחתו "היה תקוע כמו עצם בגרון" לבעלים רומן אברמוביץ'.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי