אקס ליברפול חשף: "רציתי לתת לרפא בניטס אגרוף"

רפא בניטס
רפא בניטס | Laurence Griffiths/Getty Images

ירז'י דודק, השוער הפולני שנתן הצגה בגמר ליגת האלופות ב-2005, כעס על כך שריינה הוחתם על חשבונו ולא קיבל אישור לעזוב לקלן: "עברה בי המחשבה המטורפת הזו שאם אעשה זאת הוא ישחרר אותי"

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

 "נס איסטנבול" תמיד יהיה מזוהה עם יז'י דודק. השוער הפולני רשם הצגה בין הקורות כשליברפול חזרה מפיגור 3:0 נגד מילאן בגמר ליגת האלופות ב-2005, כשהדף ניסיון של אנדרי שבצ'נקו רגע לפני ההארכה ושני פנדלים בדו-קרב עצמו. אלא שימי הזוהר של השוער לא נמשכו זמן רב. בראיון למגזין "Four-Four-Two" סיפר דודק שרצה להכות באגרוף את מאמנו דאז, רפא בניטס.

 
דודק חלם לבסס את מעמדו כשוער הראשון של נבחרת פולין, שנה לפני המונדיאל, אלא שחיכתה לו הפתעה לא נעימה כאשר המאמן בחר לצרף את פפה ריינה הספרדי לעמדה בין הקורות. "ריינה בחור נהדר, אבל רפא החתים שוער חדש ברגע שהרגשתי שאני בשיא הקריירה שלי", סיפר בראיון.
 
 
"אמרתי לרפא שהמונדיאל באופק ואני חייב לשחק כדורגל. קלן התעניינה בי, אבל כמה ימים לפני סגירת חלון ההעברות והם אמרו: 'למה בניטס לא מדבר איתנו ומאשר את ההעברה?'. הופתעתי כי חשבתי שהכל סוכם".


דודק בשיאו בגמר 2005 (Ben Radford/Getty Images)

 
 
השוער חשב שאם יכה את המאמן הוא ישיג את השחרור: "למחרת, הגעתי לאימון בעצבים והסתערתי עליו. הוא אמר לי שהגרמנים הציעו רק השאלה ב-800 אלף ליש"ט, ושלא יהיה למועדון פיתרון אם ריינה יפצע". דודק המשיך: "ואז, עברה בי המחשבה המטורפת הזו – חשבתי לתת לו אגרוף. הייתה לי מעין לחישה באוזן שאם אני אכה אותו כך אוכל לעזוב".
 
 
בקיץ 2007 עזב דודק את אנפילד והגיע לריאל מדריד שם שימש כשוער שני לאיקר קסיאס עד שפרש ב-2011. הפולני נזכר: "במבט לאחור, היום אני מעריך עוד יותר את זה ששיחקתי במועדון עם היסטוריית ענק כמו ליברפול. בשנה שעברה נסעתי לגמר וצפיתי בהם זוכים בליגת האלופות, היו לי דמעות בעיניים. הבנתי עוד יותר את האהבה שקיבלתי מהקבוצה". למי ששכח, דודק סיפק לפני מספר חודשים ציטוטים מפתיעים לא פחות על ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו.
 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי