גווארדיולה: "ארטטה עזר לנו להגיע למקום בו אנחנו היום"

פפ גווארדיולה, מיקל ארטטה
פפ גווארדיולה, מיקל ארטטה | Richard Heathcote/Getty Images

רביעי בספורט2: אחרי 100 ימים, הפרמיירליג חוזרת. מנצ'סטר סיטי תארח את ארסנל (22:05) והמנג'רים שעד לפני חצי שנה עבדו יחד ייפגשו, לירוי סאנה עשוי לערוך הופעת בכורה העונה

(גודל טקסט)

למעלה משלושה חודשים עברו מאז משחק הפרמיירליג האחרון ואנחנו כבר לא יכולים לחכות למחר. יהיו אלה בדיוק 100 ימים מאז ה-9.3.2020, אז לסטר הביסה את אסטון וילה, ולא היה חסר יותר מדי כדי שזה יהיה המשחק האחרון לעונת 2019/20. שחקנים התנגדו לחזור, נגיף קורונה פרץ בשלב מאוחר יחסית לעומת מדינות אירופה ומצב התחלואה בממלכה רק הלך והחריף ככל שבמדינות אחרות נערכו לחזרת הכדורגל. סוף טוב, הכל טוב, מחר זה קורה – הליגה הטובה בעולם חוזרת.

92 משחקים נותרו להשלמת העונה בפרמיירליג, שהם תשעה מחזורים מלאים ושני משחקי השלמה, שהם למעשה יהיו המשחקים שיוציאו את הליגה לדרך מחודשת: תחילה אסטון וילה תארח את שפילד יונייטד (20:00 בספורט2) ולאחר מכן נזכה לקרב המרתק בין מנצ'סטר סיטי ופפ גווארדיולה לארסנל ומי שהיה עוזרו עד אמצע העונה, מיקל ארטטה (22:15 בספורט2).

מנצ'סטר סיטי – ארסנל (החל מ-22:05 בספורט2)
פפ גווארדיולה ושחקניו בפיגור של 25 נקודות מהמוליכה ליברפול ומדובר בעניין של זמן עד שהמייטירדס יוכתרו רשמית לאלופים לראשונה מזה 30 שנה, ועל כן אין בכלל ספק שמשחקי הגביע וליגת האלופות יהיו בחשיבות עליונה עבור האלופה המכהנת. ועדיין, זה לא שהתכולים מתכוונים לזלזל במשחקי הפרמיירליג שיהוו עבורם הכנה מושלמת למאבקי ליגת האלופות – ובטח שפפ גווארדיולה לא יאפשר לשחקניו לזלזל בקבוצה של מי שהיה עוזר המאמן שלו עד דצמבר האחרון, מנג'ר ארסנל כיום, מיקל ארטטה.


החברים הטובים נפגשים. ארטטה ופפ ( Richard Heathcote/Getty Images)

מנצ'סטר סיטי תדע רק בחודש הבא אם הרחקתה ממפעלי אופ"א נותרת על כנה, הציפייה היא שבתחילת יולי לכל המאוחר תימסר החלטת בית הדין הגבוה לערעורים (CAS) באשר לעונשה, אבל מקומה בין ארבע הראשונות טרם הובטח לאור יתרון של תשע נקודות מצ'לסי הרביעית וזו תהיה סיבה נוספת לכך שמנצ'סטר סיטי תנסה להתחיל את חזרת הליגה בסערה – כשהיא בסגל מלא, כולל לירוי סאנה שנפצע רגע לפני תחילת השנה ובמקום לעבור לבאיירן מינכן עבר שיקום וחזר זמן קצר לפני שהליגה יצאה לפגרה מאולצת ולא הספיק לשחק.

ארסנל, שעדיין לא הפסידה תחת ארטטה ב-2020 (למעט לאולימפיאקוס בהארכה בליגה האירופית), מדורגת רק במקום התשיעי בפרמיירליג, אבל גם היא עוד יכולה לפנטז על ליגת האלופות לאור מרחק של שמונה נקודות מצ'לסי הרביעית (וחמש מיונייטד החמישית, בהנחה שעונשה של סיטי לא יבוטל).

ארטטה אישר אתמול בשיחת "זום" כי לרשותו עומד סגל מלא ושבכוונתו לבצע רוטציה רחבה, כמו שאר המנג'רים, בשל עומס המשחקים הצפוי והחשש מפציעות ומיכולת השחקנים אחרי הכנה כה קצרה לישורת האחרונה של העונה. החלוץ הצעיר אדי נקטייה, שזכה לקרדיט עוד לפני פגרת הקורונה, נמצא בתמונת ההרכב ועשוי לפתוח לצד פייר אמריק אובמיאנג, שבימים האחרונים התראיין והשיב לכותרות את הספק לגבי המשך דרכו במועדון.


גווארדיולה ודה בריינה. צפו לשינויים רבים במשחקי הסיטיזנס (Alex Livesey/Getty Images)

היום ערך המנג'ר פפ גווארדיולה מסיבת עיתונאים לקראת המשחק ותחילה התייחס לנגיף קורונה: "אני קודם כל מקווה שאתם ומשפחותיכם בסדר. זה נחמד לחזור לשגרה ועלינו להמשיך לחיות כמו כולם, אבל כמובן שאלו זמנים קשים עבור אלו שאיבדו משפחות וחברים ובעיקר להישאר מאוחדים וחזקים. הבריאות חשובה יותר מכל דבר אחר, אבל הפרמיירליג החליטה שחוזרים לשחק אז גם אנחנו מסתגלים למצב ומוכנים לחזור. בכנות שאין שום מחשבה על המפגש נגד ריאל מדריד או על ליגת האלופות בכלל, אנחנו לא חושבים לטווח ארוך".

השלכות הקורונה: "לכל הקבוצות היו רק שלושה שבועות כדי להתכונן לעונה, כולם סבלו מהסיטואציה מבחינה אישית, כלכלית, מקצועית וכולנו צריכים להתרגל. אנחנו מוכנים לשחק מחר, אבל לשחק עוד שלושה ימים, אחר כך עוד ארבעה ימים וכך הלאה…לזה אנחנו לא מוכנים. נצטרך לעשות רוטציה בין כל השחקנים".

על המפגש עם ארטטה, עוזרו לשעבר: "אני מאוד נרגש לפגוש אותו, הוא אחד האנשים הכי נחמדים שהכרתי ואנחנו מכירים אחד את השני היטב, אבל הוא מכיר את השחקנים שלנו מקרוב ויודע עליהם הכל. לארטטה יש חלק חשוב מאוד בהצלחה שלנו, הוא עזר לנו להיות מי שאנחנו ולהגיע למקום בו אנחנו נמצאים היום". 


אסטון וילה – שפילד יונייטד (החל מ-19:50 בספורט2)
ארבעה הפסדים רצופים רשמו ג'ק גריליש וחבריו לפני הפגרה הכפויה וכך הם הידרדרו למקום הלפני אחרון. הקבוצה מברמינגהאם הייתה אחת המתנגדות הגדולות לביטול הליגה, בעיקר בשל העובדה שהיא עם משחק חסר ובמינוס שתי נקודות משלוש קבוצות שחולקות יחד את מקומות 16-18, משמע שלולא שיחקה משחק אחד פחות מכולם היא הייתה יכולה להיות מעל לקו. לשמחת המנג'ר דין סמית' הליגה חוזרת והוא גם יזכה לקבל בחזרה את הקשר הסקוטי ג'ון מקגין, שנפצע בדצמבר והיה אחד השחקנים הבולטים בשורות העולה החדשה.

מן העבר השני ניצבת עולה חדשה אחרת, שפילד יונייטד שמי היה מאמין שגם אחרי 28 משחקים היא תהיה חזק בקרב על הכרטיס לאירופה. למעשה, החבורה של כריס ווילדר תקפוץ למקום החמישי אם תנצח, תעקוף בכך את מנצ'סטר יונייטד בנקודה ותהיה במרחק שתי נקודות בלבד מצ'לסי הרביעית. כאמור, אם CAS לא יהפוך את ההחלטה והרחקת מנצ'סטר סיטי ממפעלי אופ"א תישאר, גם המקום החמישי יעניק את הכרטיס למפעל היוקרתי.


מקגין. הכוכב הסקוטי התאושש מפציעה (Nathan Stirk/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי