צפו בתקציר: מנצ'סטר סיטי הביסה 0:3 את ארסנל

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images

התכולים שבו לפרמיירליג עם ניצחון חד צדדי על הלונדונים, שסבלו ממופע אימים של דויד לואיז. סטרלינג, דה בריינה ופודן כבשו, פציעות קשות לג'אקה וגרסיה. 0:0 בין שפילד לווילה

(גודל טקסט)

אחרי יותר משלושה חודשים, הפרמיירליג שבה הערב (רביעי) לפעילות עם העימות המסקרן בין מנצ'סטר סיטי לארסנל, שנגמר בניצחון 0:3 לתכולים באצטדיון איתיחאד, במפגש בין פפ גווארדיולה למי ששימש כעוזרו הנאמן עד חודש דצמבר האחרון, מיקל ארטטה. בכך הושלם המחזור ה-29, שבסופו הסיטיזנס הגדילו את הפער מלסטר השלישית לשבע נקודות, בעוד התותחנים פספסו הזדמנות לעקוף את טוטנהאם ונותרו במקום התשיעי בטבלה. למרבה הצער, על השמחה העיבו שלוש פציעות, כאשר בשתיים מהן פונו על אלונקה בלם המארחת אריק גרסיה וקשר הלונדונים גרניט ג'אקה.

מנצ'סטר סיטי נזקקה לכ-20 דקות על מנת להיכנס לקצב, אך מהרגע שהיא עשתה זאת זה היה מופע חד צדדי של האלופה (שתיפרד מהתואר ממש בקרוב), בניצוחו של מי אם לא קווין דה בריינה שהיה מעורב בכל התקפה מסוכנת של התכולים ואף כבש את השער השני במשחק, בבעיטה מדויקת מהנקודה הלבנה. ראחים סטרלינג, שהבקיע את הראשון, מצא את הרשת לראשונה ב-2020 אחרי 28 איומים על השער ופיל פודן המחליף התכבד בגול השלישי. במחזור הבא, גווארדיולה ושחקניו יארחו את ברנלי (שני, ישיר בספורט2 החל מ-21:50).

בצד המפסיד, ארסנל נראתה חסרת עמוד שדרה בדיוק כמו לפני הפגרה. מעבר לפציעות של ג'אקה ופבלו מארי (שהוחלף גם הוא בשלב מוקדם), הגיבור הטרגי של הערב היה דויד לואיז שסיפק מופע אימים. הברזילאי, שעלה מהספסל במקום מארי הפצוע, ביצע טעות קשה שהובילה לשער הראשון ועשה את העבירה שהעניקה לסיטי פנדל. זו הפעם הרביעית בה לואיז מעניק בעיטת עונשין ליריבה בעונה הנוכחית, נתון מדאיג בהחלט. החבורה של ארטטה תקווה לתוצאה טובה יותר בשבת הקרובה, אז יתארחו אצל ברייטון (16:50, שידור ישיר בספורט1).

גווארדיולה וארטטה. מפגש פיקנטי (DAVE THOMPSON/POOL/AFP via Getty Images)
גווארדיולה וארטטה. פפ ניצח הפעם (DAVE THOMPSON/POOL/AFP via Getty Images)

הרכבים
מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל ווקר, אריק גארסיה, איימריק לאפורט (פרננדיניו, 70), בנג'מין מנדי, אילקאיי גונדואן, קווין דה ריינה (רודרי, 70), דויד סילבה (פיל פודן, 65), ריאד מחרז (ברנרדו סילבה, 65), ראחים סטרלינג, גבריאל ז'סוס (סרחיו אגוארו, 80).

ארסנל: ברנד לנו, הקטור ביירין, קיירן טירני, שקודראן מוסטאפי, פבלו מארי (דויד לואיז, 23), ג'ו ווילוק (ריס נלסון, 67), גרניט ג'אקה (דני סבאיוס, 8), מתאו גוונדוזי (איינסלי מייטלנד-ניילס, 67), אדי אנקטייה (אלכסנדר לקאזט, 67), בוקאיו סאקה, פייר אמריק אובמיאנג.

אכזרי. ג'אקה פונה על אלונקה תוך שמונה דקות (DAVE THOMPSON/POOL/AFP via Getty Images)
אכזרי. ג'אקה פונה על אלונקה תוך 8 דקות (DAVE THOMPSON/POOL/AFP via Getty Images)
דה בריינה. איש המשחק של התכולים (Peter Powell/Pool via Getty Images)
דה בריינה. איש המשחק של התכולים (Peter Powell/Pool via Getty Images)

מהלך המשחק
דה בריינה היה חתום על האיום הראשון במשחק: הבלגי ניגש לכדור חופשי בדקה הרביעי ושלח בעיטה נהדרת, לנו מתח את זרועו ואיגרף את זה מעל השער. בדקה ה-25, דה בריינה איבד כדור בחצי המגרש של סיטי והשאיר לאובמיאנג הזדמנות טובה לכבוש, אך הניסיון מחוץ לרחבה של החלוץ היה רע. שמונה דקות חלפו וראחים סטרלינג השתלט על כדור בשמאל, שיינה כיוון לאמצע והוציא בעיטה מצוינת, לנו זינק נהדר והדף לקרן.

סיטי נכנסה לזון: סילבה קיבל מסירת עומק ונעצר אצל לנו, עוד דקה חלפה והגרמני שוב הציל את ארסנל, כשמנע ממחרז לכבוש במצב של אחד על אחד. המצב הטוב ביותר של המחצית הגיע בדקה ה-39, שוב באדיבות דה בריינה שנתן מסירת עומק נפלאה לסטרלינג, האנגלי ניסה להקפיץ מעל השוער אבל פספס את המסגרת והחמיץ ממצב קורץ.

רגע לפני ההפסקה, התכולים סוף סוף באו על שכרם ואיך לא, דה בריינה שוב היה מעורב – הבלגי שלח מסירה ארוכה מאגף ימין לסטרלינג, שניצל טעות קשה של דויד לואיז על מנת לשים את זה ברשת – 0:1 למנצ'סטר סיטי.

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים (LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images)
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים (LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images)
סטרלינג. שער ליגה מס' 12 שלו (Dave Thompson/ Pool via)
סטרלינג. שער ליגה מס' 12 שלו (Dave Thompson/ Pool via)

השליטה של המארחת נמשכה גם בפתיחת החצי השני: מחרז השתלט על כדור ועקף את דויד לואיז, שהכשיל אותו ברחבה וראה את הכרטיס האדום על כך. דה בריינה ניצל את הפנדל כדי לקבוע 0:2 למנצ'סטר סיטי בדקה ה-51. שמונה דקות מאוחר יותר ז'סוס ניסה מחוץ לרחבה, לנו קלט בלי בעיות.

משהכריעה את המשחק, סיטי עברה להתרכז בהנעת כדור והאיום הבא שלה הגיע בדקה ה-77. בתרגיל מתוחכם ממצב נייח, סטרלינג השאיר לבד את ברנרדו סילבה שנעצר אצל לנו. בתוספת הזמן הגיע השלישי: אגוארו ביצע דאבל-פס עם סטרלינג, לנו מנע מהארגנטינאי לכבוש אך הכדור ניתז לקורה ופודן הגיע ראשון לריבאונד כדי לשלוח פנימה – 0:3 לתכולים בדקה ה-91, תוצאה שנשמרה עד לסיום.

כמעט כרגיל, דה בריינה המצטיין של סיטי (Laurence Griffiths/Getty Images)
דה בריינה ממשיך את העונה הנהדרת שלו (Laurence Griffiths/Getty Images)
גרסיה מקבל טיפול. הפציעות העיבו על השמחה (PETER POWELL/POOL/AFP via Getty Images)
גרסיה מקבל טיפול. הפציעות העיבו על השמחה (PETER POWELL/POOL/AFP via Getty Images)

אסטון וילה – שפילד יונייטד 0:0 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)
המארחת, שנמצאת מתחת לקו האדום, יכלה להילחץ ממקום שמוביל לירידת ליגה אם הייתה מנצחת – אך לא השכילה לעשות זאת, אבל לפחות קטעה רצף של ארבעה הפסדים טרם "פגרת הקורונה". מנגד, האורחים שנמצאים במאבק על הטופ 4, לא השכילו לנצח גם הם, אך קופחו באחד האירועים הביזאריים של העונה. בדקה ה-42 הגיע הרקע הכי משמעותי בהתמודדות. כדור חופשי של אוליבר נורווד עלה לרחבת המארחת, השוער אוריאן נילאנד עלה אל הכדור, אך הוא חמק לו מבין הידיים וכמעט נכנס. השוער עוד הצליח לקלוט אותו, אך המשיך איתו אל מעבר לקו, במה שנראה היה כמו שער ברור, אולם השופט מייקל אוליבר לא קיבל איתות ממערכת "עין הנץ" וסימן להמשיך. 

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Really?

A post shared by Sheffield United (@sheffieldunited) on

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי