צפו בתקציר: ריבר בדרך לגמר הליברטדורס עם 0:2 על בוקה

שחקני ריבר פלייט חוגגים
שחקני ריבר פלייט חוגגים | ALEJANDRO PAGNI/AFP via Getty Images

שנה לאחר שזכתה בגביע בברנבאו על חשבון היריבה השנואה, הלוס מיז'ונריוס שוב גברו על היריבה השנואה והשיגו מקדמה נהדרת לקראת הגומלין בעוד כשלושה שבועות. רפאל בורה ואיגנסיו פרננדס כבשו

(גודל טקסט)

כשריבר פלייט ובוקה ג'וניורס נפגשות לאל-קלאסיקו הגדול, בארגנטינה תמיד עוצרים נשימה. על אחת כמה וכמה כשזה קורה בגביע הליברטדורס. עשרה חודשים לאחר שריבר זכתה בגביע על חשבון היריבה השנואה כשמשחק הגמר השני הועתק לסנטיאגו ברנבאו במדריד בשל התפרעות של אוהדיה – יכלה הקבוצה ליהנות מהתמיכה המטורפת של הקהל במשחק הבית כשקרוב ל-70 אלף אוהדים הגיעו לאצטדיון המונומנטל. "השמחה הכי גדולה שלי היא המזל הגרוע ביותר שלך", נכתב בשלט ענק שהניפו האוהדים במגרש.

המשחק הגדול ביותר שיש לדרום אמריקה להציע כמובן לא אכזב, בניגוד לתיקו המאופס במסגרת הליגה, עם נקודה היסטורית כשמדובר במשחק ה-250 בין הקבוצות מאז ומעולם. "חלק מהאוהדים עוד לא סיימו לשלם על הטיסה לברנבאו בשנה שעברה, כמה הם התגעגעו למשחק הזה", נכתב ב"אולה".

אמנם בוקה הייתה צמאה לנקמה  אבל התוכניות השתבשו כבר בדקה השביעית. דה לה קרוז הגיע לתוך הרחב ובעט חזק, שוער בוקה הדף, אך השופט הבין שפספס אירוע גדול ולאחר בדיקה במערכת ה-VAR הצביע על הנקודה הלבנה. המגן השמאלי מאס הכשיל את רפאל בורה. החלוץ היה זה שלקח אחריות, שלח השוער לזנק לפינה ובעט בקלילות למרכז השער, 0:1. ריבר החזיקה יותר בכדור והייתה טובה יותר כשבוקה מתקשה להגיע למצבים. אלכסיס מק אליסטר היה היחיד שאיים על השער בחצי השעה הראשונה עם ניסיון ממרחק בדקה ה-18.


אווירה מחשמלת (ALEJANDRO PAGNI/AFP via Getty Images)

השער השני של ריבר היה באוויר הרבה יותר משער השווויון של בוקה. לקראת סיום המחצית המשחק התעורר. בדקה ה-42 מתיאס סוארס הרים לרחבה מצד ימין, בורה עצר נהדר ובעט אבל אסטבן אנדרדה שמר את קבוצתו במשחק. מנגד, בוקה יצאה למתפרצת ובהזדמנת הכי גדולה שלה במשחק, ניקולס קאפאלדו שהצטרף בספרינט לרחבה היה חייב לכבוש אבל בעט לעננים.

בדקה ה-55 המאמן גוסטבו אלפרו שלח למערכה את החלוץ קרלוס טבס במטרה שיביא שינוי, אבל דווקא ריבר הייתה זו שגמרה את המשחק. בדקה ה-70 מתיאס סוארס שלח כדור רוחב מעולה והקשר איגנסיו פרננדס דחק בקלות לרשת את ה-0:2 והמשיך את הכושר הטוב שלו ממסגרת הליגה (שלושה שערים ובישול בחמישה משחקים). בוקה הייתה עצבנית, ובארגנטינה, כמו ארגנטינה – אי אפשר לסיים משחק כזה בלי כרטיס אדום. הקשר ניקולאס קאפאלדו הורחק באדום ישיר בדקה ה-97  לאחר התערבות של ה-VAR בשל עבירה מכוערת על אנסו פרס.

הגומלין ייערך בעוד כשלושה שבועות ובוקה תצטרך לעשות שינוי גדול כדי שיהיה לה סיכוי. בינתיים, מרסלו גייארדו שומר על הרקורד הנפלא שלו נגד בוקה, ואוהדי ריברי יכולים להרגיש על גג העולם. ריבר מעולם לא הודחה בליברטדורס לאחר שניצחה בהפרש של שני שערים ומעלה במשחק הראשון. כמו כן, זה היה המשחק ה-14 שלה ללא הפסד במפעל. אין ספק שבריבר מריחים את הגמר.


קרלוס טבס וליסנדרו לופס מאוכזבים (UAN MABROMATA/AFP via Getty Images)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי