אי התקווה: מילאן מאמינה שפאקטה יהפוך לדבר הגדול הבא

לוקאס פאקטה
לוקאס פאקטה | Gettyimages

הוא נולד באי סמוך לריו, התנייד במעבורת לאימונים וזכה בלבם של אוהדי פלמנגו במהרה. אחרי שבשבת ערך בכורה במדי הרוסונרי ועורר התלהבות, הערב (19:30, ישיר בספורט4) הוא ינסה להכניע את יובנטוס בסופר-קאפ

קבוצות: מילאן
(גודל טקסט)

הרכש החדש של מילאן, לוקאס פאקטה, שחגג את הבכורה שלו מול סמפדוריה בגביע עם ניצחון 0:2 בשבת, כנראה אף פעם לא שיחק במדבר, אבל עשוי לעלות היום בהרכב של הרוסונרי מול יובנטוס בגמר הסופרקאפ האיטלקי, שייערך בג'דה, ערב הסעודית (19:30, ישיר בספורט4).

מילאן שילמה עליו לפלמנגו 35 מיליון יורו והוסיפה בונוס לשחקן בסך 10 מיליון יורו, אף שהוא רק בן 21. השחקן, שרגיל יותר לים וגדל באי ליד ריו, הוא האיש שמילאן בונה עליו. אחרי שסבלה בשנים האחרונות מדימוי נמוך יחסית בעקבות הכישלונות בגזרת הרכש וההישגים, יכולים במילאן להיות מרוצים מההחתמה של ברזילאי שעשוי להפוך לכוכב נוצץ. ריאל מדריד ופ.ס.ז' עקבו אחריו, אבל הרוסונרי פעלו ראשונים.

השם המלא הוא לוקאס טולנטינו קוהליו דה לימה, אבל כולם מכירים אותו בשם לוקאס פאקטה. הכינוי הודבק לו משום שנולד ב-1997 באיליה דה פאקטה ליד ריו, מקום שהחופים שלו לא נופלים ביופיים מאלה של איים בבהאמס והתנועה בהם מוגבלת לאופניים או לקלנועית גולף. משפחתו לא עשירה ואת הצעדים הראשונים שלו בכדורגל הוא עשה על חוף ים עם חול לבן, שעליו מוצבים רק שני שערי כדורגל. סבא שלו היה הראשון שלקח אותו להתאמן בילדים של פלמנגו, אף שההגעה לריו לא הייתה פשוטה לילד. הוא היה צריך לקחת מעבורות ולחזור כל יום במעבורת האחרונה של 12 בלילה. כדי להרוויח קצת כסף הוא עבד כמדריך תיירים באי, שבין השאר משמש מקום חופשה לכדורגלנים רבים בברזיל. אביו לא הרוויח הרבה כסף, אבל היה מאושר מכך שהיה אחראי על האצטדיון היחיד באי שכלל רצועת דשא. מקום מאושר, כזה שאתה יכול להיתקע בו לכל החיים.


ריאל מדריד ופ.ס.ז' עקבו, הרוסונרי פעלו במהרה (Gettyimages)

לא מכבר לקח ערוץ הטלוויזיה של "גלובו" את פאקטה חזרה לאי הולדתו. הוא סיפר שבגיל 12 היה נחשב לשחקן טכני מאוד, אבל בפלמנגו חששו שלא ייצא ממנו כלום. כל החברים שלו גבהו והוא נשאר נמוך קומה. לא שנמוכי הקומה לא מצליחים בכדורגל, אבל הוא גם היה רזה ועד גיל 17 כבר חשבו להודיע לו שזהו – הוא לא יהיה כדורגלן מקצועי. אלא שאז, לפתע הוא גבה ב-30 סנטימטר בזמן קצר וגובהו התקבע על 1.80 מ'.

עם או בלי קשר, בפלמנגו הוא היה סיפור הצלחה. באליפות הקריוקה 2018 הוא נחשב לשחקן כנף שמאל הכי טוב בליגה. הוא כבש בגמר הגביע הברזילאי ובגמר הסודאמריקנה, הבקיע 11 שערים ב-49 משחקים בפלמנגו. מאמן ברזיל, צ'יצ'ה, כלל אותו בסגל הרחב למונדיאל כאחד המחליפים אם שחקן אחר ייפצע ובלי קשר הוא כבר שיחק פעמיים במדי הנבחרת. את משחק הבכורה שלו בפלמנגו עשה מול באנגו במארס 2016. לא עבר זמן רב עד שאוהדי הקבוצה התאהבו בנער הצעיר שיודע לעשות דריבלים, לתקל ולכבוש שערים.

ולמרות זאת לא הכל הלך לו חלק. הוא שיחק עם ברזיל עד גיל 21 באליפות דרום אמריקה ולא הרשים אף שהעניקו לו את החולצה מספר 10. המינוי של ריינלאדו רואדה למאמן בפלמנגו, הכניס בו הרבה ביטחון. הוא מצא איך לשלב את הפיזיות שלו עם המשחק הטכני והיכולת שלו נסקה למעלה. מאמנו האחרון, דוריבל ג'וניור, הגדיל לומר שמדובר בקאקה החדש. קאקה שיחק במילאן ולגמרי במקרה פאקטה העריץ אותו כשחקן ורצה להיות כמוהו. עכשיו הוא מתחיל להגשים חלום.


פאקטה. מתחיל להגשים את החלום (Gettyimages)

מי שאחראי על הרכישה היה המנהל הספורטיבי של מילאן, לאונרדו, שכבר החתים בעבר את קאקה ואלשנדרו פאטו. אחרי המשחק הראשון של פאקטה מול סמפדוריה, אמר המאמן ג'נארו גאטוסו שהוא מופתע עד כמה השחקן בוגר ובמקביל התחילה התקשורת האיטלקית להתלהב מהיכולת הטכנית שלו. ב"גאזטה דלו ספורט" נכתב שאצל גאטוסו יש שני מבחנים לשחקן: היכולת שלו והסטטיסטיקה, ובשני הפרמטרים הוא עבר את המבחן.

גאטוסו עצמו אמר עליו כי הוא "חושב להציב אותו באגף שמאל כי הוא אוהב לקבל הרבה כדורים ולתקוף באגף, אבל הוא יכול גם לשחק מאחורי החלוץ או באגף ימין. הוא נראה לי מוכן לליגה ולכדורגל אירופי. הוא ממש כבש אותי ונתפס אצלי כשחקן חושב. הוא גילה לי שהוא מתכונן לבד למשחקים ורואה משחקים של היריבות. בגיל 21 הוא משדר לי מקצועיות וכריזמה". אם לאונרדו וגאטוסו התרשמו כל כך, האם הערב יגיע גם תורה של יובנטוס?


גאטוסו נוחת בערב הסעודית. התלהבות גדולה במילאנו (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי