יובנטוס? ביכולת הזאת היא לא תזכה העונה בליגת האלופות

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | Gettyimages

דני דבורין סבור ש"הגברת הזקנה" הורידה הילוך ואפילו רונאלדו עדיין אינו אותו סופרסטאר עולמי שאותו הכרנו בריאל מדריד. יובה הגדולה פשוט אינה משכנעת במשחקיה האחרונים

(גודל טקסט)
ביום שבו רכשה יובנטוס את כריסטיאנו רונאלדו, היא חשבה על זכייה בליגת האלופות של אירופה. אמנם זה שנים שהקבוצה שולטת שליטה מוחלטת בליגה האיטלקית, אבל "הגברת הזקנה" חפצה גם בגביע הכי יוקרתי של אירופה, ורונאלדו הוחתם כדי לסייע לה להניפו באביב הקרוב.


אלא שיובה הגדולה אינה משכנעת במשחקיה האחרונים. זה התחיל בניצחון החוץ 1:2 על לאציו רומא, משחק שבו זכתה בשלוש הנקודות, למרות שלאציו הייתה הטובה יותר במגרש. יתרונה האיכותי של הקבוצה הרומאית היה אף כמעט מוחלט. אם ישנו משחק עליו ניתן לומר שהקבוצה החלשה יותר היא שניצחה, זה המשחק שנערך באולימפיקו. חולשתה של יובה בלטה בראש ובראשונה במרכז השדה, עליו השתלטו כדורגלני לאציו המארחת שהעמידו בצל, ובמיוחד במחצית הראשונה, את רונאלדו וחבריו.


אך בכדורגל, כמו בכדורגל, "צדק" הוא עניין יחסי, ובסיכומו של דבר הוא מתבטא בהבקעות. לכן  לאציו  נוצחה במגרשה, והיא ירדה מאוכזבת, על סף דמעות, אל חדרי ההלבשה. אחר כך באה התבוסה היובנטינית 3:0 לאטאלנטה, בגביע האיטלקי. תוצאה כזו היא בבחינת נוק-אאוט של ממש. ושוב, חולשת מרכז השדה עלתה למחזיקת הגביע (למעשה הדאבליסטית), בהפסד הכבד. הפסד של השפלה. כל מאמן כדורגל בעולם מכיר בחשיבותו של מרכז השדה, ולי נראה שליובנטוס אין היום שחקנים גדולים בעמדות הכל כך חשובות.



רונאלדו במדי יובה. עדיין רחוק מיכולתו (gettyimages)


הפרידה מהגביע השאירה בוודאי צלקת מכאיבה ובעקבותיה אף נוספה לה תוצאת התיקו הביתי 3:3 בליגה, במשחק עם פארמה. התיקו הוא לדעתי רק הבעיה הקטנה של יובה. הגדולה יותר היא בעצם השמטת יתרון של 1:3. ללמדנו שיובנטוס אכן אינה במיטבה, ושהיא רחוקה משיאה, ואולי אף נחלשת ממשחק למשחק. להוביל  ביתרון בן שני שערים בטורינו ולסיים את המשחק רק עם נקודת ליגה אחת, זהו תמרור אדום שאין להתעלם ממנו ולא אתפלא אם המאמן אלגרי לא עצם באותו לילה את עיניו, מדאגה.


ולא שכחתי גם את כריסטיאנו רונאלדו. גם במשחקים האחרונים שבהם הבקיע, לא הכרתי בו את רונאלדו הסופר-סטאר העולמי. האם אלה ההגנות האיטלקיות שמקשות עליו, יותר מאשר בליגה הספרדית? או שמא עדיין נחוץ זמן ההתאקלמות וההסתגלות, יותר לקבוצה כלפיו, מאשר לרונאלדו אליה. מספר 7, הנחשב בצוותא עם ליאו מסי, לאחד משני הכדורגלנים הטובים בעולם בתקופתנו, היה הכל-יכול בריאל מדריד. שחקנים ידעו כיצד להפעילו ולספק לו את הכדורים. שם הייתה הבנה עיוורת בינו לבין "הספקים" הנפלאים, לוקה מודריץ וטוני קרוס. שני קשרים העולים ברמה אחת לפחות על קשריה של יובנטוס. מכל מקום, כריסטיאנו נותר השחקן שעליו בונים כדי לעשות את ההבדל, הוא עדיין תותח על המסוגל לנצח כל קבוצה בעולם.


האמת היא שלרגע חשבתי על כך שנוכח תוצאותיה האחרונות תפתיע יובנטוס ושברגע האחרון, שלפני סגירת חלון העברות באירופה, תבצע רכש נוסף. שכן כפי שהיא נראתה לי בשלושת המשחקים שהזכרתי כאן, אינני רואה אותה זוכה בליגת האלופות. ביכולת שכזו, ספק רב אם יעלה ברגליה להגיע בכלל למשחק הגמר.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי