פראטיצ'י חשף: "כריסטיאנו רונאלדו רצה לעבור רק ליובנטוס"

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | AFP

מנהלה הספורטיבי של אלופת איטליה חשף את סיפור החתמתו של הכוכב הפורטוגלי בקיץ האחרון: "פחדתי שהנשיא יזרוק אותי מהחלון כשישמע את הרעיון" ,והוסיף: "רצינו בכלל להחתים את איקרדי מאינטר"

(גודל טקסט)

הפרטים מאחורי הקלעים של צירוף כריסטיאנו רונאלדו מריאל מדריד ליובנטוס בקיץ האחרון נחשפים. מנהלה המקצועי של הגברת הזקנה, פאביו פראטיצ'י, שהתראיין ל"גאזטה דלו ספורט", סיפר כיצד עסקת 100 מיליון היורו יצאה לפועל.

"הכל התחיל כששיחקנו מול ריאל מדריד בליגת האלופות. פגשתי את ז'ורז'ה מנדש, סוכנו של רונאלדו והוא אמר לי 'אתה לא תאמין, אבל אם רונאלדו לא ימשיך בריאל, הוא ירצה להצטרף ליובנטוס ולא לאף קבוצה אחרת'. בפגישה הבאה שאלתי באיזה מחיר מדובר, ומנדש פירט את דרישות השכר וסכום ההעברה. ידעתי שאם אשיב בשלילה, הוא ימשיך הלאה לקבוצות אחרות, אז ביקשתי מספר ימים כדי לבדוק את העניין. התחלתי לבדוק את ההיבטים של המעבר כשבמהלכם הדהדו מילותיו של הסוכן: 'תזכור, אם תרצה אותו רונאלדו מוכן'".

מהאופציה הפנומנלית שנקרתה לפתע בדרכה של אלופת איטליה להחתים את אחד משני השחקנים הטובים בעולם, קשה היה להתעלם. עד אותו רגע  סימנה יובה את מאורו איקרדי, חלוצה הארגנטינאי של היריבה אינטר, שב-2017/2018 סיים עם 29 כיבושים ונתקל בקשיים בהארכת חוזהו בקבוצה ממילאנו. "התעניינו באיקרדי", הודה פראטיצ'י. "אבל ברגע שאופציית רונאלדו נכנסה לתמונה, היה רק כיוון אחד. השעות בהן נדרשנו לקבל החלטה היו טעונות במתח אדיר. הבנו שבכדי להחתים את הפורטוגלי, נצטרך לשחרר את גונסאלו היגוואין, אבל רונאלדו כוכב, וידענו שההחתמה שלו תפתח אופציות כלכליות ומסחריות".


רונאלדו ואיקרדי. הארגנטינאי היה המטרה הראשונית של יובנטוס (Gettyimages)

השלב הבא בתהליך היה מכריע. פראטיצ'י ידע שכדי לקדם את המהלך, עליו להביא אותו לאישורם של אנדראה אניילי, נשיא יובנטוס וסגנו פאבל נדבד, כוכב העבר של הקבוצה. "אמרתי לשניהם שיש לי רעיון, אבל הוא עדיין לא הבשיל אז ביקשתי שלא יצחקו", גילה. "העברתי להם את מה שמנדש אמר לי. ידעתי שאנדראה הוא גם איש עסקים ולא יפספס הזדמנות להפוך את יובנטוס לגדולה, אבל באותו רגע פחדתי שהוא יזרוק אותי מהחלון. למרות זאת, אנדראה ביקש לחשוב ובאותו יום ביקש לוודא שהמספרים נכונים ואישר את העסקה".

השאר כאמור, היסטוריה. כזכור, רק מהרגע שבו התחילו הדיבורים על מעברו ועד למעמד החתימה של הפורטוגלי, יובנטוס הוסיפה כ-1.4 מיליון עוקבים חדשים לחשבון האינסטגרם בלבד, דבר שסימן את הסנונית הראשונה בדרך לעסקה כלכלית משתלמת מאוד עבורה. ההצלחה המסחרית לוותה גם בהצלחה מקצועית, כאשר רונאלדו עם 18 כיבושים עד כה ממוקם בראש טבלת מלכות השערים בליגה. בנוסף, באמתחתו מספר בישולים והוא עזר ליובה להעפיל לשמינית גמר ליגת האלופות, כשכשבוע הבא היא תתארח אצל אתלטיקו מדריד לקרב סוער בוונדה מטרופוליטנו.


שלושת הטנורים של הגברת הזקנה. פראטיצ'י, נדבד ואניילי (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי