אוהדי לאציו לפני הדרבי: "יהודים לתנורים, אנה פרנק אוהדת רומא"

אוהדי לאציו
אוהדי לאציו | Gettyimages

האנטישמיות הקשה באיטליה שוב הרימה ראש לפני המפגש בין הקבוצות בבירה, כשהאולטראס של לאציו ריסס ברחבי העיר כתובות נאצה: "גרפיטי מזעזע", הצהירה ראש העיר

קבוצות: לאציו
(גודל טקסט)
זמן רב זה לא קרה, אבל הלילה (בין חמישי לשישי) הגזענות שוב הרימה ראש ברומא. האולטראס של לאציו ידוע כאלים ואנטישמי במיוחד, ולאחר תקופה שקטה בגזרה שוב רוססו בעיר כתובות גרפיטי מכוערות שבהן נכתב בין השאר לצד צלבי קרס שצוירו: "יהודים לתנורים, אנה פרנק אוהדת רומא" – כל זאת לקראת הדרבי מול רומא מחר (שבת, 21:30)


אחד מדוברי מרכז הקהילה הגאה באיטליה, פבריציו מראצו, הגיב לנושא לאחר שרוססו גם כתובות נגד הקהילה הגאה ("הומוסקסואלים, יהודים וצוענים לתנורים": "מדאיג לחשוב שבשנת 2019 אנשים עדיין מאחלים לאחרים את הדבר האיום הזה ומזכירים את מחנות ההשמדה הנוראיים, הדבר מוכיח כי יש לנו עוד הרבה עבודה לעשות בנושא". ראש עיריית רומא וירג'יניה ראג'י כתבה: "הגרפיטי על הקיר מזעזע אותי. אני מודה למשטרה שפעלה במהירות למחוק את הכתובות האלה".


כאמור זו לא פעם ראשונה שהאולטראס של לאציו נקטו בשיטה זאת. באוקטובר 2017 הייתה סערת קשה באיטליה כאשר האולטראס כעסו על כך שהיציע שלהם נסגר בעקבות קריאות גזעניות וחלקם השאירו סטיקרים של אנה פרנק במדי קבוצת רומא וכרזות אנטישמיות ביציעי האולימפיקו יום לאחר משחקה של לאציו באיצטדיון. בשל כך, הוחלט כי קטע מיומנה של אנה פרנק יוקרא לפני כל משחקי המחזור שלאחר מכן בליגה האיטלקית. 


בזמנו גם שרת הספורט מירי רגב שלחה מכתב חריף למקבילה האיטלקי על האנטישמיות של אוהדי לאציו ומשלחת עם נשיא לאציו ביקרה ברומא את הקהילה היהודית, שלא רצתה אז להיפגש עם הנשיא. אחד הציוצים הפופולאריים אז הייתה תמונה של אנא פראק לבושה בכל המדים של הקבוצות בסרייה A כדי להראות מחאה נגד הגזענות.

Clamor contra los ultras del Lazio por sus pegatinas de Anna Frank https://t.co/QLsLTke8Inpic.twitter.com/Xbcy6IM8jA

— Noticiero Universal (@NoticieroUniv) 24 באוקטובר 2017

"Romanista Anna Frank" è un complimento. Significa coraggio, altruismo, resilienza, forza.

Sarebbe stato un insulto scrivere "romanista #laziale". Quello sì che mi avrebbe fatto accapponare la pelle. pic.twitter.com/Kdpw90PCgg

— luc@villãlba (@bandaroja25mayo) 28 בפברואר 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי