עדיין לא: יובה הובילה והפסידה בספאל, חגיגות האליפות נדחו

ספאל נגד יובנטוס
ספאל נגד יובנטוס | Gettyimages

הביאנקונרי, ללא רונאלדו, היו זקוקים לנקודה וכבר הריחו אליפות שמינית ברצף אחרי שער של קן, אך המארחת ענתה עם שערים מוצדקים של בוניפאזי ופלקארי בדרך ל-1:2. רומא גברה 0:1 על אודינזה, מילאן 0:1 על לאציו

(גודל טקסט)
המחזור ה-32 בליגה האיטלקית יצא לדרך כשבמוקד, כמובן, משחקה של יובנטוס בספאל. האלופה הבלתי מעורערת של הסרייה A הייתה זקוקה לנקודה בלבד כדי לחגוג אליפות מס' 35 ושמינית ברציפות נגד קבוצת התחתית, אבל בכדורגל יש הפתעות. יובה הובילה משער של מויזה קן  אך ספגה פעמיים ונכנעה 2:1 והאליפות נדחו. עוד הערב, רומא גברה 0:1 על אודינזה והמשחק שנעל את השבת באיטליה הסתיים גם כן ב-0:1 למילאו על לאציו מפנדל של פרנק קסי.


ספאל – יובנטוס 1:2

הקבוצה של מאסימיליאנו אלגרי כבר רגילה להניף את תואר הסקודטו אך הפעם, האליפות השמינית ברציפות (רצף שהחל עם אנטוניו קונטה בעונת 2011/12), הייתה גם המהירה מכולן, במחזור ה-32. כריסטיאנו רונאלדו, כצפוי, קיבל מנוחה לאחר המשחק נגד אייאקס ולא נכלל אפילו בסגל, כאשר פאולו דיבאלה ומויזה קן פתחו בחוד ההתקפה של יובנטוס. כמוכן, הבלם פאולו גוצי בן ה-17 רשם הופעת בכורה בקבוצה הבוגרת.
 

יובה התקשתה להגיע למצבים במחצית הראשונה ונראתה די מבולבלת. בדקות הראשונות היא עוד שלטה בכדור והייתה לא מדויקת ולאט לאט המארחת נכנסה לעניינים כשתקפה מהאגפים. אבל יובה כמו יובה, לא הייתה צריכה יותר מחצי מצב. בדקה ה-30 גם המזל היה לצידה: הביאנקונרי חיברו כמה מסירות מהירות, קאנסלו חתך לאמצע ובעט לשער, וקן הסיט לרשת. 0:1 ליובנטוס, שער ליגה שישי לקן בששת משחקי הליגה האחרונים. מעבר לכך, החלוץ האפיל על אגדת העבר אלסנדרו דל פיירו כשהגיע בגיל 19 לשישה שערים בליגה, בעוד הקפטן של יובה הגיע רק לחמישה.



מויזה קן. בכושר מטורף (AFP)


בדקה ה-41 יובה כבר הריחה את השער השני אבל קוואדראדו שנכנס לרחבה בדריבל – בעט מאוחר מדי. קאנסלו המשיך להיות השחקן הפעיל בשורות יובה והבעיטה שלו נבלמה לקרן. המחצית הסתיימה ביתרון דחוק ליובה, אך ספאל, שניצחה במשחקי הבית האחרונים את רומא ולאציו, לא התכוונה להרים ידיים ובדקה ה-49 השוותה בצדק. החלוץ קוין בוניפאזי נגח לרשת אחרי תרגיל קרן מבריק של המארחת בדקה ה-52. ספאל המשיכה להיות מסוכנת במצבים הנייחים.


בדקה ה-58 כמעט מהפך, מנואל לצארי הרים נהדר מצד ימין אבל אלסנדרו מורג'ה נגח חלק מדי לידיו של השוער. יובה התקרבה בפעם הראשונה במחצית השנייה כשקן פרץ נהדר באגף במתפרצת מבטיחה אבל ההרמה שלו נבלמה. הקצב המצוין נמשך ובדקה ה-66 המחליף הצעיר הנס ניקולוסי (יליד שנת 2000), שלח פצצה מרחוק והשוער של ספאל התעופף והדף לקרן. הילד הבלונדיני הוסיף הרבה מהירות והתלהבות למשחק ההתקפה של יובה. כעבור שלוש דקות אלגרי ויתר על קן ושיתף שחקן צעיר נוסף, סטפי מבידידי בן ה-18.


אלה שלא היו מספיק טובים אצל יובה הם חואן קוואדראדו שהיה חלוד אחרי פציעה ארוכה ולא שיחק מספיק קבוצתי, וכן פאולו דיבאלה שניסה לאיים רק פעם אחת על השער ושיחק מאוד מאחור והיה צריך לקחת על עצמו קצת יותר.



דיבאלה. לא בלט מספיק (AFP)
 

ספאל ראתה שהשד לא נורא כל כך ולא הסתפקה בשער השוויון. סרג'יו פלוקארי, החלוץ הוותיק, כבש שער בכורה העונה בתזמון מדהים. בדקה ה-74, מורג'ה גנב את הכדור עם החזה, הכדור הגיע לפלוקארי, שהתקדם והכניע בקלות את מתיה פרין. השער אושר לאחר הבדיקה של ה-VAR. אלגרי ההמום מיהר להגיב והכניס את פדריקו ברנרדסקי בדקה ה-80. האיטלקי הרים כדור חופשי מצוין שניות לסיום אבל דה שיליו נגח החוצה.



פלוקארי מנצח את יובה ודוחה את חגיגות האליפות (AFP)


יובנטוס שספגה הפסד שני בלבד העונה בליגה, תוכל לזכות באליפות מחר אם נאפולי לא תנצח את קייבו, או ביום שבת הבא כשתארח את פיורנטינה אך קודם לכן תנסה להעפיל לחצי גמר ליגת האלופות כשתפגוש את אייאקס בגומלין רבע גמר ליגת האלופות ביום שלישי. ספאל, מנגד, העפילה למקום ה-13 בטבלה במרחק בטוח של שבע נקודות מהקו האדום, ובעיקר עם הרבה אופטימיות לקראת ההמשך.



אלגרי זועם. החגיגות נדחו (AFP)


מילאן – לאציו 0:1
ניצחון חשוב מאוד לרוסונרי של ג'נארו גאטוסו אחרי ארבעה משחקים רצופים שלא עשו זאת, בזכותו שמרו על המקום הרביעי ולפחות זמנית צימקו את הפער מאינטר השלישית לשתי נקודות בלבד. בדקה ה-77 הוענק למילאן פנדל בעקבות נגיעת יד ברחבה, אלא שבדיקה בסיוע ה-VAR ביטלה את ההחלטה, ואז, שתי דקות לאחר מכן, פרנק קסי כבש מהנקודה הלבנה והכריע את ההתמודדות, אחרי שהמחליף ריזה דורמיסי, שרק עלה חמש דקות קודם לכן, התנגש במתאו מוסאקיו ואפשר לקשר מחוף השנהב לשלוח את השוער תומאס סטרקושה האלבני לפינה השנייה. בדומה לרוסונרי עד הערב, לאציו רשמה מחזור רביעי רצוף ללא ניצחון והידרדרה למקום השביעי עם 49 נקודות במאזנה.






רומא – אודינזה 0:1
ניצחון שני ברציפות לקבוצתו של קלאודיו ראניירי, שלא הרשימה, אבל נהנתה משער של אדין דז'קו בדקה ה-67 מבישול של סטפן אלשעראווי כדי לטפס לפחות זמנית עד למקום החמישי, כשבמאזנה 54 נקודות, שתיים יותר מאשר ולאטאלנטה ונקודה פחות ממילאן הרביעית. ברומא גם חוששים כעת מהיעדרות ארוכה של דניאלה דה רוסי, שבדקה ה-69 נאלץ לנטוש את כר הדשא. אודינזה, לעומת זאת, עם 32 נקודות בלבד ובמרחק ארבע נקודות בלבד מאמפולי שמתחת לקו. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי