הסקודטו שלהם: באיטליה בחרו את הרכב האליפויות של יובה

דל פיירו ובופון
דל פיירו ובופון | AFP

תארו לכם את רונאלדו משתף פעולה עם דל פיירו וטבס, כשמאחור הקישור שסחף את הביאנקונרי לגמר האלופות וכמובן בופון והגנת הברזל. וגם: הציונים שקיבלו שחקני יובה - מי הצטיין לצד הפורטוגלי וכמה קיבל דיבאלה?

(גודל טקסט)

אמנם חלפו כבר יומיים מאז יובנטוס זכתה בשבת באליפות ה-35 בתולדותיה והשמינית ברציפות – הרצף הארוך ביותר באיטליה מאז ומעולם, אך בארץ המגף ממשיכים לפאר את השושלת של הגברת הזקנה: החל מהאליפות הראשונה ברצף החלה בעונת 2011/12, שהייתה גם האחרונה של הסמל אלסנדרו דל פיירו והראשונה של המאמן אנטוניו קונטה, ועד לאליפות האחרונה, 2018/19 בכיכובם של כריסטיאנו רונאלדו ומאסימיליאנו אלגרי (שוב).

"גאזטה דלה ספורט" האיטלקי בחר את ההרכב החזק ביותר של יובנטוס מאותה התקופה, 2011 עד 2019, במערך 3:4:3, כשלגבי האיש בין הקורות לא היה ספק –  ג'יאנלואיג'י בופון זכה עם יובנטוס בשבע משמונה האליפויות הרצופות, עד שהודיע בקיץ על עזיבה לפריז סן ז'רמן. יחד עם שתי האליפויות בהן זכה בעונות 2001/02 ו-2002/03, מדובר בשחקן המעוטר ביותר בתולדות הביאנקונרי. על יכולתו המדהימה של האיטלקי בין הקורות איך צורך להרחיב, אם כי נציין שבעונת 2015/16 הוא קבע שיא חדש בכדורגל האיטלקי עם 974 דקות ללא ספיגה.


הרכב האליפויות של יובה (ספורט1)

בעוד ההתקפה של ריאל מדריד כונתה "ה-B-B-C" בזכות גארת' בייל, קארים בנזמה וכריסטיאנו רונאלדו – גם ליובנטוס היה את ה-B-B-C שלה: מדובר בשלישיית הבלמים: , ג'ורגיו' קייליני, לאונרדו בונוצ'י ואנדראה ברצאלי. השניים האחרונים זכו בכל האליפויות יחד במדי יובנטוס בעוד בונוצ'י יצא לגלות קצרה ולא מוצלחת במילאן. ברצאלי הוותיק הודיע אגב שיפרוש בקיץ בשל הפציעות הרבות מהן סבל. (רשם העונה שש הופעות בלבד). קייליני חצה השנה את רף 500 ההופעות במדי יובנטוס ואפילו שיחק איתה בליגה השנייה.

חוליית הקישור מציגה שמות גדולים. קלאודיו מרקיזיו הוא הפחות נוצץ מהחבורה אך אי אפשר להתעלם ממי ששיחק 12 שנים במדי הגברת הזקנה, זכה בשבע אליפויות והגיע לכמעט 400 משחקים. באליפות הראשונה אף תרם תשעה שערים. ארתורו וידאל שיחק בקבוצה בסה"כ ארבע שנים אך את כולן סיים כאלוף. הקשר שהגיע מבאייר לברקוזן שילב בין משחק הגנה נפלא לבין תרומה התקפית וכבש 35 שערים ב-124 משחקי ליגה.

אנדראה פירלו נחשב לשחקן גמור במדי מילאן אותה עזב לאחר עשור ב-2011, ויובה אמרה "תודה" ועשתה את עסקת חייה. הקשר האיטלקי הנפלא היה מלך הבישולים בליגה ב-2011/12 ובאותה עונה נבחר גם לקשר השנה. בכל ארבע האליפויות הראשונות שלו במדי הביאנקונרי הוא נכלל בנבחרת השנה. השם האחרון הוא פול פוגבה הצרפתי שפרץ במדי האיטלקים אחרי תקופה קשה במנצ'סטר יונייטד וזכה בארבע אליפויות. בין 2012 עד 2015 נכלל בנבחרת העונה.


בופון. היה לכם ספק? (Getttyimages)

נסיים עם חוד ההתקפה. אלסנדרו דל פיירו, איך לא, נמצא בהרכב. "הנסיך" מיעט לשחק בעונתו האחרונה בקבוצה אך ריגש את הקהל כשכבש שער במחזור הסיום נגד אטלאנטה ונפרד בדמעות. החלוץ הוא מלך שעריה וגם שיאן ההופעות של יובנטוס עד היום, האיש שיחק איתה בליגה השנייה. קרלוס טבס הארגנטינאי העביר שנתיים במדי יובה בין 2013 עד 2015,  במהלכן כבש 50 שערים, 39 מתוכם בליגה. כריסטיאנו רונאלדו, השחקן הראשון שזוכה בתואר האליפות בשלוש הליגות הגדולות, הוא היהלום האחרון שבכתר. הפורטוגלי, השחקן היקר בתולדות יובה בכל הזמנים, כבש 19 שערים ובישל עוד 11 ולפרק זמן מה היה גם מלך השערים בליגה האיטלקית.

מעבר לכך, באיטליה חילקו ציונים לשחקני יובנטוס על העונה האחרונה. המאמן אלגרי קיבל את הציון 8.5 ועליו נכתב: "כשהוא בסביבה הכל תמיד מרגיש תחת שליטה, הוא יודע לנהל משברים". כריסטיאנו רונאלדו וג'ורג'יו קייליני, בעונת הבכורה שלו כקפטן, קיבלו את הציון 9. פאולו דיבאלה קיבל את הציון 7 ונכתב עליו: "מוסיקה עצובה ברקע. כבש חמישה שערים בלבד לעומת 22 בשנה שעברה. סבל מפציעות וסופסל על ידי המאמן ובעיקר איכזב". את הציון הנמוך ביותר קיבל דוגלאס קוסטה (5.5). מויזה קן זכה לציון 7.5


דל פיירו. נפרד כאלוף (Gettyimages)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי