איטליה עוצרת את נשימתה: מי תניף את הגביע האיטלקי?

גביע איטלקי
גביע איטלקי | Gettyimages

לאציו שלא העפילה לגמר כבר שבע שנים, תפגוש את אטאלנטה שתגיע למשחק המכריע לראשונה מאז 1996. לאחר ארבע שנים רצופות שבהן יובנטוס החזיקה בתואר, נקבל מחזיקה חדשה (21:35, שידור בספורט4)

קבוצות: אטאלנטה לאציו
(גודל טקסט)

הלילה (רביעי) יתקיים גמר הגביע האיטלקי בין לאציו לאטאלנטה (21:35, שידור ישיר בספורט4). שתי הקבוצות מגיעות לגמר לאחר שעברו בדרך את המועדונים הגדולים באיטליה. לאציו גברה על שתי המילאנזיות מבירת האופנה, כאשר גברה 0:1 על אינטר ברבע הגמר, ובחצי הגמר ניצחה את מילאן 0:2 בסיכום שני המשחקים. לאציו תגיע לגמר לראשונה מאז עונת 2012/13 בו היא גם זכתה, ובסך הכול לנשרים יש שש זכיות במפעל. 

מנגד, אטאלנטה שנמצאת בעונה פנטסטית ואף מדורגת במקום הרביעי בליגה, הצליחה להגיע לגמר לאחר שהביסה את יובנטוס 0:3 ברבע הגמר, ו- 4:5  מטורף על פיורנטינה בסיכום שני המשחקים.  אטאלנטה מגיע לגמר מאז 1995/96, כאשר בפעם האחרונה שבו היא זכתה בגביע הייתה ב-1962/63, וזכייה בעונה כזו תהיה עוד חותמת מתוקה לעונה ההיסטורית שלה.

שתי הקבוצות מגיעות כשהן עדיין נלחמות על מקום שמוביל לאחד מהמפעלים האירופאים בעונה הבאה. לאציו שמדורגת במקום השמיני רחוקה ארבע נקודות מהמקום השישי שמוביל בליגה האירופית, ואטאלנטה כאמור נמצאת במקום הרביעי, אך גם מילאן וגם רומא צמודות אליה ואורבות לה שתמעד באחד משני המשחקים הנותרים לסיום העונה.


מי תניף את הגביע? (Gettyimages)

במסיבת העיתונאים שהתקיימה אתמול, שני המאמנים התייחסו למקרה שקבוצתם תזכה. מאמן אטאלטנה פיירו גאספריני אמר: "אני שמח מאוד שהמון אוהדים הגיעו מברגאמו לרומא. חשיבות המשחק ברורה לכולם, ואני שמח שאוהדי אטאלנטה חלק מזה. לאציו היא קבוצה חזקה, אבל אני מאמין בשחקנים שלי ואנחנו מרוכזים במה שאנחנו צריכים לעשות. שזכייה בתואר תלויה בנו. עוד הוסיף גספריני: "אם נזכה בגביע, אנחנו נרקוד את ריקוד הפאפו גומז".

מאמן הנשרים סימונה אינזאגי אמר: "אנחנו רוצים לנצח באצטדיון הביתי שלנו עם האוהדים שלנו. זה יהיה משחק יפה, אני רוצה לראות את הקבוצה שלי מאוחדת ומרוכזת במטרה. אנחנו לא יכולים לעשות טעויות אינדיבידואליות נגד אטאלנטה. אנחנו נצטרך לנצל את יתרון הביתיות שלנו ולשחק את המשחק הכי טוב שלנו".

מלבד התואר עצמו, זכייה בגביע, מעניקה לקבוצה המנצחת השתתפות אוטומטית בליגה האירופית. אטאלנטה הבטיחה כבר לעצמה השתתפות בליגה האירופית והזכייה נותרה כמטרה העיקרית וראשונה אחרי יותר מ-50 שנה. לשני המאמנים עומד סגל מלא, והיום לעיני יותר מ-60 אלף צופים באצטדיון הבירה האולימפיקו ברומא תהיה לנו זוכה ראשונה לאחר ארבע זכיות רצופות של יובנטוס.


הערב נקבל זוכה חדשה בגביע האיטלקי לאחר ארבע שנות יובנטוס (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי