אטאלנטה ואינטר בליגת האלופות, אלגרי נפרד מיובה עם הפסד

קייטה באלדה
קייטה באלדה | AFP

סיום אדיר לסרייה A: הנראזורי ניצחו בשיניים 1:2 את אמפולי והורידו אותה לליגת המשנה, הכחולים מברגאמו גברו 1:3 על סאסואולו וסיימו לראשונה בתולדותיהם במקום השלישי ועם הכרטיס היוקרתי. מילאן תסתפק באירופית

(גודל טקסט)

יום המשחקים האחרון בליגה האיטלקית נפתח היום (ראשון), כשראשונות לעלות על כר הדשא היו טורינו ולאציו, משחק לפרוטוקול בלבד שהסתיים ב-1:3 לזכות וולטר מצארי ושחקניו. לאחר מכן סמפדוריה גברה 0:2 על יובנטוס במשחקו האחרון של המאמן מסימיליאנו אלגרי אחרי חמש שנים וחמש אליפויות רצופות, ואז הגענו לרגע השיא של הערב.


בסיום 90 דקות מותחות ומלאות מהפכים, אטאלנטה סיימה במקום השלישי הודות ל-1:3 על סאסואולו ולראשונה בתולדותיה השיגה את הכרטיס לליגת האלופות. במקביל, אינטר ניצחה בשיניים 1:2 את אמפולי, סיימה רביעית והשיגה את הכרטיס אחרון לאלופות, כשבמקביל ניצחונה הדרמטי גרם לכך שיריבתה הערב ירדה לליגת המשנה ואילו יריבתה העירונית מילאן תיאלץ להסתפק בליגה האירופית בלבד.


אינטר – אמפולי 1:2
אינטר הייתה לכל אורך העונה במקומות 3-4 והערב, למספר דקות לקראת הסיום, כבר נראה היה שהיא תאבד את מקומה בליגת האלופות: אטאלנטה הובילה, מילאן עלתה ליתרון על ספאל ודווקא אחרי שמאורו איקרדי החמיץ בדקה ה-61 פנדל שיכול היה להכריע את הסיפור, הגיע חאמד טראורה הצעיר והימם את מילאנו עם 1:1 בדקה ה-76, בכך מחק את שערו של קייטה באלדה בדקה ה-51, בסך הכל חמש דקות אחרי שעלה מהספסל.



איקרדי החמיץ פנדל ולמזלו לא הפך לגיבור טראגי (Gettyimages)


למזלם של לוצ'יאנו ספאלטי והנראזורי, ראג'ה נאינגולאן בדקה ה-81 קבע 1:2 דרמטי, שמר על המקום הרביעי עבור אינטר ולא רק שהבטיח את מקומה בליגת האלופות, אלא גם הותיר את היריבה העירונית מילאן בליגה האירופית בלבד. בתחילת הדקה ה-90 האורחים עוד כמעט השוו, הם היו חייבים להשוות בשביל להישאר בליגה, אבל ד'אמברוסיו בהצלת העונה מנע שער ודאי ובעזרת המשקוף שמר על שלוש הנקודות לזכות אינטר, גם הנדאנוביץ' סיפק עצירה אדירה דקה אחר כך  והוריד את אמפולי לליגת המשנה – היא נותרה עם 38 נקודות, גנואה סחטה נקודה, עקפה אותה ושרדה על חשבונה.



נאינגולאן הציל את הנראזורי (Gettyimages)


אטאלנטה – סאסואולו 1:3
אחת ההפתעות הכי נעימות של העונה בכדורגל האירופי, זו שאת העונה החלה במוקדמות הליגה האירופית מול הפועל חיפה, סיימה במקום השלישי בסרייה A ועם הכרטיס לליגת האלופות – לראשונה בתולדותיה. כמו אינטר שסיימה רביעית, גם היא סבלה במהלך המשחק, כבר ראתה את דומניקו ברארדי כובש בדקה ה-19 ומסבך אותה קשות, אבל דובאן ספאטה בדקה ה-35 החזיר לה את הצבע ללחיים. עמוק בתוספת הזמן של המחצית הראשונה פרצה מהומה בין שחקני הקבוצות ואותו ברארדי ספג אדום ישיר, כך שהאורחת נותרה בחיסרון מספרי וללא הכוכב הגדול שלה.



מהומה גדולה הסתיימה באדום לכוכב האורח (Gettyimages)


הכחולים מברגאמו עלו למחצית השנייה בסערה, הרי שידעו שניצחון והם מגשימים את חלום ליגת האלופות, ובדקה ה-53 אלחנדרו גומס קבע 1:2, מריו פאשליץ' בדקה ה-65 השלים 1:3 והאורחים עוד נותרו בתשעה שחקנים לדקות הסיום, אחרי שפרנצ'סקו מגנאנלי ספג אדום גם כן. עם שריקת הסיום החלה חגיגה גדולה בברגאמו והקבוצה השלימה היסטוריה עם הכרטיס הנכסף לליגת האלופות.



גומס חוגג את המקום בליגת האלופות (Gettyimages)


ספאל – מילאן 3:2
משחק הפכפך היה גם בספאל, שם אמנם היה זה משחק לפרוטוקול עבור המארחת, אך הרוסונרי של ג'נארו גאטוסו היו זקוקים לניצחון ולמעידה של אחת מהמדורגות מעליה כדי לתפוס ברגע האחרון את הכרטיס לליגת האלופות. האקן צ'לאנהולו בדקה ה-18 העלה אותה ליתרון, פרנק קסי הכפיל את יתרון האורחים בדקה ה-23 ובאותן דקות היא הייתה עם הכרטיס לאלופות, עד שפרנצ'סקו ויקארי (28) ומוחמד פארס (53) היממו אותה והשוו ל-2:2. קסי שוב כבש, הפעם מבעיטת עונשין בדקה ה-66, אבל כאמור אטאלנטה ואינטר הצליחו לנצח בביתן ובכך הותירו את הרוסונרי במקום החמישי עם 68 נקודות, שתיים מתחת למדורגות שלוש וארבע ועם הכרטיס לליגה האירופית בלבד.



היו עם הכרטיס לאלופות לרגעים בלבד. מילאן תסתפק באירופית (Gettyimages)


פיורנטינה – גנואה 0:0
האורחת ידעה שהיא זקוקה לנקודה ולהפסד של אמפולי לאינטר, ולמזלה זה בדיוק מה שקרה. אפשר לומר שהיו תשעים דקות כמעט נטולות אירועים, אפילו משעממות, אך הנקודה היקרה שצברה גנואה משמעותה שגם היא, כמו אמפולי, עם 38 נקודות, אלא שהמאזן ביניהן היה לטובת הקבוצה מגנואה וכך היא תקעה יתד במקום ה-17 והורידה דווקא את אמפולי בחזרה לסרייה B.



סמפדוריה – יובנטוס 0:2

ללא כריסטיאנו רונאלדו ובהופעתו האחרונה של מסימיליאנו אלגרי על הקווים, האלופה נעלה את העונה במפגש לפרוטוקול ורשמה משחק ליגה חמישי ברציפות ללא ניצחון לאחר הפסד 2:0 לסמפדוריה, שנהנתה משערים מאוחרים של גרגואר דפרל (84 ו-91) וסיימה במקום התשיעי עם 53 נקודות כשגם עבורה מדובר היה במשחק חסר משמעות.



נפרד עם חמש אליפויות רצופות. אלגרי (Gettyimages)


יובנטוס סיימה עם 90 נקודות וחגגה אליפות שמינית ברציפות בתום עוד עונה מרשימה בסרייה א', אך על כך העיבה העובדה שהביאנקונרי הודחו מליגת האלופות כבר ברגע הגמר כאשר גם בגביע האיטלקי הם סיימו את דרכו מוקדם מהצפוי. מי שכאמור נפרד מהגברת הזקנה אחרי חמש שנים היה אלגרי שסיים את דרכו עם חמש אליפויות רצופות, ארבעה גביעים ושני גמרים של ליגת האלופות בהם לא הצליח לנצח.


רומא – פארמה 1:2
קלאודיו ראניירי נפרד מבירת איטליה עם ניצחון דחוק ודרמטי, אבל כזה שלא הספיק לרומא כדי לטפס מהמקום השישי והיא תסתפק במוקדמות הליגה האירופית. לורנצו פלגריני כבש בדקה ה-35, ג'רביניו נהנה מבישול של פפין כדי להשוות בדקה ה-86 והאולימפיקו המצוברח זכה לפחות לראות ניצחון במחזור הסיום, אחרי שצ'נגיז אונדר בדקה ה-89 מצא את דייגו פרוטי, האחרון הכריע את ההתמודדות עם 1:2 מאוחר שכאמור הותיר את רומא בפיגור שתי נקודות ממילאן החמישית ובמרחק שלוש נקודות מהעולות האחרונות לצ'מפיונז.


אגב, אונדר שבישל את שער הניצחון, נכנס בדקה ה-82 במקום דניאלה דה רוסי, שכידוע רומא בחרה לוותר על שירותיו לעונה הבאה. בכך מסתיים רומן נוסף בין רומא לאחד מסמליה – אחרי שפרצ'סקו טוטי פרש לפני שנתיים בתום 25 שנה בקבוצה, כעת זהו דה רוסי שבגיל 35 עוזב את רומא לראשונה בחייו. 



דה רוסי נפרד מהאולימפיקו בדמעות (AFP)


טורינו – לאציו 1:3

במשחק שלא שינה דבר לשני הצדדים. המארחים סיימו את העונה במקום השביעי, מדרגה מעל לאציו שסיימה עם 59, ארבע נקודות פחות. יאגו פאלקה הספרדי כבש את הראשון בדקה ה-51, סשה לוקיץ' הכפיל תוך שתי דקות בלבד, צ'ירו אימובילה צימק בדקה ה-66 ולורנזו דה סילבסטרי קבע את תוצאת המשחק בדקה ה-80.


תוצאה נוספת: קליארי – אודינזה 2:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי