יובנטוס חזרה למקום הראשון אחרי 1:2 על אינטר בסן סירו

כריסטיאנו רונאלדו, פאולו דיבאלה
כריסטיאנו רונאלדו, פאולו דיבאלה | Marco BERTORELLO / AFP

אחרי שישה ניצחונות רצופים, קונטה איבד נקודות ראשונות ואת הפסגה בו זמנית. דיבאלה והיגוואין כבשו לזכות הגברת הזקנה, מרטינס איזן זמנית. רומא מעדה נגד קליארי עם 1:1, חלוקת נקודות בין נאפולי לטורינו

(גודל טקסט)
המחזור השביעי בליגה האיטלקית נמשך היום (ראשון), כאשר במשחק המוקדם פיורנטינה גברה על אודינזה בביתה. רומא אירחה את קליארי ומעדה עם 1:1 מאכזב, כשבמקביל אטאלנטה נשארה שלישית עם 1:3 קליל נגד לצ'ה. צ'ירו אימובילה הציל את לאציו מהפסד עם צמד ב-2:2 בבולוניה, נאפולי נעצרה עם 0:0 בטורינו. ובמשחק שנעל את היום, יובנטוס עלתה לפסגה אחרי 1:2 גדול על אינטר ב'דרבי איטליה'.


אינטר – יובנטוס 2:1
כבר במחזור השביעי, שתי הקבוצות החזקות בליגה האיטלקית נפגשו למשחק העונה ב'דרבי דה איטליה' כאשר אינטר, שטרם איבדה נקודות ערב המשחק, מסתכלת על האלופה הגאה מלמעלה. ליובנטוס לעומת זאת לא היו שום רגשי נחיתות והיא הגיעה להצהיר הכוונות בסן סירו.


יובנטוס עלתה ליתרון כבר בדקה הרביעית, פאולו דיבאלה כבש שער נהדר עם בעיטה חדה על סף הרחבה, לאחר בישול של מיראלם פיאניץ'. השוויון הגיע בדקה ה-18 לאחר שלאוטרו מרטינס דייק מהנקודה הלבנה, עקב נגיעת יד של מתייס דה ליכט. אבל את המילה האחרונה נתן דווקא ארגנטינאי אחר, גונסאלו היגוואין שעלה מהספסל, קיבל כדור מבנטנקור החלוץ המושמץ דייק עם בעיטה חדה ושער והוכיח לכולם שעדיין יש לו מה לתרום, גם ברמות הגבוהות ביותר.


בעקבות הניצחון יובנטוס עלתה למקום הראשון כשהיא עם 19 נקודות, לעומת אינטר של אנטוניו קונטה שרשם שני הפסדים רצופים בכל המסגרות, ואיבד נקודות ראשונות בליגה, ינסה לשוב מפגרת הנבחרות ביכולת טובה יותר ולחלוף פעם נוספת על האלופה בטבלה.



חזר למקום הטבעי. כריסטיאנו רונאלדו (Marco BERTORELLO / AFP)


טורינו – נאפולי 0:0
אחרי 0:0 נגד גנק בליגת האלופות, נאפולי קיוותה להמשיך את המומנטום החיובי בליגה עם ניצחון באצטדיון האולימפי בטורינו, למרות שהחזיקה ברב הדקות במשחק, גם נגד טורינו היא לא הצליחה למצוא את הרשת וסיימה ב-0:0 שני ברציפות. המארחת מנגד שרשמה משחק שני ללא ניצחון, חלפה מעל ורונה בדרך למקום התשיעי.




רומא – קליארי 1:1
עוד לפני שריקת הפתיחה, הקהל המקומי עשה הרבה מאוד כבוד לראג'ה נאינגולן, שחזר לאולימפיקו לראשונה מאז שעזב את רומא. על כר הדשא בבירת הנצח, המשחק היה חם מאוד. בדקה ה-26 קליארי זכתה לכדור עונשין מהשופט, שזיהה נגיעת יד הגנת הג'לארוסי. ז'ואאו פדרו לקח על עצמו את האחריות ומצא את הרשת של פאו לופס. בדקה ה-31 ג'סטין קלוייברט על האגף הימני, וניסה למצוא את אדין דז'ק ובכדור רוחב, אך הבלם לוקה ספיטלי הקדים את החלוץ הבוסני, ובטעות גדולה הבקיע שער עצמי אומלל, וקבע 1:1. עמוק בדקה ה-90, כדור ארוך הגיע לדז'קו, שמסר עם הראש לניקולה קאליניץ', והקרואטי כבש שער חשוב, אך שופטי הווידאו זיהו עבירה מוקדמת שלו וציננו את החגיגות.


אטאלנטה – לצ'ה 1:3
הקבוצה מברגאמו לא גילתה רחמים לצ'ה המסובכת קשות בתחתית, וניצחה אותה עם 0:3 חלק. דופאן ספאטה שיגר פצצה מרגלו בדקה ה-35 ונעץ את השער היתרון של אטאלנטה. חמש דקות לאחר מכן אלחנדרו גומס נעזר בקורת השער היריב כדי להכפיל את היתרון ואילו בדקה ה-56 רובין גוסנס הגרמני קבע 0:3 וחתם הופעה טובה של קבוצתו. פאביו לוסיוני הספיק לצמק ל-3:1 בדקה ה-86 וקבע את תוצאת המשחק.


חגיגה גדולה בברגאמו (Emilio Andreoli/Getty Images)
חגיגה גדולה בברגאמו (Emilio Andreoli/Getty Images)


בולוניה – לאציו 2:2
לעיני המאמן סינישה מיכאלוביץ', שמטופל במחלת הסרטן ממנה סובל, שחקני בולוניה עלו לכר הדשא הביתי במטרה אחד והיא להשיג שלוש נקודות חשובות נגד לאציו עבור מאמנם. בדקה ה-21, ריקרדו אורסוליני מצא את לדיסלב קרייצ'י בתיבת החמש, והאחרון נגח את ה-0:1 של בולוניה. צ'ירו אימובילה, הכובש המוביל העונה של לאציו הגיב שתי דקות לאחר מכן עם שער שוויון חשוב. בדקה ה-31 בולוניה החזירה את היתרון לידה עם שער של רודריגו פאלאסיו, שהסתער על כדור חוזר, ואילו אימובילה השלים צמד בדקה ה-40 וחתם מחצית מצוינת. בדקה ה-60 לוקאס לייבה ראה כרטיס צהוב שני והורחק מכר הדשא, כשעשר דקות לאחר גארי מדל דאג שמספר השחקנים יהיה שווה עם כרטיס אדום ישיר. אם כל זה לא מספיק, בדקה ה-88 הנשרים קיבלו כדור עונשין והזדמנות פז לנצח, אך חואקים קוראה פספס ובכך קבע חלוקת נקודות במשחק.


פיורנטינה – אודינזה 0:1
הוויולה השיגו את ניצחונם השלישי ברציפות. פרס השחקן המצטיין לחודש ספטמבר הוענק לפרנק ריברי לפני המשחק ובדקה ה-72, הצרפתי ראה את ניקולה מילנקוביץ' הסרבי נוגח פנימה את שער הניצחון, אחרי כדור קרן מדויק של אריק פולגאר. שלוש הנקודות העלו את הסגולים למקום השישי באופן זמני, בעוד השחורים-לבנים נותרו במקום ה-14 בטבלה אחרי הפסדם הרביעי העונה.


שחקן חודש ספטמבר באיטליה. פרנק ריברי (Gabriele Maltinti/Getty Images)
שחקן חודש ספטמבר באיטליה. פרנק ריברי (Gabriele Maltinti/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי