בית המשפט קבע: פאלרמו פורקה באופן סופי אחרי 32 שנים

ערן זהבי
ערן זהבי | Tullio M. Puglia/Getty Images

אחרי שמות כמו קבאני, דיבאלה, פסטורה וזהבי, מועדון הפאר הסיציליאני הפסיק להתקיים בגלל בעיות כלכליות קשות. קבוצה חדשה בעלת שם דומה הוקמה והיא תחל את פעילותה בליגה הרביעית

(גודל טקסט)

אחרי 32 שנים, בהן המועדון פאלרמו היה חבר קבוע בסרייה A ואף הגיע לגמר הגביע האיטלקי ב-2011, היום (שישי) הגיע סופה העגום של הקבוצה הוורודה מסיציליה. בית המשפט לפשיטות רגל נעתר לבקשת התובעים וקבע כי המועדון הוא חדל פירעון ועליו להפסיק להתקיים.

הבעיות הכלכליות וההתנהלות הלקויה של פאלרמו בשנים האחרונות היו המפח להתרסקות. אנדראה זמפריני, בנו של הבעלים לשעבר מאוריציו, הציע לשלם עשרה מיליון יורו בשביל לטפל במצב הבעייתי, אך לפי הדיווחים הסכום כלל לא היה קרוב כדי שהדברים יסגרו.

בתחילת העונה הנוכחית, בשל הבעיות הכספיות, נזרקה פאלרמו מהליגה השנייה בפתיחת העונה. במקומה עלתה לליגה הרביעית קבוצה חדשה מהעיר, תחת וסמל כמעט תואם. המטרה היא לייצר מועדון חדש בעיר, עם אותם הסממנים למה שהיה, אך ללא אותה ההיסטוריה, דבר אשר קרה לפני מספר שנים עם פארמה.

דיבאלה בשנות הפריצה בפאלרמו. סוף עידן בסיציליה (Tullio M. Puglia/Getty Images)
דיבאלה בשנות הפריצה בפאלרמו. סוף עידן בסיציליה (Tullio M. Puglia/Getty Images)

במהלך שנותיה בליגה הבכירה, ה"רוסנרו" סיימה שלוש פעמים במקום החמישי, הגבוה ביותר בהיסטוריה של סיציליה. מספר שמות בולטים מאוד עברו בשורותיה, כמו החלוץ אדינסון קבאני שמככב היום בפריז סן ז'רמן, כמו גם פאולו גיבאלה של יובנטוס. שחקן נוסף שעשה חיל בוורוד היה חאבייר פסטורה הארגנטינאי, כשגם חלוץ נבחרת ישראל ערן זהבי רשם 26 הופעות במדיה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי