לראשונה מזה 30 שנה: לאציו ניצחה 1:2 את מילאן בסן סירו

שחקני לאציו חוגגים
שחקני לאציו חוגגים | Marco Rosi/Getty Images

אימובילה (25) וקוריאה (83) נתנו לקבוצה של סימונה אינזאגי שלוש נקודות שקירבו אותה לצמרת ועצרו רצף רע של שלושה עשורים באצטדיון המפואר. עצמי של בשטוש (28) איזן זמנית. קליארי ניצחה את אטאלנטה

(גודל טקסט)
יממה אחרי שמשחקי המחזור ה-11 בסריה A יצאו לדרך עם מפגשי הקבוצות הגדולות, במהלכן ניצחה יובנטוס בדרבי ואינטר הכניעה את בולוניה בתוספת הזמן, במוקד משחקי היום (ראשון) לאציו ניצחה 1:2 בחוץ נגד מילאן. עוד קודם לכן נערכו ארבעה משחקים ובמפגש המוקדם הייתה זו קליארי שניצחה 0:2 בחוץ את אטאלנטה ונצמדה אליה בצמרת. לאחר מכן טיאגו מוטה שוב איבד נקודות בדקות הסיום, באלוטי כבש וירד מהמגרש במהלך ההפסד 2:1 של ברשיה נגד ורונה ופיורנטינה נפרדה ב-1:1 נגד פארמה.


מילאן – לאציו 2:1
המשחק המרכזי של המחזור הפגיש שניים מהמועדונים הגדולים ביותר בסרייה A, שניהם הרחק מגדולתם – אם כי לאציו מציגה עונה סולידית ולא הפסידה בחמשת המחזורים האחרונים, כולל 0:4 על טורינו ביום רביעי. לאציו היתה גם זו שעלתה ליתרון ראשונה, כשבדקה ה-25 מנואל לזארי פרץ מצד ימין והרים כדור רוחב נפלא, אליו הגיע צ'ירו אימובילה ונגח פנימה.


היתרון החזיק שלוש דקות בדיוק, כיוון שמילאן יצאה להתקפה וכדור עומק מצא את דרכו לקשישטוף פיונטק בתוך הרחבה. הפולני בעט חלש, אבל הכדור פגע בגופו של בשטוש וחדר לרשת, קובע שער עצמי ו-1:1. המשחק לא התעלה לרמה גבוהה והיה נראה שהוא בדרך לחלוקת נקודות, אבל לאציו ניסתה לצאת בכל זאת עם שלוש נקודות ובדקה ה-83 לואיס אלברטו בישל נהדר לחואקין קוריאה, שמצא את עצמו לבד מול דונארומה וכבש בקלות.




זהו למעשה הניצחון הראשון של לאציו על מילאן בליגה מאז 2017, ובסן סירו זה דבר שלא קרה כבר 30 שנה. אולי זה מעיד על ההתדרדרות של הרוסונרי, שנותרו במקום ה-11 עם הפסדם השישי העונה. לאציו, לעומת זאת, טיפסה למקום הרביעי עם הניצחון השלישי ברציפות שלה.


אטאלנטה – קליארי 2:0
הכחולים מברגאמו הפסידו רק פעם אחת העונה במסגרת הליגה, זה קרה לפני חודשיים ויומיים ב-3:2 לטורינו, אבל היום הם נכנעו בפעם השנייה ושוב זה קרה בבית – אבל לקבוצה שגם היא הפסידה בפעם האחרונה ב-1.9. שלושה ימים לפני שתארח את מנצ'סטר סיטי בליגת האלופות, לפני שבועיים היא חטפה ממנה 5:1 והגיבה עם 1:7 מדהים על אודינזה, החבורה של ג'אנפיירו גאספריני רשמה מחזור שני ללא ניצחון ואפשרה לקליארי להיצמד אליה בטבלה, במשחק בו היא איבדה שליטה והפסידה בצדק. אגב, גם בעונה שעברה ניצחה קליארי בברגאמו ומה שעוד משותף לשתי הקבוצות הוא ששני הפסדים היחידים שלהן העונה היו במשחקי בית.


הכל הלך הפוך לאטאלנטה, או אם תרצו הייתה זו האורחת בהופעה נפלאה, ובדקה ה-32 קליארי עלתה ליתרון מוצדק לאחר שכדור חופשי מצא את פאביו פיסקנה שניסה לכבוש בווירטואוזיות, הכדור פגע בשני שחקני אטאלנטה ובסופו של דבר חדר לרשת של רובין אולסן מגופו של מריו פאשליץ'. חמש דקות אחר כך אטאלנטה הייתה קרובה להשוות, אבל אלחנדרו גומס פגע במשקוף והכדור נחת על ראשו של אולסן, שלמזלו לא מצא את מסגרת שערו שלו. דקה חלפה והמקומיים הסתבכו כהוגן, כשיוסיפ איליצ'יץ', מכוכבי הקבוצה, פשוט בעט בחאראלמבוס ליקוגיאניס והורחק בצדק.


גאספריני ניסה לשנות וערך חילוף כפול במחצית, אלא שגם פתיחת המחצית השנייה הייתה שייכת לקליארי ובהתקפה מתפרצת תוצרת דרום אמריקה היה זה כריסטיאן אוליבה, מי שהחל את המהלך, שגם סיים עם בעיטה חזקה לרשת וקבע את תוצאת המשחק כבר בדקה ה-59 מבישול של ג'ובאני סימאונה. אטאלנטה לא כבשה במשחק ליגה לראשונה מאז אפריל, רצף של 16 משחרים נעצר, ואילו קליארי כאמור נצמדה אליה במקום הרביעי בזכות הניצחון כשלכל אחת 21 נקודות.



אוליבה מכריע את המפגש (Emilio Andreoli/Getty Images)


גנואה – אודינזה 3:1
אחרי שפתח את הקדנציה על הקווים בסערה, עם 1:3 ברשיה והמשיך עם תצוגה אדירה נגד יובנטוס שאמנם הסתיימה בהפסד 2:1 בדקה ה-96, טיאגו מוטה וגנואה שוב הגיעו לקרב תחתית לוהט הפעם נגד אודינזה שאף על רצף של שני הפסדים, נמצאת מעליה בטבלה עם שתי נקודות יותר. גוראן פאנדב העלה את גנואה ליתרון בדקה ה-22 לאחר צירוף מסירות נהדר עם כריסטיאן קואמה.


אבל כעבור 10 דקות צפון מקדוני אחר היה אחראי לשער השוויון, כאשר איליה נסטורובסקי מסר לרודריגו דה פול שכבש את שערו הראשון העונה, אבל אחד היפים העונה בליגה האיטלקית, עם פצצה אדירה מחוץ לרחבה. בדיוק כמו במחזור הקודם, גם הפעם קרסה המארחת בדקות הסיום, שערים מאוחרים של קן סמה (87) וקווין לזניה (90+5) העניקו לאודינזה ניצחון יקר אשר הרחיק אותה מהאזור המסוכן.


כאמור זו פעם השנייה שמוטה מאבד נקודות בדקות הסיום מאז מונה לקבוצה והוא ינסה להמשיך את מסע ההישרדות בתחתית הלוהטת מול נאפולי, של מאמנו של קשר, קרלו אנצ'לוטי, שלא ניצח את שלושת המשחקים האחרונים.


איבוד נקודות נוסף לטיאגו מוטה (Paolo Rattini/Getty Images)


ורונה – ברשיה 1:2
ברשיה שוב הפסידה ונותרה מתחת לקו האדום, כאשר הפעם היא ספגה שני שערים מול הפתעת העונה ורונה שהתמקמה בחלק העליון של הטבלה. אך למרות התצוגה המאכזבת של העולה החדשה, מריו באלוטלי יכול להרגיש מעודד עם גול אדיר מחוץ לרחבה, גם אם היה מדובר בשער מצמק שלו שינה שום דבר עבור קבוצתו. במהלך כל המשחק סבל מקריאות גזעניות של הקהל הביתי, והאיטלקי בעט את הכדור לכיוון האוהדים, ירד לחדר ההלבשה, אך לבסוף חזר למגרש וכאמור ענה להם גם שער יפה.


פיורנטינה – פארמה 1:1
פארמה שהגיע למשחק אחרי שני משחקים ללא ניצחון, קיוותה להפתיע את פיורנטינה שעלתה ללא פרנק ריברי המרצה עונש הרחקה. האורחת אפילו לא הייתה רחוקה מכך לאחר שז'רביניו העלה את האורחת ליתרון בדקה ה-40, אבל 23 דקות לסיום גיטאנו קאסטרובילי נגח את שער השוויון לאחר הגבהה של דלברט הברזילאי והמשחק הסתיים בתיקו מוצדק.



תוצאה נוספת
לצ'ה – ססואולו 2:2

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי