"יום שישי השחור": כותרת שנויה במחלוקת מעוררת סערה באיטליה

שער "קוריירה דלו ספורט"
שער "קוריירה דלו ספורט" | מסך

העיתון הנחשב "קוריירה דלו ספורט" פרסם כתבה לקראת המפגש בין לוקאקו לסמולינג במשחק בשישי, ועורר את חמת הקוראים שטענו כי מדובר בכותרת גזענית. מנהל האסטרטגיה של רומא: "הכוונה היתה חיובית"

קבוצות: אינטר רומא
(גודל טקסט)

אחרי הקריאות נגד לוקאקו והגרפיטי נגד באלוטילי, סערת גזענות חדשה מעוררת את איטליה – והפעם לא האוהדים אחראים לה אלא דווקא העיתונות. העיתון "קוריירה דלו ספורט" פרסם הבוקר (חמישי) כתבה לקראת המשחק בין אינטר לרומא במסגרת המחזור ה-15 בסרייה A מחר, כשהוא מתמקד במפגש בין שני אקסי מנצ'סטר יונייטד רומלו לוקאקו וכריס סמולינג – והכתבה עסקה במיוחד ביחס הגזעני מהם סובלים שניהם מאז הגיעו לאיטליה. על השער הופיעו תמונותיהם של כוכב אינטר וכוכב רומא, כשביניהם הכותרת "יום שישי השחור".

באופן טבעי, הכותרת הפרובוקטיבית עוררה סערה באירופה. דף השער של העיתון הפך לוויראלי, ודיון סוער נפתח על כוונת העיתון ועל המשמעות מאחורי הכותרת. בדף הטוויטר הרשמי של אינטר הגיב המועדון: "כדורגל הוא תשוקה, תרבות ואחווה. אנחנו מתנגדים, ותמיד מתנגדים, לכל צורה של אפליה".

מנהל האסטרטגיה של רומא פול רוג'ר הגיב למחלוקת: "הכוונה של העיתון היתה למעשה חיובית, אבל הכותרת האפילה על המסר האנטי-גזעני שהיה בתוך הסיפור".

"לצערנו, כפי שרואים ברשתות החברתיות, אנשים מסיקים מסקנות שגויות מכותרת השער של העיתון מבלי לראות את הכתבה וזה יוצר בעיות בתקופה בה כולנו מנסים לעצור את הגזענות המתפשטת בכדורגל האיטלקי".

גם ברשת, כמובן, לא חסכו בתגובות. אוהד אחד צייץ: "בדיוק כשחשבתם שכדורגל איטלקי לא יכול להגיע נמוך יותר, קוריירה דלו ספורט שם את זה בעמוד הראשי".

העיתונאי האיטלקי הבכיר מתיאו בונטי כתב: "הכתורת מראה בורות ואת הקולות הגזעניים הרגילים. להגיד שאני מופתע יהיה אנדרסטייטמנט".

העיתון עצמו, אגב, טרם פרסם הודעת התנצלות או הבהרה.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי