אינטר שמרה על הפסגה עם 1:3 על נאפולי בחוץ, צמד ללוקאקו

רומלו לוקאקו, לאוטרו מרטינס
רומלו לוקאקו, לאוטרו מרטינס | TIZIANA FABI/AFP via Getty Images

הבלגי כיכב, לאוטרו מרטינס הוסיף את השלישי והשניים הגיעו ל-30 שערים משותפים בניצחון בסן פאולו. זלאטן איברהימוביץ' ערך בכורה מחודשת ב-0:0 של מילאן מול סמפדוריה. שלושער לרונאלדו ב-0:4 של יובה על קליארי

(גודל טקסט)

המחזור ה-18 בליגה האיטלקית נסגר היום עם קרב הענקיות בין נאפולי לאינטר, שממנו קבוצתו של אנטוניו קונטה יצאה עם שלוש נקודות שהשאירו אותה בפסגה. עוד לפני כן, זלאטן איברהימוביץ' ערך בכורה מחודשת בסן סירו, במשחק שאותו מילאן סיימה בתיקו מאופס נגד סמפדוריה. יובנטוס הביסה את קליארי בזכות שלושער של כריסטיאנו רונאלדו ובמשחק המוקדם קיבלנו דרמה גדולה, כשבולוניה סחטה נקודה בביתה נגד פיורנטינה.

נאפולי – אינטר 1:3
הנראזורי שמרו על המקום הראשון בטבלה עם ניצחונם השני ברציפות, התכולים רשמו הפסד שלישי בחמשת המחזורים האחרונים ונשארו במקום השמיני. מי שהובילו את החבורה של אנטוניו קונטה פעם נוספת היו רומלו לוקאקו ולאוטרו מרטינס, שהגיעו ל-30 שערים משותפים בעונה הנוכחית.

לוקאקו העלה את האורחים על הלוח בדקה ה-14, עם מהלך סולו שבו רץ מקו מחצית המגרש כל הדרך אל השער. בדקה ה-33 הבלגי כבר השלים צמד, עם לא מעט עזרה של השוער אלכס מרט שלא הצליח להשתלט על בעיטה עוצמתית ביותר שלו. נאפולי צימקה תוך שש דקות, כשחוסה מריה קאייחון הוריד כדור גבוה לרגליו של ארקדיוש מיליק והפולני שלח את זה פנימה מקרוב. בדקה ה-62, מרטינס קבע את תוצאת המשחק כשניצל סגירה רעה של קוסטאס מנולאס כדי להבקיע את השלישי של אינטר.

מילאן – סמפדוריה 0:0
המיקום בליגה, ששתי הקבוצות מאוכזבות ממנו, היה רק תפאורה לדבר האמיתי: חזרתו של זלאטן איברהימוביץ' למילאן ולסרייה A, שמונה שנים אחרי שכיכב בה. השוודי פתח על הספסל, אבל המחצית הראשונה היתה משמימה כפי שהיה אפשר לצפות משתי הקבוצות, שעוברות עונה חלשה. מלבד שער שנפסל בשל נבדל, ממש על סף הירידה להפסקה, לא נרשמה עירנות מיוחדת ליד אחד השערים.

המחצית השנייה נפתחה עם הזדמנות לכל צד, כשהקאן צ'להאנולו ממילאן ומאנולו גאביאדיני מספדוריה מסכנים כל אחד את שער היריבה, אבל אף אחד לא הצליח לכבוש. ואז, בדקה ה-55, נכנס האיש והאגדה, שבשבילו למעשה נקנו רוב הכרטיסים לסן סירו היום, זלאטן איברהימוביץ'. אבל למרות שהכוכב העיר את חבריו וניסה לסדר להם מצבים להבקעה, לא צ'להאנולו ולא סוסו הצליחו להגיע לאיום אמיתי. כאמור, שתי הקבוצות לא עומדות בציפיות העונה, והתיקו המאופס פחות או יותר שיקף את מצבן העגום.

זלאטן. ברוך השב (Marco Luzzani/Getty Images)
זלאטן. ברוך השב (Marco Luzzani/Getty Images)

יובנטוס – קליארי 0:4
לפגרה יצאה הגברת הזקנה עם הפסד ללאציו בסופר-קאפ, אבל בליגה היא רשמה שני ניצחונות רצופים ושמרה על הפער מתחת אינטר. למזלה, הפעם היא פגשה את קליארי שאמנם פתחה טוב את העונה אבל ניצחה משחק אחד בלבד בחמשת המחזורים האחרונים והגיעה עם שני הפסדים רצופים. הזברות שלטו במחצית הראשונה, כשבלז מטווידי, פאולו דיבאלה ומריח דמיראל מנסים להבקיע, אך האורחת התגוננה היטב והקבוצות ירדו לחדר ההלבשה ללא שערים.

המחצית השנייה, לעומת זאת, היתה סיפור אחד. ארבע דקות מתחילתה כריסטיאנו רונאלדו ניצל חוסר ריכוז בהגנה, חטף את הכדור על סף הרחבה וירה פנימה. בדקה ה-67 הוא הוסיף עוד אחד בפנדל, מסמן את המשחק כניצחון בטוח ליובנטוס. תשע דקות לסיום היה זה גונסאלו היגוואין, שהגיע ראשון לכדור ארוך לחדר לרחבה, בועט שטוח ומכניע את רובין אולסן. שחקני קליארי עוד לא הספיקו להתאושש, ותוך דקה רונאלדו קיבל מסירה קלה מדוגלאס קוסטה והשלים שלושער ענק, עוקף את לוקאקו בדרך למקום השני בטבלת הכובשים בליגה.

רונאלדו. עוד יום עבודה (Chris Ricco/Getty Images)
רונאלדו. עוד יום עבודה (Chris Ricco/Getty Images)

בולוניה – פיורנטינה 1:1
ה"ויולה" סיימו מחזור שמיני רצוף ללא ניצחון ופספסה הזדמנות גדולה להתרחק מהקו האדום ונותרו במקום ה-15, בעוד סינישה מיכאילוביץ' ושחקניו נעצרו אחרי שני ניצחונות ומדורגים במקום ה-10.

מרקו בנאסי העלה את האורחת ליתרון בדקה ה-27 עם בעיטת יעף גדולה מחוץ לרחבה, אך כשנראה היה שהסגולים יוצאים עם שלוש נקודות, הגיע ריקרדו אורסוליני בדקה ה-94 וכבש בכדור חופשי פשוט מדהים, כמעט מזווית אפס, ונתן לקבוצה שלו נקודה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי