שכח איך זה מרגיש: אריקסן רוצה שוב לשים את ידו על תואר

כריסטיאן אריקסן
כריסטיאן אריקסן | Emilio Andreoli/Getty Images

לא היה מרוצה בטוטנהאם, המתין לריאל ורק בדרבי הרגיש שהגיע למקום שחיפש. קשר אינטר יפגוש הערב את נאפולי ב-21:40 (ספורט1) בחצי הגמר במטרה להתקרב למה שכה חסר לו

קבוצות: אינטר
(גודל טקסט)
הקריירה האיטלקית של כריסטיאן אריקסן יכולה הייתה להיפתח לפני זמן רב. כאשר היה הקשר הדני בן 15 והתקדם במחלקת הנוער של אודנסה, ידעו הסקאוטים ברחבי היבשת על הפוטנציאל, ומועדוני פאר רבים יצרו קשר. צ'לסי הייתה אופציה רצינית, אבל מילאן הייתה הראשונה שזימנה את הנער להתרשמות. אריקסן טס למילאנו, התאמן במשך יומיים והתקשה לקבל החלטה. מצד אחד, זו נראתה הזדמנות מקצועית מצוינת, אך מצד שני איטליה הרגישה לו רחוקה מדי, והמנטליות הייתה שונה מדי. בסופו של דבר, הוא בכלל לא נדרש להכריע בדילמה. "אנשי מילאן לא חזרו אלי", הוא נזכר בדיעבד.

הקבוצה השנייה שזימנה אותו הייתה ברצלונה, וזה הרגיש כמו הגשמת חלום. כמעריצו הגדול של מיכאל לאודרופ, השתוקק אריקסן ללבוש את חולצת הבלאוגרנה, אלא שהחוויה הפכה במהרה לסיוט. במשחק הידידות בין הנוער של בארסה לנבחרת קטלוניה הצעירה התרוצץ הדני ממקום למקום, אבל אף אחד לא מסר לו. "נגעתי בכדור אולי שלוש פעמים ב-90 דקות", הוא סיפר. התסכול היה עצום. הוא חזר הביתה לאודנסה בדמעות והיה ברור שאין סיכוי לתשובה חיובית מלה מאסיה.

בחלוף חודשים ספורים עשה הכוכב לעתיד את הדרך המוכרת של דנים רבים להולנד, וחתם באייאקס. זה הרבה יותר קרוב גאוגרפית וגם הרבה יותר נוח מנטלית. השינוי היה קיצוני פחות, וסביר להניח שהדבר סייע לפליימייקר להתפתח במהירות שיא. בנוסף, באמסטרדם נוטים לתת הזדמנויות רבות יותר לצעירים מאשר במילאנו, ואפילו בהשוואה לברצלונה, שלא לדבר על סטמפורד ברידג'. לכחולים השיב בזמנו אריקסן בשלילה, ומעולם לא הצטער על כך.


אריקסן במדי אייאקס (Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)

30 משחקי פרידה
את השאיפה לשחק בפרמייר-ליג הוא הגשים ב-2013 כאשר הגיע לטוטנהאם, אבל ספרד ואיטליה נותרו ברשימת המתנה, והדני ציפה לשחק גם שם. הביקורים בברצלונה ובמילאן הותירו בגיל 15 הותירו טעם של עוד, במיוחד אחרי הביקורים הרבים במדינות האלה במסגרת ליגת האלופות. ויש אירוניה לא מבוטלת בכך שדווקא היריבות של הקבוצות ששקלו להביאו לפני 12 שנה היו רלוונטיות במיוחד לקראת עזיבת התרנגולים. ריאל מדריד ואינטר עמדו על הפרק.

אריקסן עצמו העדיף את ריאל. בגמר ליגת האלופות במדריד הוא התכוון לערוך את משחקו האחרון במדי טוטנהאם, ולא לחינם הצהיר כבר אז: "אני נמצא בשלב בקריירה בו אשמח לנסות משהו חדש". הנהלת ריאל ידעה שיש הזדמנות עסקית לא רעה להחתים אותו שנה לפני תום חוזהו בצפון לונדון, כאשר מחירו יורד מתחת לערכו האמיתי בשוק. ואולם, זינדין זידאן לא היה משוכנע בכדאיות המהלך. המאמן הצרפתי העדיף להמשיך לסמוך על טוני קרוס ולוקה מודריץ' ולקדם את פדריקו ואלוורדה – החלטה שהתבררה בדיעבד כהברקה מזהירה. וכך, נשאר בסופו של דבר אריקסן בטוטנהאם גם בתום הקיץ.

הרצון לעזוב את אנגליה היה חזק. הדני פסל את האפשרות להצטרף למנצ'סטר יונייטד תוך שהוא המתין לשווא להצעה של ריאל, כי הרי בספרד חלון ההעברות נסגר בשלב מאוחר הרבה יותר. מאז, הוא נאלץ להתמודד עם תווית של שחקן נטול מוטיבציה. "באנגליה, אם אין לך חוזה ארוך טווח, אתה לא רלוונטי. אוהדים הודו לי ונפרדו ממני כאשר פגשו אותי ברחוב, ואני בכלל הייתי שחקן בקבוצה. הגדירו אותי ככבשה השחורה, רק בגלל שהייתי הוגן והצהרתי בגלוי על כוונותיי, בניגוד לשחקנים אחרים. זה הרגיש כאילו היו לי משהו כמו 30 משחקי פרידה", אמר הדני לאחרונה.


זינדין זידאן. העדיף לקדם את פדריקו ואלוורדה (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)

היה ברור כשמש שהוא זקוק לשינוי אווירה. לטוטנהאם היה ברור כשמש שעדיף להיפרד ממנו בינואר על מנת לא לאבד אותו ללא תמורה כשחקן חופשי. היו"ר דניאל לוי הוא איש עסקים עם חושים מפותחים, והוא שיחק נכון כאשר אינטר הביעה עניין. הכחולים-שחורים ידעו היטב כי בקיץ עשויה לחזור לשולחן אופציית ריאל, וגם מועמדות אחרות עשויות להיכנס לתמונה כדי לזכות חינם בשירותיו של קשר בן 28 ברמה העולמית הגבוהה. אנטוניו קונטה והמנכ"ל בפה מארוטה רצו לפעול כאן ועכשיו, גם כדי לחזק את הסגל לקראת השלבים הסופיים במאבק האליפות.

הסיכוי הזה עזר לשכנע את הדני. הוא התעייף מריאל ולא רצה לבזבז חצי שנה נוספת בלונדון רק כדי לגלות שהבוס לא מעוניין בו בכל מקרה. הוא גם הפסיק לחלום על ברצלונה אשר מעולם לא פנתה אליו באופן רשמי. פעם היו לו מחשבות בכיוון יובנטוס, אך גם הגברת הזקנה לא עשתה צעדים כלשהם בכיוון הנכון. לעומת זאת, קונטה התקשר אליו אישית וסיפר על הפרויקט בסן סירו. אז עכשיו הוא כבר באיטליה, נחוש לשים את ידו על תואר אחד לפחות כבר העונה.

"זכיתי באליפויות באייאקס ואני זוכר את ההרגשה הזו, אבל זה היה ממש מזמן. אני רוצה לזכות שוב עם אינטר. בשביל זה אני פה", הוא הכריז. עבור אינטר, זו גם הצהרת כוונות משמעותית לבאות. אחרי שגייסה את אחד המאמנים הנחשקים בשוק, היא מראה לעולם כי יש ביכולתה להחתים כוכבים משמעותיים. "זו הצלחה אדירה עבורנו, כי לאריקסן היו אופציות רבות, והוא בחר בנו. זה מוכיח שאנחנו עובדים נכון, רואים אותנו נכון, ואנחנו מחזקים את המותג שלנו", טוען קונטה במידה לא מבוטלת של צדק.


אנטוניו קונטה מתדרך את אריקסן (MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images)

המאמן אף ציין כי לאריקסן יידרש זמן על מנת להיכנס לכושר, וזו עקיצה גדולה גם לכיוונו של ז'וזה מוריניו – כי הרי טוטנהאם הייתה אמורה לדאוג לכושרו הפיזי של השחקן עד כה. אז הדני משולב בינתיים בזהירות, טרם השלים 90 דקות במדים החדשים, ובדרבי מול מילאן ביום ראשון נזרק למערכה רק לקראת הסיום, כאשר המהפך כבר הושלם. ובכל זאת, הוא הספיק לשלוח את אחד הכדורים החופשיים הטובים שנראו העונה בארץ המגף והדביק כדור מדהים למשקוף של ג'אנלואיג'י דונארומה.

ההישג מול היריבה העירונית חיזק מאוד את מניותיה של אינטר בקרב על הסקודטו, אבל הגביע הוא תואר קל יותר להשגה, ונותרו רק שלושה משחקים עד למטרה הסופית. הערב (רביעי) מול נאפולי במשחק הראשון בחצי הגמר (21:40, ספורט1), אריקסן עשוי לפתוח ולהתקרב למטרה – הקבוצתית, ובעיקר האישית. 


אריקסן חוגג את התואר האחרון בו זכה – אליפות הולנד ב-2013 (Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי