חלוץ מילאן יצטרך לפצות את ספורטינג ב-16.5 מיליון יורו

רפאל ליאו
רפאל ליאו | Marco Luzzani/Getty Images

דיווחים: ערעורם של הפורטוגלים ל-CAS התקבל ורפאל ליאו בן ה-20, שעזב את ליסבון ב-2018 על דעת עצמו בטענה להפרת חוזה, נדרש לשלם מכיסו סכום חסר תקדים. וגם: הרוסונרי ישחררו הקיץ את דונארומה לפריז סן ז'רמן?

קבוצות: מילאן
(גודל טקסט)

לפני כשנתיים הכדורגל האירופי סער בעקבות ידיעות שהגיע מפורטוגל. נשיא ספורטינג ליסבון השעה כמעט את כל שחקני בסגל, 19 במספר, לאחר שהוא ביקר אותם על הופעתם בפוסט בפייסבוק והם בתגובה סירבו להתאמן. כחודש לאחר מכן הגיע אירוע השיא, כאשר 50 רעולי פנים פרצו למתחם האימונים והכו מספר משחקני הקבוצה. בסיום אותה עונה חלקם עזבו ללא תמורה, הבולטים שבהם היו השוער רוי פטריסיו שעבר לוולבס והחלוץ רפאל ליאו שעזב לליל, שניהם בטענה לאלימות שחוו והפרת חוזה.

ספורטינג, כמובן, יצאה למאבק משפטי בניסיון לכל הפחות להחזיר את הכסף על הנכסים היקרים שקמו ועזבו. עם וולבס, אז העולה החדשה לפרמיירליג, היא הגיעה לסיכום ואחרי מספר חודשים הועברו לקופת המועדון מפורטוגל כ-18 מיליון יורו מהזאבים. כעת עושה רושם שהם ניצחו במאבק נוסף, כאשר "CAS", בית הדין הגבוה לערעורי ספורט, קבע כי על רפאל לאו, כיום במילאן, לשלם למועדון 16.5 מיליון יורו על התרת החוזה.

לפי הפרסום ב"או ז'וגו" הפורטוגלי, ספורטינג יצאה למאבק על זכויותיה לאחר שמילאן רכשה את הברזילאי בן ה-20 מליל, אליה עבר בחינם, בעסקה שיכולה להגיע עד 35 מיליון יורו. ליאו החל את צעדיו הראשונים בליסבון עוד באקדמיה של הקבוצה ובספורטינג נלחמו כדי לקבל פיצוי על העזיבה ההמונית בטענות להפרת חוזה, אבל פנייתם לפיפ"א נתקלה בסירוב.

אלא שהפורטוגלים לא ויתרו ופנו ל-CAS, שעל פי הדיווחים החליט היום להפוך את ההחלטה. חלוץ מילאן נדרש בעצמו לפצות את המועדון ב-16.5 מיליון יורו, כשמובהר בהחלטה כי לא על מילאן או ליל לפצות את ספורטינג בסכום. "לא היו לשחקן סיבות לביטול החוזה", טענה ספורטינג בדיון ואף דאגה להבליט את העובדה שליאו, שהיה אז בן 18 בעונתו הראשונה בבוגרים, לא היה בסגל הקבוצה בעקבות פציעה וכלל לא הותקף באותו אימון. 


איברהימוביץ' ורפאל ליאו (MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images)

בתוך כך, סיפור נוסף שמגיע ממילאנו נוגע לשוער ג'אנלואיג'י דונארומה. כמעט כל שנה באיטליה מדווחים על עזיבה צפויה שלו, אלא שדונארומה כבר בן 25 ובקיץ הקרוב ימלאו שלוש שנים להארכת חוזהו אחרי מו"מ ארוך ומתיש מול מילאן. כעת שוב מפרסמים באיטליה שהשוער צפוי לעזוב, וכמו ב-2017 – מכיוון שחוזהו יסתיים בקיץ הבא (2021) ולכן הרוסונרי חוששים לאבד אותו בהעברה ללא תמורה. המועמדת הרצינית ביותר לנסות ולצרף אותו היא פריז סן ז'רמן, שגם לפני שלוש שנים הייתה חזק בתמונה, אך מעניין לראות אם האיטלקי יגיע על תקן השוער הראשון ובכך יספסל את קיילור נבאס, שהגיע העונה מריאל מדריד. עם זאת, סכום העסקה צפוי להיות בין 20 ל-25 מיליון יורו לאור הירידה במעמדו של דונארומה בשנתיים האחרונות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי