נשיא פיפ"א: "נערכים לגרוע מכל, לא ישחקו עד שלא יתאפשר"

אינפנטינו
אינפנטינו | Gettyimages

ג'יאני אינפנטינו התראיין באיטליה והודה: "המטרה היא לא להכניס אף אחד לפאניקה, אבל אנחנו במצב חירום ולא נסכן את בריאותו של אף אחד". על ה-VAR: "לא חובה להשתמש במערכת, מי שרוצה שיישאר בעידן האבן"

(גודל טקסט)

אופ"א הציבה דד-ליין לסיום כל הליגות המקומיות עד ה-30.6, אבל ברחבי אירופה מטילים ספק, בלשון המעטה, באפשרות שזהו פתרון ריאלי. באיטליה כבר ישנם שחקנים ובעלי קבוצות שלא רואים סיכוי שהסרייה A תחודש העונה, באנגליה מדברים על אפשרות לשחק גם במהלך יולי, רק הבוקר (שני) נשיא סנט אטיין הצרפתית עוד טען שצריך לסיים את העונה גם אם משמעות הדבר שהעונה תגלוש לתוך חודש אוגוסט. 

מי שנשמע מחזק את דבריהם הוא נשיא פיפ"א, ג'יאני אינפנטינו, שבראיון שהעניק הבוקר הודה: "צריך להתכונן לגרוע מכל". בזמן שהכדורגל בכל העולם מושבת, למעשה הליגה היחידה באירופה שפעילה היא הבלארוסית שיצאה לדרך רק בשבוע שעבר, ועל כך אמר נשיא פיפ"א: "הבריאות קודמת לכל, רק אחר כך כל השאר. אנחנו מקווים לטוב, אבל מתכוננים לגרוע ביותר. מבלי להכניס אף אחד לפאניקה, צריך לדבר באופן גלוי: נחזור לשחק כדורגל ברגע שהדבר יתאפשר, לא נסכן את בריאותו של אף אחד".

על הדד ליין אמר אינפנטינו: "ההתאחדות וראשי הליגות יפעלו בהתאם להנחיות הממשלות ומשרדי הבריאות. צריך להודות לרופאים, לצוותים הרפואיים ולאחיות על הסיכון שהם לוקחים כדי להציל חיים של אנשים אחרים – הם הגיבורים האמיתיים. העולם מראה כרגע אחדות ומשתף פעולה, תראו את אירופה ודרום אמריקה, וגם אנחנו נעשה התאמות מתבקשות כמו בנוגע לחוזים ולחלון ההעברות. אין לנו ברירה, נצטרך לעשות הקרבות ולבצע שינויים. אנחנו במצב חירום".


"מצב חירום". משחק ליגת האלופות ללא קהל בין ולנסיה לאטאלנטה (UEFA Pool/Getty Images)

אינפנטינו גם התייחס לגביע העולם למועדונים, שאמור היה להיערך בקיץ הבא ופינה את מקומו לטובת היורו שהועבר לקיץ 2021: "זה לא משהו שחלמתי עליו, אבל מדובר בטורניר שיקדם את המועדונים ברחבי העולם. זה משהו שהמועדונים רצו, כולל אלו מאירופה. גם כשנוצרה ליגת האלופות לפני 30 שנה בהתאחדויות המקומיות חששו מהחידוש. עכשיו קוראים למפעל הזה גאוני – בואו נשפוט את זה בעוד 30 שנה. המהדורה הראשונה של המפעל תיערך ב-2021, 2022 או 2023".

לסיום אמר נשיא פיפ"א על השימוש ב-VAR: "אם משתמשים במערכת בצורה נכונה, הביקורות יפחתו. יש מקומות שלא משתמשים בה בהתאם להנחיות, אבל זו מערכת חיונית. חשוב להבין שהיא עוזרת מאוד לשופטים וזה לא שיש בן אדם אחר שמקבל במקומם את ההחלטות. נצטרך להשקיע עוד יותר כדי לקדם את ה-VAR ובחזון שלי זה מה שיקרה, אבל חשוב לי להבהיר: אין שום חובה להשתמש ב-VAR. מי שלא רוצה, שלא ישתמש, אבל שישאלו את המבקרים אם הם רוצים לחזור לעידן האבן".


"לא מקומות שלא משתמשים בשיפוט המסך בהתאם להנחיות (דני מרון)

אגב, אינפנטינו סירב להתייחס לשאלות כיצד יוכרעו הליגות בהנחה שלא ניתן יהיה לחזור לשחק: "זו לא החלטה של פיפ"א. גם אם אתם שואלים את דעתי, יש דברים כרגע יותר חשובים מאליפויות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי