זידאן, איברהימוביץ' והשנאה ליובה. מרקו מטראצי עולה להתקפה

מרקו מטראצי
מרקו מטראצי | DANIEL GARCIA/AFP via Getty Images

בלם אינטר ונבחרת איטליה בעבר ירה לכל כיוון: על הצרפתי אמר: "הייתי בהלם, אחרת הייתי משתולל ומורחק גם כן". על החלוץ: "רחוק מרונאלדו ומסי". וגם: רגעי השיא והשפל והקשר המיוחד עם מוריניו

קבוצות: אינטר
(גודל טקסט)

מרקו מטראצי, בלם העבר של אינטר ונבחרת איטליה, יישאר לעד דמות שנויה במחלוקת. מצד אחד הוא היה בלם עם כל התכונות הנדרשות וגם זכה בגביע העולם ב-2006. מצד שני, אוהדי כדורגל רבים לא סולחים לו על כך שהביא להרחקתו של זינדין זידאן באותו לילה בברלין (ועוד קודם לכן כבש את שער השוויון), ועד לשנים האחרונות בקריירה שלו גם נחשב למושא ללעג. מטראצי שוחח עם סבסטיאן פריי, שוערה של פארמה בעבר והעלה אנקדוטות מהקריירה.

קודם כל התייחס לתקרית עם זידאן: "אמרתי לו 'אני לא רוצה את החולצה שלך, מעדיף את הכותונת של אחותך'. לא ציפיתי שהוא יינגח בי, בחיים לא חשבתי שזה יקרה, ואולי מוטב שהופתעתי כי כמו שאני מכיר את עצמי – הייתי משתולל ומורחק, בסוף ניצחנו. את זידאן לא פגשתי מאז ומעולם, אבל לא פעם שיבחתי את עבודתו כמאמן".

על הטרבל עם אינטר ב-2009/10: "היינו קבוצה נפלאה גם שנה קודם לכן ואז הגיעו סמואל אטו, לוסיו, דייגו מיליטו. היינו 25 שחקנים ברמה גבוהה. אטו הוא גבר, הבטיח לי שאזכה בליגת האלופות ועמד בהבטחה".


מטראצי מול זידאן (JOHN MACDOUGALL/AFP via Getty Images)

מערכת היחסים המיוחדת עם ז'וזה מוריניו: "הוא היה מגן עלייך, חבר, אב ואח. אבל גם היה קורע אותך לגזרים כשצריך. הוא ידע ללחוץ על הכפתורים הנכונים והיה עקבי. לכן ראינו תוצאות. אפשר לומר שאיתו הפסקתי כבר לשחק כדורגל, הקשר שלנו היה אמון וכבוד. ידעתי שאולי הוא יצטרך אותי רק למשחק אחד, אבל הוא יכבד אותי כמו את השחקנים הכי חשובים בסגל. הוא היה עקבי".

רגע השפל בקריירה שלו היה כמובן מחזור הסיום ב-2001/02 כשאינטר המוליכה הפסידה 4:2 ללאציו ואיבדה את האליפות: "זה המשחק היחיד בקריירה שהייתי עושה הכל כדי לשחק אותו שוב. הובלנו פעמיים. עזבנו את המגרש, עלינו לאוטובוס ו-ורטיסלב גרסקו הגיב בצורה מוזרה ולא הבין למה אנחנו עדיין כועסים. לואיג'י די באג'יו לא היה יכול להאמין. מסתבר שזה קרה לו בפעם השלישית, שהוא הפסיד תואר ברגע האחרון".

בסיום ענה מטראצי על כמה שאלות קצרות. "עד כמה אני שונא את יובנטוס? מאוד שונא, אבל ברמה הספורטיבית בלבד". על מריו באלוטלי אמר: "הוא לא חרא, הוא ילד טוב שצריך כיוון. באימון הראשון הוא ניסה להשחיל לי, ולא הצליח. אני ואיבן קורדובה נתנו לו תחושה טובה". על זלאטן איברהימוביץ' איתו לא היה ביחסים טובים, ענה: "הוא חזק פיזית ושחקן מעולה אבל בטח לא ברמה של ליאו מסי או כריסטיאנו רונאלדו".


עם מוריניו (Shaun Botterill/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי