ההצעה לאינטר, הסירוב לסיטי והחיזורים של ריאל: סוכנו של קאקה נזכר

קאקה
קאקה | PACO SERINELLI/AFP via Getty Images

גאטנו פאולילו, נציגו של הקשר שציין את יום הולדתו ה-38, חשף סיפורים מהקריירה. בקיץ 2003 הוא כמעט הצטרף ליריבה העירונית אך קופר ויתר עליו. הבלאנקוס חיזרו בכל שנה והברזילאי סרב, עד שהוצב ברשימת ההעברות

קבוצות: מילאן
(גודל טקסט)

כבר שנים שמילאן רחוקה מצמרת הכדורגל העולמי. אחד השחקנים שסימלו את התקופה המוצלחת של המועדון בתחילת-אמצע העשור הקודם הוא ריקרדו קאקה, הקשר הברזילאי שחגג אתמול יום הולדת 38. לכבוד המאורע, סוכנו לשעבר, גאטנו פאולילו, סקר את הקריירה של שחקן העבר המיוחד שניחן בחוכמת משחק אדירה וחוש לשערים. הוא סיפר כיצד הצטלבו דרכיהם והוסיף שעזב לריאל מדריד בקיץ 2009 בלית ברירה.

על תחילת הדרך: "צפיתי בו, הוא חזר מפציעה אמנם אבל שיחק מדהים. הוא כבש שער ובקלות היה יכול לכבוש עוד שניים או שלושה נוספים. הצגתי את עצמי בפני אביו ושאלתי באיזה מועדון קאקה חולם לשחק. הוא ענה לי שמילאן מושכת אותו. ביקשתי ממנו לתת לי 30 ימים כדי שזה יקרה והתחלתי ללחוץ על אלברטו גליאני (נשיא מילאן דאז)".

למרות שבעמדה של קאקה כבר היה רוי קוסטה המוערך וכן ריבאלדו שהגיע מברצלונה בהעברה חופשית רק שנה קודם לכן – לבסוף קאקה הצטרף במחיר מציאה בקיץ 2003, עם לא מעט מזל. "הצעתי אותו אפילו לאינטר אבל הקטור קופר שהתלהב לא ידע איך לשלב אותו במערך ה-4:4:2 שלו. בסופו של דבר במילאן התלהבו וגליאני התקשר, הוא הבין שאסור לו לתת לכוכב כזה לברוח".


קאקה מול מטראצי. לא היה רחוק מלהצטרף דווקא לאינטר (New Press/Getty Images)

הברזילאי הוליך את מילאן לזכייה באליפות בעונת הבכורה שלו (2003/04) וכעבור שלוש שנים זכה איתה בליגת האלופות לאחר ניצחון על ליברפול. באותה שנה גם קיבל את כדור הזהב, האחרון שעשה זאת לפני ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו. הוא היה אהוב על הקהל אך כמעט עזב למנצ'סטר סיטי. 

"האנגלים הציעו עליו מאה מיליון יורו ואם זה היה תלוי במילאן אז קאקה היה עובר, אבל הוא סירב למעבר בכל תוקף", הדגיש סוכנו שהוסיף: "בכל שנה ריאל מדריד התעניינה ושאלה אם קאקה למכירה, אבל מילאן תמיד שמה אותו מחוץ לשוק. התוכנית הייתה שהוא יישאר".

בסופו של דבר, קאקה הגיע לריאל בקיץ 2009 העמוס בגלאקטיקוס, עוד לפני שרונאלדו הצטרף. "אחרי המשחק האחרון שלו עם מילאן בפירנצה הוא עזב לנבחרת, לקח את התיק ובחיוך אמר לי 'ניפגש בשדה התעופה בעוד חודש', אבל מילאן מכרה אותו לריאל". עוד אמר על המעבר לבלאנקוס: "הוא מעולם לא רצה לעזוב וכסף בטח שלא היה משמעותי. היה לו הכל במילאן, אך המועדון החליט לשים אותו ברשימת ההעברות וריאל הייתה אופציה טובה. זו ריאל מדריד, והוא ידע שאם יעזוב אז רק לריאל". קאקה שיחק ארבע עונות בריאל בהן לא הצליח לשחזר את יכולתו. הוא חזר למילאן לתקופה קצרה לפני הפרישה.

 
 

גליאני, אגב, סיפר בראיון אתמול (רביעי) כי מילאן רצתה להחתים את קרלוס טבס בקיץ 2011 ולדבריו אם זה היה קורה הוא משוכנע שהקבוצה הייתה מצליחה לזכות בסקודטו. המנכ"ל הודה שמילאן התפרקה אחרי מכירתם של זלאטן איברהימוביץ' וטיאגו סילבה בקיץ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי