"אם שחקן נוסף יידבק בקורונה, עדיין יהיה אפשר להשלים את העונה"

קורונה באיטליה
קורונה | ANDREAS SOLARO / Contributor

אפידמיולוג בכיר באיטליה המליץ איך כדאי לפעול אם שחקן נוסף יידבק בעת חזרת הליגות: "צריך להתייחס לשחקני כדורגל כמו אל עובדי מערכת הבריאות ולבדוק את כל השחקנים שבאו איתו במגע, במקום להשבית קבוצה שלמה"

(גודל טקסט)

אחרי ארצות הברית וספרד, איטליה היא המדינה עם כמות החולים הגבוה ביותר עם 192,994 ולא פחות מ-25,969 מתים, אבל בהתאחדות המקומית כבר חושבים על החזרה לשגרה מיד אחרי תקופה ההסגר שתסתיים ב-4 במאי. כמובן שעדיין ישנו חשש להתפרצות נוספת שתגרום לביטול הליגה באופן סופי, אבל פרנצ'סקו וואה, אפידמיולוג בכיר באיטליה, הרגיע את הרוחות בראיון ב'קוריירה דלו ספורט'.

"איטליה צריכה לחזור למסלול הנכון תוך כדי שמירה על ההנחיות דרך תקנות נוקשות מצד מערכת הבריאות. אני יכול לומר שאנחנו נתחיל לבצע ניסויים לגבי חיסון מסוף מאי או בתחילת יוני. לכן אני בעד לחדש את אימוני קבוצות הכדורגל", אמר וואה.

מה צריך לעשות במקרה שבדיקה של שחקן תחזור חיובית: "לפי דעתי צריך להתייחס לשחקני כדורגל באותו אופן כמו עובדי מערכת הבריאות. במקרה ששחקן נדבק בקורונה, לא צריך לבודד את כולם. כל שחקן שיעיד שבא איתו במגע יעשה בדיקת דם נוספת, כדי להבטיח שלא יהיה גל הידבקויות נוסף".

אם אכן קבוצות הליגה יינקטו בצעדים אלו, זה יהיה צעד מרגיע עבור כולם. החל ממנהלי הליגות ועד לשחקנים עצמם שייבדקו באופן קבוע ולא יחששו לחייהם. בנוסף לכך ראשי הקבוצות יכולים להיות בטוחים שהליגות יגיעו לסיומן.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי