רונאלדו שלא הכרתם: האיש שגילה את הפורטוגלי מספר על תחילת הקריירה שלו

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | ISABELLA BONOTTO/AFP via Getty Images

לאסלו בולוני, המאמן שהעלה את הילד בן ה-17 לקבוצת הבוגרים של ספורטינג ליסבון, סיפר כי שיחק כחלוץ בנוער אך הוזז לצד ימין וכבר אחרי אימון אחד לא הביט לאחור: "כבר בצעירותו אמרתי שיעבור את פיגו ואאוסביו"

(גודל טקסט)

עוד רחוק היום בו כריסטיאנו רונאלדו יודיע על פרישה (בינתיים לפי הדיווחים הוא ימשיך ביובנטוס עד 2022) אך אין ספק שהישגיו לאורך השנים מבטיחים לו מקום בהיכל התהילה כאחד מהשחקנים הגדולים בהיסטוריה. מעבר לעבודה הקשה של הכוכב עצמו, רבים מייחסים לאלכס פרגוסון את העלייה המטאורית שלו. אלא שהאיש שגילה אותו הוא מאמן אנטוורפן כיום, לאסלו בולוני, שהעלה אותו לקבוצה הבוגרת של ספורטינג ליסבון ב-2002. אין ספק שללא התערבותו הקריירה של רונאלדו הייתה יכולה להשתנות.

הרומני אפשר לו לערוך את הופעת הבכורה במשחק קריטי נגד אינטר במוקדמות לידת האלופות כשהיה בן 17 שנים, שישה חודשים ותשעה ימים. בולוני סיפר: "הלכתי לראות את קבוצת הנוער ואמרתי לו שהוא יתאמן איתנו. היה לו מבנה גוף טוב, הוא היה מהיר מאוד עם טכניקה גדולה", סיפר ל"מארקה".  לאחר אימון אחד הוא עבר לקבוצה הבוגרת: "החלטתי שהוא לא ישחק שוב עם בני גילו. הוא היה שטותניק בחדר ההלבשה אבל על המגרש שיחק בצורה יוצאת דופן. הייתה לו בשלות לא תקינה אפילו עבור מישהו בן 17".

רונאלדו החל כ-'9': "הוא שיחק כחלוץ עם שחקני הנוער אבל החלטתי להציב אותו בימין כקיצוני כי הוא היה צעיר, קליל, שקל 60 קילו, והיה לו קשה לשחק עם הגב אל השער. בצד, עם מהירות וכדרור פנטסטיים הוא היה הרבה יותר יעיל. עכשיו הוא חזר לשחק כחלוץ ביובה אבל גם במנצ'סטר יונייטד עם אלכס פרגוסון הוא היה בצדדים. הוא היה מאושר. הוא הזמין אותי לטקס כשקיבל את כדור הזהב וזה היה מרגש".

כריסטיאנו רונאלדו (INA FASSBENDER / AFP)

היה מכדרר בלי הפסקה: "היה קשה לשנות אותו בהתחלה. הוא לא היה יכול לשחק בלי לכדרר. אחרי שעבר שחקן אחד הוא רצה לעבור גם את השני והשלישי, אבל חמישה זה יותר מדי. ניסיתי להסביר לו שדריבל לא תמיד נכון. לאט לאט הוא מצא את הדרך הנכונה".

ההצלחה הגדולה: "מבחינתי זו לא הפתעה. ידעתי שהוא יגיע רחוק בלי פציעות. באותה תקופה שאלו אותי עליו בראיונות ואמרתי שהוא יהיה יותר טוב מלואיס פיגו ואפילו מאאוסביו. המילים האלה יצרו עבורי בעיה בפורטוגל כי לא אוהבים להשוות שחקן צעיר עם שני "אלילים" בכדורגל".

רונאלדו או מסי: "אני לא יכול להיות אובייקטיבי. רונאלדו הוא כמו הילד שלי. כולנו ברי מזל שנהנינו משניהם להרבה זמן. יוהאן קרויף אמר שלא רק חשוב להיות הטוב ביותר, אלא להמשיך לאורך הזמן".



כשנשאל מתי הכוכב הפורטוגלי יפרוש, ענה: "אף אחד לא יודע עד מתי הוא ימשיך לשחק. יש איכות שלא דיברנו עליה – המנטאליות שלו, הוא כמו גלדיאטור. הוא מאוד חזק, תמיד רוצה יותר, תמיד עובד קשה. הוא מוכשר מאוד ולא מראה סימני שחיקה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי