הלך לעולמו לואיג'י סימוני, המאמן שהוציא מרונאלדו את המיטב

לואיג'י סימוני
לואיג'י סימוני | Mario Carlini / Iguana Press/Getty Images

מי שהוביל את אינטר לזכייה בגביע אופ"א ב-1998 והעלה חמש קבוצות שונות לסרייה A, מת בגיל 81 אחרי שהיה מאושפז במשך תקופה ארוכה

קבוצות: אינטר
(גודל טקסט)

מאבק ממושך במשך חודשים ארוכים הגיע היום (שישי) לקיצו ובצער רב הלך לעולמו מאמן העבר האיטלקי לואיג'י סימוני, שעבר שבץ מוחי בשנה שעברה ומת בגיל 81.

"ג'יג'י" בימיו ככדורגלן שיחק בין השאר בנאפולי, טורינו ויובנטוס, אך הגיע לשיאו דווקא כמאמן – הוא הדריך בין השאר את נאפולי, לאציו ואינטר ועם הנראזורי גם זכה בגביע אופ"א ב-1998 – התואר היחיד שלו – אז הוא אימן את רונאלדו ולדעת רבים, כפי שגם כתבו היום בתקשורת באיטליה, היה "המאמן שהצליח להוציא מרונאלדו את היכולת הטובה ביותר". סימוני גם הצליח להעפיל קבוצותיו לאורך השנים חמש לסרייה A וב-2015 מונה לנשיא קרמונסה, אחת מהקבוצות שהעלה לליגה הבכירה, אי שם ב-1993.

בזכות ההצלחה הגדולה בקבוצות קטנות כמו גנואה (הראשונה שאימן), פיזה, ברשיה ואנקונה, הוא הגיע לאינטר ב-1997 והוביל את הקבוצה למקום השני בליגה וכאמור זכה בגביע אופ"א, בעיקר בזכות יכולתו המופלאה של שחקן הרכש רונאלדו נזאריו. בעונה לאחר מכן הוא פוטר, צעד עליו מאסימו מוראטי, נשיא המועדון, התחרט די במהרה: "זו הייתה טעות גדולה לפטר אותו ואני תמיד אשאל את עצמי מה היה קורה אם הוא היה נשאר. פשוט היה צורך לזעזע אז".

באשר לרונאלדו, החלוץ הגיע מברצלונה תמורת 28 מיליון יורו, סכום שיא באותם ימים, ובמהרה הפך לאימת ההגנות באיטליה בעונה שהסתיימה עם 25 שערים ב-32 משחקים. "הוא היה המנהיג שלנו והתייחסנו אליו באופן שהגיע לו", סיפר סימוני על הקשר שלו עם "הפנומן", "הוא לא היה פרימדונה, כולם ידעו שהוא שחקן מיוחד מאוד שיכול להוביל אותנו לרמות הכי גבוהות וכולם תמכו בו. הוא אחד שמעולם לא התגרה בחבריו, מאוד ידידותי, מודל לחיקוי עבור כולם. מעולם לא חשבתי שצריך להתייחס לכל השחקנים במידה שווה ורונאלדו בהחלט היה יוצא מן הכלל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי