הדעות חלוקות: באיטליה הגיבו לחידוש עונת הסרייה A

צ'ירו אימובילה
צ'ירו אימובילה | ALBERTO PIZZOLI/AFP via Getty Images

נשיא ההתאחדות הגדיר את חזרת הכדורגל כ"מסר של תקווה למדינה כולה" ונשיא לאציו אמר שזהו "ניצחון לכדורגל האיטלקי כולו", אולם במילאן זועמים על לוח הזמנים הצפוף ונשיא ברשיה מודאג ממזג האוויר

קבוצות: לאציו מילאן
(גודל טקסט)

איטליה חוותה חודשים קשים בצל מגיפת הקורונה שגבתה קורבנות רבים במדינה וכעת בארץ המגף מנסים לחזור לשגרה, כמו בשאר מדינות העולם, כאשר בגזרה הספורטיבית נרשם אתמול צעד משמעותי מאוד שהיווה בשורה מצוינת עבור העם האיטלקי: שתי הליגות הבכירות יחודשו ב-20 ביוני. אנשי הכדורגל התייחסו לשובה של הסרייה A, כאשר חלקם הביע דאגה מהסכנות הבריאותיות שהשחקנים ואנשי הצוות עלולים להיחשף אליהן.

"חזרת הכדורגל מהווה מסר של תקווה למדינה כולה", אמר נשיא ההתאחדות גבריאלה גראבינה, "אני שמח ומסופק מהתוצאה. יש עלינו אחריות גדולה כי הפרויקט מערב את כל הכדורגל המקצועני באיטליה, עם שלוש הליגות הראשונות ואני מקווה שגם הליגה הבכירה לנשים".

קלאודיו לוטיטו, נשיא לאציו שמדורגת במקום השני ונאבקת על אליפות ראשונה מזה שני עשורים, בירך גם הוא על החדשות: "זה לא רק ניצחון שלנו, אלא של כל הכדורגל האיטלקי. אני בטוח שעם חידוש העונה, הכדורגל שלנו יצליח לשמור על רף האיכות שזוכה להכרה בעולם כולו. הסרייה A היא אחת הליגות החשובות בענף".

לוטיטו (מימין).
לוטיטו (מימין). "ניצחון לכדורגל האיטלקי" (Gabriele Maltinti/Getty Images)

מאמן קליארי וולטר זנגה הוסיף: "זה חשוב שנקבע תאריך, כי זה מאפשר לנו לקבוע מטרה ורק לדמיין את זה משנה הכל. זה יהיה שונה, אין ספק. אנחנו צריכים לחשוב חיובי, לא לדאוג מהטמפרטורות הגבוהות, המסיכות, שינוי הדרך בה אנחנו מגיעים לאצטדיון… זו הגישה של אלה שרק מתלוננים. אני אדם חיובי ואני רוצה לחשוב חיובי תמיד".

באיטליה החליטו להשלים את משחקי הגביע לפני חזרת הליגה, ולכן גומלין חצאי הגמר נקבע ל-13/14 ביוני, בעוד הגמר מתוכנן ל-17/6. פאולו סקארוני, מנכ"ל מילאן, שמתמודדת עם יובנטוס בשלב ארבע האחרונות, הטיל ספק בתכנון לוח הזמנים: "אנו מבינים את ערך האפשרות להציע לאוהדים משחקים איכותיים אחרי חודשים של סגר, אולם מבחינה ספורטיבית, תמוה בעינינו לקבוע שני משחקים בשלושה ימים במפעל חשוב כמו הגביע האיטלקי, אחרי שהקבוצות לא היו פעילות במשך שלושה חודשים".

שחקני מילאן. המנכ
שחקני מילאן. המנכ"ל מודאג מלוח הזמנים (Marco Luzzani/Getty Images)

נשיא ברשיה מאסימו צ'לינו, שאף איים בעבר להפסיד טכנית את כל המשחקים שנותרו לקבוצתו במקרה שהליגה תחודש, תקף את ההחלטה לחזור לפעילות והגדיר אותה כ"משוגעת": "זה יותר מדי בשביל השחקנים. עצרנו את האימונים למשך חודשיים. זה מסוכן לחדש את העונה עם שלושה משחקים בשבוע. אני מודאג מפציעות ומזג האוויר החם הולך להיות נוראי באיטליה".

בסרייה A שואפים לסיים את העונה עד ה-2 באוגוסט ולכן ייאלצו ככל הנראה לקיים שני מחזורים בשבוע, זאת לאחר שהפעילות תחודש עם השלמת משחקי המחזור ה-25 שלא התקיימו. תאריך היעד נקבע במטרה לאפשר ליובנטוס, אינטר, נאפולי, אטאלנטה ורומא להשתתף בליגת האלופות ובליגה האירופית החל מה-4 באוגוסט.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי