לשחק בשביל המחיר: דמראיי גריי מחפש צ'אנס כדי להוכיח

גריי
גריי | Gettimages

הוא פרץ ככישרון ענק אבל נשכח בלסטר. ההזדמנות באנגליה הצעירה הגיעה מאוחר אבל עכשיו תנו לו רק לרמוז לליברפול או באיירן מינכן שכדאי לממש את סעיף השחרור. 19:00 בספורט1: חצי גמר יורו הצעירות נגד גרמניה

(גודל טקסט)

נא להכיר את אחד השחקנים המסופסלים ביותר בתבל. דמראיי גריי סבל רבות בלסטר בעונה החולפת, כאשר נותר על הספסל בלא פחות מ-38 משחקים בכל המסגרות. שחקן האגף המוכשר, אשר מסוגל לשחק גם במרכז הרחבה, פתח תשע פעמים בלבד בפרמייר-ליג, והיה בהרכב במשחק בודד בליגת האלופות – ההתמודדות חסרת החשיבות מול פורטו בסיום שלב הבתים בה הובסו השועלים 5:0.

לא לכך ציפה היהלום בן ה-20 כאשר הסכים לעבור ללסטר מבירמינגהאם סיטי, בה נחשב לכוכב עולה וליהטט בליגת המשנה. הכדרור המיוחד שלו, היצירתיות והיכולת לייצר מצבים מכלום הפכו אותו לאליל האוהדים באיצטדיון סיינט אנדרוז, והנסיקה היתה מהירה, אך היא נעצרה כאשר השועלים ניצלו את סעיף השחרור שלו שעמד על פחות מ-4 מיליון ליש"ט. גריי הצטרף לקבוצתו של קלאודיו ראניירי בינואר 2016, בעיצומה של הדהירה הסנסציונית לאליפות, והיה אמור לשמש קלף משמעותי בסגל, אך זה לא ממש קרה. ההרכב של האיטלקי רץ ללא בעיות, וחלקו של גריי באליפות הוגבל ל-177 דקות מסכנות על הדשא. זה לא הפריע לו להתגאות בהישג, והוא אפילו נצפה מטייל עם מדליית הזהב ברחובות העיר.


גריי לא כעס אז, כמובן, אך התסכול עלה מדרגה בעונה שעברה, כאשר לסטר נקלעה לקרבות תחתית. גם כאשר השחקנים הוותיקים לא תיפקדו, סירב ראניירי להיכנע ללחץ הקהל, והחלוץ הצעיר המשיך לראות את ההרחשויות מהספסל. אפילו ההחלטה השנויה במחלוקת לפטר את האיטלקי ולמנות במקומו את העוזר קרייג שייקספיר לא עזרה. לאליפות אירופה לנבחרות צעירות הגיע גריי עם בטן מלאה, נחוש להראות לכולם עד כמה היחס כלפיו לא הוגן.

גריי, נמאס לו מהספסל (AFP)

והנה לכם, אפילו בטורניר בפולין הוא מצא את עצמו בעמדה המוכרת. בשני המשחקים הראשונים בחר המאמן איידי בות'רוייד להותיר את גריי על הספסל, וזה כבר היה הרבה יותר מדי מבחינתו. העיתונאים שליוו את הנבחרת העידו כי הכוכב עשוי להתפוצץ מרוב לחץ. למזלה של אנגליה, זה קרה בדרך הנכונה. ביום חמישי קיבל סוף כל סוף דמראיי הזדמנות בהרכב הפותח והביא במו רגליו את הניצחון היקר על המארחת.

כבר בדקה ה-6 הוא שלח כדור מרהיב ממרחק לפינת השער הפולני, מבישול של חברו ללסטר בן צ'ילוול. אחרי ההפסקה, סיפק הכוכב העולה אסיסט משלו לג'ייקוב מרפי, והחגיגה היתה מושלמת. האריות הצעירים השלימו 0:3 חלק, סיימו במקום הראשון בבית והעפילו לחצי הגמר, שם מחכה להם הערב גרמניה. ההצגה הזו הראתה את הפוטנציאל העצום של גריי, והדגישה עד כמה שמו לא הולם אותו. ממש לא מדובר בשחקן אפור – בדיוק להיפך. מעטים השחקנים הצעירים האנגלים שמסוגלים להפיק כדורגל מסוג זה.

אז נכון, הוא אנוכי לעתים, וקבלת ההחלטות שלו עדיין לקויה, אבל גריי יצליח לתקן את הליקויים רק אם יקבל ניסיון, וזה בדיוק מה שנמנע ממנו עד כה. "חשוב מאוד לקבל הזדמנויות, ואוכל להתקדם רק אם אשחק על בסיס קבוע. כך לומדים לשחק נכון. מאמנים צריכים לבטוח בצעירים, וזו הדרך לגדל דור חדש לתפארת", אמר גריי אחרי הניצחון. הוא לא הסתיר את אכזבתו ממה שקרה לו בשנה וחצי מאז המעבר ללסטר. "נמאס לי לשבת על הספסל, כי זה ממש מתסכל. לפחות דאגתי לטפח את המוטיבציה לקראת הטורניר הזה, כי ידעתי שאני מסוגל להתעלות בו. היה בלתי נסבל להיות שוב על הספסל בשני המשחקים הראשונים, אבל האנשים סביבי אמרו לי לא להתייאש. עכשיו הזמן שלי הגיע, ואני מקווה להמשיך במומנטום", הצהיר הכוכב.


אז תנו לו להמשיך במומנטום (Gettyimages)

לאור הבעיות בלסטר, כלל לא מפתיע שקבוצות רבות מגששות לגביו, וליברפול הוזכרה בתקשורת כמועמדת רצינית להחתימו, אולם הפעם סעיף השחרור גבוה הרבה יותר בהשוואה לבירמינגהאם. על מנת שמישהו יהיה מוכן לשים 30 מיליון ליש"ט על השולחן, הוא צריך להיות בטוח שגריי הוא לא סתם נער מוכשר, אלא ווינר מוכח. את הנקודה הזו הוא ירצה להוכיח מול הגרמנים שנחשבים לפייבוריטים. הוא זוכר היטב שאפילו באיירן מינכן הביעה בו עניין כאשר שיחק בבירמינגהאם, ולא יזיק להצטיין מול העיניים הבוחנות של הסקאוטים מהבונדסליגה. אחרי 40 משחקים על הספסל במשך פחות משנה, זה הצ'אנס הענק שלו לזהור. האם יקח אותו בשתי הידיים?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי